  • 1. Data: 2007-09-17 16:09:08
    Temat: Anonimowy dowód rzeczowy.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Jest pewna hipotetyczna niebezpieczna sytuacja drogowa. Załóżmy, że
    chciałbym zasięgnąć opinii lub coś udowodnić i sytuację zmienić, przywrócić
    do normalności. Wykonuję więc zdjęcia, ale niestety na zdjęciach są pojazdy
    łamiące przepisy ruchu drogowego. Mogą być widoczne numery rejestracyjne i
    raczej będą. Jak zrobić, by osoby kierujące tymi pojazdami nie były
    pociągnięte do odpowiedzialności, bo przecież nie o to chodzi. Przepisy
    łamane są z pewnej przyczyny, ale niestety również z powodu niedbalstwa
    kierujących. Czy wystarczy wymazać numery rejestracyjne? Czy po wymazaniu
    nie zostanę oskarżony o ukrywanie sprawców wykroczeń? A może wykonać
    nieostre zdjęcia? Jak to wygląda od strony prawnej?

    neelix

  • 2. Data: 2007-09-17 16:20:56
    Temat: Re: Anonimowy dowód rzeczowy.
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał

    Może nie rób zdjęć tylko opisz problem. Jeśli ktokolwiek będzie chciał się
    tym zająć to poczyni własne obserwacje. Jeśli sytuacja jest powtarzalna to
    nie będzie miał z tym problemu.

  • 3. Data: 2007-09-17 17:12:36
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:fcm9il$e5c$1@news.onet.pl...
> [...]
    > tym zająć to poczyni własne obserwacje. Jeśli sytuacja jest powtarzalna to

    Bez zdjęć nie uda się przekonać kogoś do swoich racji i rozwiązać problemu.
    Wiemy jak urzędnicy podchodzą do obywatela. Obywatel nie powinien zakłócać
    im spokoju.

    neelix

  • 4. Data: 2007-09-17 18:08:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Możesz zamalować numery rejestracyjne.

  • 5. Data: 2007-09-18 08:25:57
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Możesz zamalować numery rejestracyjne.

    Czyli miałem dowody na łamanie przepisów a ja sobie zamalowałem numery,
    chociaż tak robią stacje tv. Nie pokazują numerów, twarzy.

    neelix

  • 6. Data: 2007-09-18 12:15:36
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    > Czyli miałem dowody na łamanie przepisów a ja sobie zamalowałem numery,
    > chociaż tak robią stacje tv. Nie pokazują numerów, twarzy.

    Łamanie przepisów to nie jest ciężkie przestępstwo. Nie masz prawnego
    obowiązku samemu zawiadamiania o wykroczeniu. Ale już jakbyś został wezwany
    na świadka to masz obowiązek udzielić wszystkich informacji i dostarczyć
    posiadanych dowodów. A co jakbyś już wtedy nie miał oryginalnych dowodów
    tylko te zamazane, bo tamte zniszczyłeś.. Czy może być to karane w przypadku
    wykroczenia (zniszczenie dowodów wykroczenia)?

  • 7. Data: 2007-09-18 15:21:17
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    przypadku
    > wykroczenia (zniszczenie dowodów wykroczenia)?

    No nie wiem.

    neelix

  • 8. Data: 2007-09-18 17:27:25
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał
    > przypadku
    >
    > No nie wiem.

    Gdyby to były dowody przestępstwa (winy lub niewinności) albo dowody
    niewinności osoby podejrzanej o wykroczenie to wtedy byłoby karalne. W innym
    wypadku zniszczenie ich, a więc w tym konkretnym przypadku uważam, że nie
    jest. Nie znam osobiście, żadnej kwalifikacji karneg takiegiego czynu.