  • 1. Data: 2007-09-17 11:14:49
    Temat: Kurs rozliczenia noclegu w delegacji zagranicznej
    Od: "mlagm" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Wedlug jakiego kursu firma powinna (moze) rozliczac koszt noclegu
    zagranicznego w delegacji w przypadku zaplaty za hotel z wlasnych srodkow
    delegowanego? Czy zawsze musi to byc kurs sredni z dnia rozliczenia? Czy
    istnieje mozliwosc rozliczenia wg rzeczywistych kosztow? Praktycznie wychodzi
    na to, ze delegowana osoba zawsze musi "doplacic do tego interesu", bo kurs
    rozliczenia karta lub gotowka rozni sie na niekorzysc - tym wiecej im wiejsza
    jest kwota do zaplaty.

    ml.

  • 2. Data: 2007-09-17 11:46:22
    Od: "juana" <g...@o...eu>

    > delegowanego? Czy zawsze musi to byc kurs sredni z dnia rozliczenia? Czy

    Z dnia poprzedzajacego dzien powstania kosztu.

> [...]
    > kurs
    > rozliczenia karta lub gotowka rozni sie na niekorzysc - tym wiecej im

    Przedstaw firmie informacje o transakcji karta (fragment wyciagu z banku),
    tam powinno byc realne przeliczenie. Firma policzy osbie roznice kursowe i
    bedzie ok. Tak mi sie przynajmniej wydaje:).

    joan

  • 3. Data: 2007-09-19 21:44:48
    Od: "krzychol" <k...@n...pl>

    Użytkownik "mlagm" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kurs
    > rozliczenia karta lub gotowka rozni sie na niekorzysc - tym wiecej im

    A czy przed udaniem się w delegację nie dostajesz zaliczki w walucie kraju
    docelowego na poczet diet i wydatków noclegowych?
    Jeśli dostajesz, to płacisz gotówką a po powrocie rozliczasz się w tejże
    walucie z otrzymanej zaliczki. Różnice kursowe są zmartwieniem firmy, nie
    Twoim...

  • 4. Data: 2007-09-20 08:46:52
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 19 Sep 2007 23:44:48 +0200, krzychol napisał(a):

> [...]
    > walucie z otrzymanej zaliczki. Różnice kursowe są zmartwieniem firmy, nie

    W idealnej sytuacji tak. Ale często bywało tak że musiałem przedłużać
    delegację i brakło kasy. A teraz to w ogóle jeżdżę na delegację nie
    pojawiając się w firmie (jest na drugim końcu kraju), więc zaliczki
    w ogóle nie biorę. No i wtedy czasami można się zastanowić co mi się
    opłaca.

    Pozdrawiam,
    Henry