  • 31. Data: 2009-02-21 20:36:58
    Temat: Re: fotoradar i wskazanie osoby prowadzącej
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail d...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > bo tam również obowiązuje ograniczenie prędkości.

    no i co z tego? Wszedzie słysze ze brakuje policjantów - t moze jakos
    bardziej celowo zarzadzac czasem ich pracy.
    Mojego domu tez nie wolno okradac, ale nie oczekuje, ze przy kazdym domu
    bedzie stał jeden policjant.

    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 32. Data: 2009-02-21 20:36:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > prawo jest prawo, że bez sensu to inna sprawa.

    moze jestem naiwny ale nigdy nie przyklasne zasadzie ze rozkaz to rozkaz.

    > bo?

    bo IMO mandat ma nas karac za cos, co zroilismy zle, było niebezpiecze itp.
    Przekroczenie predkosci 50 metrów przed znakiem nie jest IMO niczym takim.

    I zeby była jasnosc - to nie prawo jest głupie, bo jakby Pordu nie napisac
    zawsze beda takie miejsca - to policjant sotjacy z radarem w takim miejscu
    jest głupi.

    > jeśli to jest bez sensu, to albo powinno się przenieść znak strefy,
    > albo podnieść prędkość.
    > Jak długo jest tak jak jestm takie ograniczenie obowiązuje.

    jezeli zaczałbym wymieniac, zapisywac, pisac pisma a propos kazdego miejsca
    ze złym oznaczeniem, bezsensownym ograniczeniem predkosci 9w jedna i druga
    strone), złym ustawieniem sygnalizacji swietlnej itd to miałbym dodatkowy
    etat.
    Moze jednak za poprawianie takich rzeczy wzieliby sie wlasnie ci, ktorym
    placimy za dbanie o nasze bezpieczenstwo.

    > Ja ostatnio dostałem mandat na pustym parkingu z napisem "parking
    > tylko za zezwoleniem...."

    Mandat od kogo? Od policji? Kto ich wezwał? Na czyim terenie stanąłes?

    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.
    Frank Herbert

  • 33. Data: 2009-02-21 20:40:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:

    > no i co z tego? Wszedzie słysze ze brakuje policjantów - t moze jakos
    > bardziej celowo zarzadzac czasem ich pracy.

    słusznie
    powinni postawić radar.

  • 34. Data: 2009-02-21 20:47:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:

    > moze jestem naiwny ale nigdy nie przyklasne zasadzie ze rozkaz to rozkaz.

    byłeś w wojsku? chyba nie.

    > bo IMO mandat ma nas karac za cos, co zroilismy zle, było niebezpiecze itp.
    > Przekroczenie predkosci 50 metrów przed znakiem nie jest IMO niczym takim.

    mandat jest za złamanie przepisów, a nie widzimisię kierowcy czy uważa,
    że zrobił źle lub dobrze. Od tego jest ksiądz w konfesjonale.

> [...]
    > strone), złym ustawieniem sygnalizacji swietlnej itd to miałbym dodatkowy

    to nie pisz, przestrzegać masz obowiązek, a za jego złamanie dostaniesz
    mandat.

    > Moze jednak za poprawianie takich rzeczy wzieliby sie wlasnie ci, ktorym
    > placimy za dbanie o nasze bezpieczenstwo.

    może płaćmy tym którzy by się za to wzięli.

    > Mandat od kogo? Od policji? Kto ich wezwał? Na czyim terenie stanąłes?

    nie w polsce
    teren miasta, publiczny,
    coś na wzór straży miejskiej.

    przepis jest przepis i jak mi się nie podoba moge doprowadzić do jego
    zmiany. Dopóki jest, obowiązuje i nie ma dyskusji.

    Zresztą postaw się w sobotę przed jakąś policją na parkingu
    zarezerwowanym tylko "dla pracowników...."
    Jak skończy się na mandacie, a nie odholowanym samochodzie to będziesz
    miał szczęście.

  • 35. Data: 2009-02-21 20:51:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail d...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Z doświdczenia:
    >
    > 1) jeżeli policji uda się dotrzeć do właściciela pojazdu w obowiązującym
    > ich terminie ustawowym to jest ciut prościej bo się tłumaczysz tylko
    > policjantowi i wtedy proponuję przyjąć mandat jako właściciel pojazdu a
    > z powodu niemożności wskazania kierującego w tym momencie pojazdem (np.
    > pojazd firmowy) najczęściej nie są przyznawane punkty karne.

    czyli wszystko jest super bo nie dostaje punktów i trace tylko kase?
    Piekne!

    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 36. Data: 2009-02-21 21:04:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail d...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > czyli wszystko jest super bo nie dostaje punktów i trace tylko kase?
    > Piekne!

    to są dwie odrębne sprawy
    sprawa o pierwotne wykroczenie drogowe z racji nieustalenia sprawcy jest
    umorzona (to za to są punkty)
    a ty dostajesz po kieszeniu z zupełnie innego paragrafu - za nie
    wskazanie komu powierzyłeś pojazd, a za to punktów nie ma.
    Przy czym grzywna może wynieść sporo więc uważaj.

  • 37. Data: 2009-02-21 21:06:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > słusznie
    > powinni postawić radar.

    w celu? Dbania o bezpieczenstwo znaku konca terenu zabudowanego czy tez
    moze w celu dbania o bezpieczenstwo rosnacego przy drodze zboza?

    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."
    Frank Herbert

  • 38. Data: 2009-02-21 21:06:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > byłeś w wojsku? chyba nie.

    To ze byłem w wojsku nie oznacza ze sie zgadzam z pewnymi idiotyzmami -
    gdziekolwiek bym ich nie widział.

    > mandat jest za złamanie przepisów, a nie widzimisię kierowcy czy
    > uważa, że zrobił źle lub dobrze. Od tego jest ksiądz w konfesjonale.

    Bardzo dobrze. Ja tez uwazam ze powinnismy zaczac od podstaw.
    Rzecznik prasowy policji powinine powiedziec, ze przepisy nie sa po to, aby
    dbac o nasze bezpieczenstwo, sa po to, aby za ich zlamanie były mandaty.
    Wtedy bedziemy w domu, nikt sie nie bedzie dziwił dlaczego policja moze
    jechac za toba 140 i lamac przepisy a ty nie mozesz, po co wlasnie takie
    lapanki w bezsensownych miejsacach itd. itd.

    > to nie pisz, przestrzegać masz obowiązek, a za jego złamanie
    > dostaniesz mandat.

    na szczescie nie za zlamanie, a za zlapanie mnie na lamaniu.

    > może płaćmy tym którzy by się za to wzięli.

    hmmm
    a teraz to, kurwa, za co biora pieniadze?

    > nie w polsce

    e tam, nie w polsce to nie wiem jakie sa przepisy. :)

    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie
    Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O

  • 39. Data: 2009-02-21 21:22:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > w celu?
    oszczędności na etatach.

    radar wychodzi taniej.

  • 40. Data: 2009-02-21 21:28:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:

    > To ze byłem w wojsku nie oznacza ze sie zgadzam z pewnymi idiotyzmami -
    > gdziekolwiek bym ich nie widział.

    co nie zwalnia cię z obowiązku ich przestrzegania

    W żadnym miejscu nie napisałem, że nie masz prawa mieć oddzielnego
    zdania i że masz zakaz jego wyrażania.

    > Bardzo dobrze. Ja tez uwazam ze powinnismy zaczac od podstaw.
    > Rzecznik prasowy policji powinine powiedziec, ze przepisy nie sa po to, aby
    > dbac o nasze bezpieczenstwo, sa po to, aby za ich zlamanie były mandaty.

    przecież to jest oczywiste od zawsze.
    policja jest od egzekwowania przestrzegania prawa , a nie od dbania o
    czyjekolwiek bezpieczeństwo.

    > na szczescie nie za zlamanie, a za zlapanie mnie na lamaniu.

    słuszna uwaga

    > hmmm
    > a teraz to, kurwa, za co biora pieniadze?

    teraz biorą, czas zacząć dawać.

    > e tam, nie w polsce to nie wiem jakie sa przepisy. :)

    takie same,
    mandat za złamanie przepisów. i dyskutowanie czy przepis ma sens czy nie
    nie jest w zakresie obowiązków policji.