  • 11. Data: 2005-05-11 19:03:13
    Temat: Re: frima windykacyjna
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
    news:d5t655$4rg$3@news.onet.pl...

    > tak, a abonament z wliczonymi rozmowami 2,5 roku? ;)

    Zaś sie ze mnie nabijaj:-)) Juz Ci wklejam gdzue wyczytalam tę rewelację
    Sławomir Ulatowski, ekspert z Federacji Konsumentów
    Większość tego typu rachunków jest do siebie bardzo podobna. Składają się
    one z abonamentu oraz samego świadczenia. Abonament jest świadczeniem
    okresowym i zgodnie z art. 118 k.c. przedawnia się z upływem 3 lat. Jeżeli
    chodzi o samą usługę, np. dostarczenia gazu, wody, prądu czy rozmowy
    telefonicznej, to jest ona traktowana jak zlecenie, a tym samym przedawnia
    się z upływem 2 lat. Abonament jest zazwyczaj na tym samym rachunku co
    opłata za usługę, więc trzeba taki rachunek przechowywać co najmniej 3 lata.
    Po upływie tego okresu można z całą pewnością rachunek wyrzucić. Oczywiście
    wtedy nie będziemy mogli udowodnić, że go zapłaciliśmy, ale po 3 latach
    zawsze możemy skorzystać z zarzutu przedawnienia.
    Zródlo
    http://www.gazetaprawna.pl/cykle/cykl.html?cykl_id=2
    3&dok=1431.50.399.2.3.1.0.1.htm

    Bo jakoś kwestia przedawnienia świadczeń okresowych od wczoraj mnie jakoś
    dziwnie bliżej zainteresowala:-))
    HaNkA