  • 1. Data: 2006-04-24 09:12:38
    Temat: zaleganie z płatnościami a publikowanie informacji przez wierzyciela
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    serwis internetowy wykupił rekamę/miejsce na stronie na publikację swojej
    oferty

    obecnie zalega z płatnościami ponad 30 dni
    czy istnieją jakiś przeciwwskazania prawne, aby w miejsce jego reklamy
    opublikować informację o wstrzymaniu współpracy ze względu na zaległości w
    płatnościach?

    jakie jeszcze można zastosować środki?

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl/przelewy/ <- najtańsze przelewy zagraniczne)

  • 2. Data: 2006-04-24 12:33:17
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    plusz napisał(a):
> [...]
    > czy istnieją jakiś przeciwwskazania prawne, aby w miejsce jego reklamy
    > opublikować informację o wstrzymaniu współpracy ze względu na

    Zamierzacie zamiast reklamy zrobić im antyreklamę?
    A nie pomyśleliście, że zaszkodzi Wam to w kontaktach z innymi
    kontrahentami?

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 3. Data: 2006-04-24 12:36:19
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> naskrobał/a w

    > BTW. jakieś inne pomysły?

    Krajowy Rejestr Długów

  • 4. Data: 2006-04-24 12:37:12
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:e2iglv$1ih$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Marta Wieszczycka z adresu <m...@N...pl> napisał(a):

    > Zamierzacie zamiast reklamy zrobić im antyreklamę?
    > A nie pomyśleliście, że zaszkodzi Wam to w kontaktach z innymi
    > kontrahentami?

    dlaczego ma to zaszkodzić w kontaktach z innymi rzetelnymi kontrahentami?

    BTW. jakieś inne pomysły?

  • 5. Data: 2006-04-24 13:03:06
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:Xns97AF94934C926goomichskrzynkapl@127.0.0.1,
    niejaki(a): Goomich z adresu <g...@u...to.wp.pl> napisał(a):

    > Krajowy Rejestr Długów

    ile kosztuje?
    widzę, że jest jakaś promocja - wpisy za darmo

    ale oprócz tego różne opłaty - a 600 zł miesięcznie to już wymierna suma

  • 6. Data: 2006-04-24 13:04:14
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

> [...]

    > Zamierzacie zamiast reklamy zrobić im antyreklamę?
    > A nie pomyśleliście, że zaszkodzi Wam to w kontaktach z innymi

    a swoją drogą trochę przeraża mnie polskie myślenie :)
    to ten, kto domaga się swojej należności może być postrzegany jako
    nierzetelny, a nie ten, który z premedytacją oszukuje wierzyciela

    wracając do pytania - czy poza "moim wizerunkiem" są jakieś
    przeciwwskazania?

  • 7. Data: 2006-04-24 13:05:01
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:Xns97AF94934C926goomichskrzynkapl@127.0.0.1,
    niejaki(a): Goomich z adresu <g...@u...to.wp.pl> napisał(a):

    > Krajowy Rejestr Długów

    właśnie w RadioPin poinformowali, że muszą zalegać 60 dni, aby ich wpisać
    :))
    więc pozostają mi środki "nieformalne"

  • 8. Data: 2006-04-24 13:53:24
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    plusz napisał(a):
> [...]
    > to ten, kto domaga się swojej należności może być postrzegany jako
    > nierzetelny, a nie ten, który z premedytacją oszukuje wierzyciela

    Hmm, ciekawe co rozumiesz przez "polskie myślenie"? To nie jest takie
    proste, że jak ktoś jest rzetelny, to się nie przejmie. Wręcz
    przeciwnie, Ci najbardziej rzetelni wszystkim przejmują się mocniej.
    Poczytaj sobie książki o zarządzaniu wierzytelnościami (o właśnie,
    przydałoby Ci się) i o minimalizowaniu ryzyka. Czasem piszą tam, czym
    charakteryzuje się osoba rzetelna i odpowiedzialna - tym, że się
    wszystkim przejmuje, czasem nawet na wyrost.

    To tak, jakbyś miał oddać samochód do naprawy i miał do wyboru kilka
    warsztatów. We wszystkich widać by było, że dbają o samochody, a w
    jednym generalnie też by dbali, ale mieliby też prasę do niszczenia
    samochodów tych, którzy im nie zapłacili za naprawę ;-)
    Zapewniam Cię, że mnóstwo bardzo rzetelnych osób akurat tego warsztatu
    by nie wybrało. Nie uznałoby go za nierzetelny, ale po prostu, jakoś tak
    woleliby swój samochód powierzyć w inne ręce. Albo wyobraź sobie
    lekarza, który niepłacących pacjentów zarażałby groźnymi chorobami.

    I tu jest to samo - tak jak mechanik samochodowy nie pasuje do psucia
    samochodu, lekarz do zarażania pacjentów chorobami, tak firma oferująca
    powierzchnię reklamową kompromituje się wystawiając antyreklamę jednego
    z klientów, których wcześniej reklamowała.
    Obiektywnie rzecz ujmując, to sobie szkodzi bardziej niż temu
    nierzetelnemu klientowi.

    Tak czy inaczej, jeżeli będziesz takie cudo wystawiał, to chętnie bym to
    zobaczyła ;-)

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 9. Data: 2006-04-24 14:17:59
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:e2ilc6$eoc$1@nemesis.news.tpi.pl,
> [...]

    > antyreklamę jednego z klientów, których wcześniej reklamowała.
    > Obiektywnie rzecz ujmując, to sobie szkodzi bardziej niż temu

    tak - tutaj mogę przyjąć Twoje argumenty jeśli chodzi o lekarzy itp.

    jednakże czy klient, którego lekarz nie wyleczył lub któremu nie naprawiono
    auta nie ma prawa poinformować/przestrzec o tym innych klientów?
    szczególnie, kiedy działania lekarza/mechanika są przeprowadzane z wyjątkową
    premedytacją i całkowitym brakiem poszanowania dla kontrahenta?

    a odnośnie "zarządzania wierzytelnościami" - jak rozumiem miałaś okazję
    zapoznać się z proponowaną pozycją i jesteś w stanie polecić inne, bardziej
    "humanitarne" metody windykacji? :)

  • 10. Data: 2006-04-24 17:35:28
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    plusz napisał(a):

> [...]
    > szczególnie, kiedy działania lekarza/mechanika są przeprowadzane z
    > wyjątkową premedytacją i całkowitym brakiem poszanowania dla kontrahenta?

    Problem w tym, że To Ty występujesz po stronie lekarza/mechanika.
    I nie powinno się do Ciebie przykleić żadne "Ten lekarz zaraża ludzi",
    czy "Ten mechanik psuje samochody". Bo nikogo przyczyna nie będzie
    obchodzić.

    > a odnośnie "zarządzania wierzytelnościami" - jak rozumiem miałaś okazję
    > zapoznać się z proponowaną pozycją i jesteś w stanie polecić inne,
    > bardziej "humanitarne" metody windykacji? :)

    A czy ja gdzieś twierdziłam, że Twoje metody są niehumanitarne?
    Nie, one są tylko... rozpaczliwie... nieprzemyślane.
    I w efekcie zupełnie niedopasowane do charakteru Twojej firmy.

    Zacznijmy od tego, że przy takiej działalności musisz mieć ustalone
    procedury działania na wypadek opóźnień w płatnościach, musisz być na to
    przygotowany.

    Czy w umowie macie zaznaczoną np. możliwość zdjęcia reklam, jeśli
    kontrahent spóźni się z zapłatą o określony czas, albo kary umowne za
    nieterminowe płatności itp.?
    A sama windykacja zależy od inwencji.
    Możecie sprzedawać długi firmie windykacyjnej.
    Albo wynająć firmę windykacyjną tylko do wysyłania straszących ponagleń.
    Oprócz tego istnieje możliwość uzyskania sądowego nakazu zapłaty i
    przekazania sprawy komornikowi.

    Istnieje coś takiego jak płynność finansowa. Nawet nie wiesz, ile
    świetnie prosperujących firm upadło, mimo że po stronie aktywów miało
    znacznie więcej niż po stronie pasywów, ale nie zdołały na czas tych
    aktywów od dłużników ściągnąć. Możliwość utraty płynności finansowej, to
    niezwykle niebezpieczna sytuacja. Nie możesz wierzyć, że każdy zawsze Ci
    zapłaci na czas, a jak Ci nie zapłaci, to wpadać w panikę i się szarpać :-)

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl