  • 1. Data: 2005-04-11 23:31:32
    Temat: gdzie jest definicja konsumenta???
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    Tak dokladnie chodzi mi o ustawe o ochronie niektorych praw konsumentowz dn
    2.03.2000r (dz u nr 22 poz 271) definiuje ona pewne szczegolne prawa
    konsumenta, nie definiuje natomiast samego pojecia konsumenta (wg mnie to
    jest duzy blad tej ustawy, nie definiuje podstawowego pojecia, ale nie
    jestem ekspertem, nie bede polemizowal).
    Czy jest jakis inny, nadrzedny akt prawny, ktory wlasnie defniuje, kto lub
    co jest konsumentem?
    Bede wdzieczny za wszelkie namiary.

    pozdr
    daniel.

  • 2. Data: 2005-04-12 00:06:49
    Temat: Re: gdzie jest definicja konsumenta???
    Od: "dembol" <usuŃyugin@WYwALTOo2.pl>

    KC.

    --
    dmb

  • 3. Data: 2005-04-12 03:36:18
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    dembol napisał(a):
    > KC.

    art.22[1]

    KG

  • 4. Data: 2005-04-12 09:48:34
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    > art.22[1]

    dzieki za wskazowki
    art 384 § 3.
    Za konsumenta uważa się osobę, która zawiera umowę z przedsiębiorcą w celu
    bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą.

    W takim razie, jesli zawre umowe np kupna jako firma (faktura wystawiona na
    firme), to po zadeklarowaniu, ze rzecz ktora zakupilem zakupilem w celu
    bezposrednio nie zwiazanym z dzialalnoscia gospodarcza, przysluguja mi prawa
    konsumenta???
    Dla mnie to bez sensu.

  • 5. Data: 2005-04-12 14:00:45
    Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Daniel"
> [...]
    > firme), to po zadeklarowaniu, ze rzecz ktora zakupilem zakupilem w celu
    > bezposrednio nie zwiazanym z dzialalnoscia gospodarcza, przysluguja mi

    Firma nie kupuje na fakturę rzeczy, które mają być nie związane z jej
    działalnością.
    US uznałby to za próbę uniknięcia zapłaty podatku, sztuczne zawyżanie
    kosztów prowadzenia działalności.
    EWa

  • 6. Data: 2005-04-12 14:10:04
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Daniel napisał(a):
    > art 384 § 3.
    > Za konsumenta uważa się osobę, która zawiera umowę z przedsiębiorcą w celu
    > bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą.

    uchylony

> [...]
    > bezposrednio nie zwiazanym z dzialalnoscia gospodarcza, przysluguja mi prawa

    Życzę powodzenia w wykazywaniu, że taki zakup nie był w celu związanym z
    działalnością gospodarczą. Poza tym teraz jest to możliwe tylko w
    przypadku osób fizycznych prowadzących działalność, bo nowa definicja
    konsumenta jest nieco inna.

    KG