  • 1. Data: 2003-10-13 22:05:29
    Temat: Re: firmy ubezpieczniowe oszukują i nie informuja ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Oct 2003, Lukasz Stadnik wrote:

    >+ On Tue, 14 Oct 2003 10:31:03 +0000 (UTC)
    >+ Andrzej<i...@o...pl> wrote:
    [...]
    >+ > pokrycia szkody rzeczywistej [...]
    >+ To w takim razie mogę do szkody rzeczywistej zaliczyć to, że mój
    >+ samochód jest teraz o ok. 10% mniej wart na ryknku niż przed wypadkiem?

    OIDP był taki (pozytywny) wyrok. Nie mam namiarów :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-10-14 09:29:11
    Od: Lukasz Stadnik <N...@o...pl>

    Witam,
    dwa miesiące temu miałem wypadek spowodowany błędem innego kierowcy. Na miejsce
    przyjechała policja i ZW(poniewż był to pojazd wojskowy). Firma ubezpieczeniowa
    sprawcy to warta. Samochód zostawiłem w warsztacie, który ma podpisana umowę
    z warta. Później dowiedziałem się, że trzeba wymienić drzwi bo tego nie da się
    naprawić. Warta wyceniła szkodę na ok.2tys zł. Jednak wymiana drzwi i naprawa
    reszty uszkodzeń sugeryją, że kwota jest za niska. Dzieje sie tak ponieważ
    warta na każdą część robi amortyzację. Samochód to Brava z 1999r.
    Do ręki trafił mi artykł z gazety Wprost(nr 28)(http://www.wprost.pl/ar/?O=46226)
    w kórym jest napisane, że firma ubezpieczniowa powinna wypłacać odszkodowania za
    szkody uwzględniając spadek wartości rynkowej samochodu po wypadku, dzięki uchwale
    z grudnia 2001 Sądu Najwyższego.
    Chciałem zapytać się jak to jest w praktyce. Czy ktoś z grupowiczów pisał do firmy
    ubezpieczeniowej tego typu wniosek? Czy można znaleść gdzieś taki szablon albo
    ktoś mogłby mi podesłać na priva? Czy takie sprawy łatwo wygrać na drodze
    sądowej? Ktoś próbował?

    ---
    Pozdrawiam
    Łukasz Stadnik

  • 3. Data: 2003-10-14 10:31:03
    Od: Andrzej<i...@o...pl>

    Witaj! Moim zdaniem jest tak - skoro firma podjęła się we własnym
    zakresie naprawy tego auta - powinieneś dostać je do ręki naprawione,
    bez żadnych dopłat!!! To dopiero naciągacze!!! Ale Warta i inne
    mniejsze firmy jest znana z takich praktyk. Jeżeli natomiast
    zdecydowałbyś się na rozliczenie szkody kosztorysem - to (dotyczy to
    wyłącznie części do wymiany) oczywiście - każda firma potrąci
    amortyzację. Daję przykład: masz zakwalifikowane do wymiany drzwi,
    ale Twoje auto ma 4 lata - wg prawa firma jest zobowiązana do
    pokrycia szkody rzeczywistej - czyli wylicza wartość nowych drzwi i
    potrąca od tego zużycie. Ale powtarzam - dotyczy to tylko rozliczenia
    kosztorysowego. Najlepiej - zapoznaj się z Rozporządzeniem MF w
    sprawie OC - później poproś w warcie o wyjaśnienie procedury likwidacji
    i się oczywiście odwołaj. ten link jest do PZU, ale jeżeli chodzi o
    ubezpieczenia obowiązkowe - to ma to zastosowanie dla wszystkich
    firm. http://www.pzu.pl/pzusa/index.php?
    id=ocrozp&samSession=47233071c26f2daf09dd65387a5dda0
    8

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-10-14 14:06:36
    Od: Lukasz Stadnik <N...@o...pl>

    Andrzej<i...@o...pl> wrote:

> [...]
    > bez żadnych dopłat!!! To dopiero naciągacze!!! Ale Warta i inne
    > mniejsze firmy jest znana z takich praktyk. Jeżeli natomiast

    Warszat, który ma podpisaną umowę z Wartą dostał koszty które zwórci
    im firma ubezpieczeniowa i wyliczone za pomoca kosztorysu, czyli ok. 2tys
    z amortyzacja (co jest równoważe z tym zeby sobie kupić częsci 4 letnie)
    Warsztat ma związane ręce jeśli musi wymienić takie drzwi na nowe,
    bo gdzie mają znaleść takie drzwi?

    Dzięki, poczytam.

  • 5. Data: 2003-10-14 20:14:54
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    Lukasz Stadnik wrote:
> [...]
    > z amortyzacja (co jest równoważe z tym zeby sobie kupić częsci 4 letnie)
    > Warsztat ma związane ręce jeśli musi wymienić takie drzwi na nowe,
    Chwila moment. Jak się umówiłeś z ubezpieczycielem?
    Jeżeli była to bezgotówkowa forma naprawy to niejest to twój problem -
    jest to kwestia rozliczenia ubezpieczyciela i warsztatu, z którymma
    umowę (dopuszczam możliwość, że warsztat próbuje jeszcze podstrzyc
    klienta dodatkowo).
    Jeżeli zgodziłeś się na tzw. kosztorys (czyli wypłatę wg oszacowanej
    wartości likwidacji szkody) to faktycznie masz problem.
    Nie wiem, jak w praktyce wygląda możliwość zmiany wyceny - ja się np. po
    wstępnych oględzinach umówiłem z likwidatorem na drugie - po rozebraniu
    pogniecionego autka i wtedy dokonał ostatecznej oceny.

    --

  • 6. Data: 2003-10-15 15:48:59
    Od: Lukasz Stadnik <N...@o...pl>

    On Tue, 14 Oct 2003 00:05:29 +0200

    > [...]
    >
    > OIDP był taki (pozytywny) wyrok. Nie mam namiarów :(

    a przypadkiem wiesz czy łatwo taką sprawę wygrac, czy trzeba miec
    _bardzo_ dobrego adwokata ?