  • 31. Data: 2007-09-18 23:06:38
    Temat: Re: głosowanie przez internet
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 18 września 2007 22:26
    > (autor mvoicem
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fcpci3$90g$2@nemesis.news.tpi.pl>):

    > No chyba że taki anonimowy klucz by był do kilku głosowań....

    Problem w tym, co będzie jeżeli taki klucz zgubisz?. Nie możesz go
    unieważnić, bo nigdzie nie jest on przypisany do ciebie. W takim wypadku,
    do końca życia ktoś głosuje dodatkowo, i nie bardzo wiadomo który głos
    unieważnić.

    Możesz mieć dostawać razem z kluczem klucz unieważniający, ale znowu co w
    przypadku kiedy klucz unieważniający wycieknie lub go utracisz? (ja w swoim
    życiu straciłem 2x klucz prywatny pgp - mam w backupach jakieś 1gb
    zaszyfrowanej poczty która już tylko do skasowania się nadaje ;) )

    > Tylko jest jeszcze problem taki: Jak zagwarantujesz, że wydawca kluczy nie
    kombinuje?

    Sprawdzając każdorazowo czy głos który zarejestrował system wyborczy zgadza
    się z głosem który oddałeś, jesteś w stanie to monitorować.

    p. m.

  • 32. Data: 2007-09-19 05:48:45
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 18 września 2007 19:17
    > (autor Piotr Dembiński
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > No ale to nic nie zmienia. Bez autoryzacji klikających nie wiesz kto
    głosuje
    > i można fałszować. Zaś autoryzując klikających tajność wyboru szlak
    trafia.

    Ale wiadomosc KTO GLOSUJE nie jest tajna a wrecz wymagana -teraz takze
    podpisujesz sie na lisie odbierajac karte do glosowania.
    Jedynie _JAKI JEST TWOJ GLOS_ jest tajny, a to mozna zrealizowac
    bardzo prosto dopisujac do bazy glosow wynik bez ID glosujacego
    (a dodatkowo np w losowej pozycji bazy)

    Adam

  • 33. Data: 2007-09-19 06:56:30
    Od: MH <O...@h...org>

    Adam L. wrote:
> [...]
    > Jedynie _JAKI JEST TWOJ GLOS_ jest tajny, a to mozna zrealizowac
    > bardzo prosto dopisujac do bazy glosow wynik bez ID glosujacego

    W bazie moze byc po zlozeniu glosu cokolwiek i nie bedzie to w zaden sposob
    weryfikowalne.

    --
    Milosz Marian Hulboj
    http://blog.hulboj.org/pl

  • 34. Data: 2007-09-19 08:08:42
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 19 Sep 2007 07:48:45 +0200, Adam L. napisał(a):

> [...]
    > Jedynie _JAKI JEST TWOJ GLOS_ jest tajny, a to mozna zrealizowac
    > bardzo prosto dopisujac do bazy glosow wynik bez ID glosujacego

    Wtedy ja sobie usunę z tej bazy część wpisów i zastąpię swoimi.
    Albo dopiszę głosy za tych co sie nie pojawili.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 35. Data: 2007-09-19 08:19:36
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>