  • 1. Data: 2007-09-17 09:11:55
    Temat: Pornograficzne strony WWW w Polskim internecie
    Od: Piotr 'Zenobius' Baranowski <z...@n...zeno.pl>

    Witam

    Jestem ciekaw jak to jest z pornograficznymi stronami w polsce.
    Jakie warunki musza spelniac by byly legalne?

    Oprocz oczywistego braku tresci karalnych, czyli scen seksu ze zwierzetami,
    seksu z nieletnimi.. itd.

    Dodatkowo, jak wyglada tworzenie w polsce stron pornograficznych, jezeli
    fizycznie sa hostowane w innym kraju?

    --
    Pozdrawiam bądź nie..
    Piotr Baranowski

  • 2. Data: 2007-09-17 09:46:43
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr 'Zenobius' Baranowski pisze:

    > Oprocz oczywistego braku tresci karalnych, czyli scen seksu ze zwierzetami,
    > seksu z nieletnimi.. itd.

    Jak to jest? "Modele" muszą być pełnoletnie czy wystarczy skończone 15 lat?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 3. Data: 2007-09-17 09:52:52
    Od: "Paweł" <l...@i...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to jest? "Modele" muszą być pełnoletnie czy wystarczy skończone 15
    > lat?

    Niby pełnoletnie ale skoro seks z 15 latką nie jest zabroniony to czemu
    musza byc pelnoletnie?

  • 4. Data: 2007-09-17 09:56:54
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Paweł pisze:
    > Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Niby pełnoletnie ale skoro seks z 15 latką nie jest zabroniony to czemu
    > musza byc pelnoletnie?

    No właśnie, czemu muszą być, skoro piszesz, że niby powinny?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2007-09-17 13:12:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Niby pełnoletnie ale skoro seks z 15 latką nie jest zabroniony to czemu
    > musza byc pelnoletnie?

    Bo inaczej zgodę musieli by wyrażać rodzice.

  • 6. Data: 2007-09-17 13:29:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Paweł" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Bo inaczej zgodę musieli by wyrażać rodzice.

    No tak, ale to tylko ewentualnie może dotyczyć ochrony wizerunku, więc
    wystarczy np. jakaś maska na twarz i voila.

  • 7. Data: 2007-09-17 15:34:17
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Piotr 'Zenobius' Baranowski pisze:

    > Witam
    >
    > Jestem ciekaw jak to jest z pornograficznymi stronami w polsce.
    > Jakie warunki musza spelniac by byly legalne?

    Tak, że polskie prawo zabrania prezentowania treści pornograficznych
    nieletnim. W praktyce nikt się tym nie przejmuje i dobrze - Internet nie
    jest miejscem dla dzieci a już na pewno nie dla dzieci puszczonych samopas.

    > Dodatkowo, jak wyglada tworzenie w polsce stron pornograficznych, jezeli
    > fizycznie sa hostowane w innym kraju?

    Łysy honor ścignęli mimo, że był hostowany w innym kraju.

  • 8. Data: 2007-09-17 16:35:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Juzek Kocimientka wrote:

    > Łysy honor ścignęli mimo, że był hostowany w innym kraju.

    Ale tam też to było nielegalne - więc lokalne władze mogły zadziałać.

  • 9. Data: 2007-09-17 19:17:04
    Od: Kinky <d...@h...com>

    On Pn 17 wrz 2007 11:52:52a "Paweł" <l...@i...pl> wrote in

    > Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Niby pełnoletnie ale skoro seks z 15 latką nie jest zabroniony to
    > czemu musza byc pelnoletnie?

    O ile dobrze znam paragrafy to:
    - Mozesz ciupciac osobe, ktora ma ukonczone 15 lat
    - Mozesz to nagrac na filmie
    - ...ale nie mozesz tego filmu rozpowszechniac
    - ...bo do tego ta osoba musialaby miec ukonczone 18 lat.

    Pozdro

  • 10. Data: 2007-09-17 19:32:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kinky wrote:

> [...]
    > - Mozesz to nagrac na filmie
    > - ...ale nie mozesz tego filmu rozpowszechniac
    > - ...bo do tego ta osoba musialaby miec ukonczone 18 lat.

    Krytyczny dla tej kwestii paragraf to numer 3 z art. 202 KK:

    Kto w celu rozpowszechniania produkuje, utrwala lub sprowadza,
    przechowuje lub posiada albo rozpowszechnia lub publicznie prezentuje
    treści pornograficzne z udziałem małoletniego albo treści pornograficzne
    związane z prezentowaniem przemocy lub posługiwaniem się zwierzęciem,

    Czyli się poniekąd zgadza (że nie można rozpowszechniać scen
    'pornograficznych' z udziałem małoletniego) - i dodatkowo jest to chyba
    jedna ze stosunkowo niedawnych zmian, bo OIDP nie tak dawno takich
    zastrzeżeń nie było. Chyba zmienili to w tym samym momencie, w którym
    dodali par.4a...

    Przy czym nadal nie ma prawnej definicji określającej, co to jest ta
    mityczna pornografia i jak się mohery w pełni dorwą do władzy, to
    zapłoną stosy z np. Lolitą (tak filmem jak i książką) czy filmem
    Indianin w Paryżu, a książki Tony Halika będą pozbawiane zdjęć (gołe
    małolaty - toż to pornografia!)