  • 1. Data: 2003-10-13 22:08:29
    Temat: Re: Uzasadnienie wyroku ???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Oct 2003, Lookasik wrote:

    >+ MOzna gdzies znalezc jakies wzory /przyklady uzasadnien ???

    Np. tu:
    http://tinyurl.com/qxof
    ...na 1 stronie ustrzeliłem 3 uzasadnienia:
    http://biurose.sejm.gov.pl/ekspertyzy/trybunal/pytan
    ia/p3-00.pdf
    http://www.trybunal.gov.pl/OTK/teksty/otkpdf/2001/Ts
    013z00.pdf
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1995/0708.htm

    >+ Potrzebne w celach naukowych

    No to KONIECZNIE w celach naukowych polecam:
    http://www.stare-cmentarze.ag.bocznica.org/

    ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-10-14 13:41:36
    Temat: Uzasadnienie wyroku ???
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    MOzna gdzies znalezc jakies wzory /przyklady uzasadnien ??? Potrzebne w
    celach naukowych

    pozdr
    Lukasz

  • 3. Data: 2003-10-14 14:57:10
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    > MOzna gdzies znalezc jakies wzory /przyklady uzasadnien ??? Potrzebne w
    > celach naukowych
    >
    > pozdr
    > Lukasz

    Najlepiej w Lexie. Moge podeslac na priva jesli chcesz. Tylko podaj jakies
    konkretne wyroki ktore cie interesuja

  • 4. Data: 2003-10-14 16:31:34
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    > MOzna gdzies znalezc jakies wzory /przyklady uzasadnien ??? Potrzebne w
    > celach naukowych

    He he - tam gdzie wyroki, oczywiście. OSP, OSN itp itd.. ;-)

    --
    Depi.

  • 5. Data: 2003-10-14 19:13:35
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    > MOzna gdzies znalezc jakies wzory /przyklady uzasadnien ??? Potrzebne w
    > celach naukowych

    W praktyce tylko uzasadnienia do wyroków SN i Sadów apelacyjnych.
    Pierwszoinstancyjnych nie znajdziesz bo tego sie po prostu nie publikuje.
    Nawet zbiorki wzorów dla sędziów zawierają tylko standardowe postanowienia z
    uzasadnieniami itd. Poza tym stylów pisania jest baardzo dużo, np sposobów
    pisania czesci historycznej uzasadnień karnych jest minimum trzy, omawiania
    dowodów ze cztery a o kosztach to juz każdy pisze inaczej.

    Ja mam spora bazę tego rodzaju uzasadnień, wzorcowych i mojego własnego
    autorstwa, niestety nie mam mozliwości udostępnienia tego w jakikolwiek
    sposób. Uzasadnienia dostępne są tylko dla stron postepowania, a przekazanie
    ich komuś z zewnątrz mogłoby zostać uznane za naruszenie tajemnicy
    słuzbowej. Jeśli potrzebujesz ich dla celów naukowych to radzę zwrócić się
    do prezesa sądu rejonowego o zgodę na dostęp do uzasadnień, może się zgodzi.

  • 6. Data: 2003-10-15 07:02:41
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > No to KONIECZNIE w celach naukowych polecam:
    > http://www.stare-cmentarze.ag.bocznica.org/
    >
    > ;)

    w kolo macieju to powtarzasz.. to nudne juiz...... a za pozostale serdeczne
    dzieki

    pozdr
    Lukasz

  • 7. Data: 2003-10-15 07:07:32
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    Jeśli potrzebujesz ich dla celów naukowych to radzę zwrócić się
    > do prezesa sądu rejonowego o zgodę na dostęp do uzasadnień, może się
    zgodzi.

    w sadzie mam dostep do akt z uzasadnieniami itd itp. sek w tym ,ze w zyciu
    na oczy nie widzialem uzasadnienia a musze napisac takowe. nistety nie bede
    w sadzie w najblizszym czasie dlatego szukam w sieci.

    pozdr
    Lukasz

  • 8. Data: 2003-10-15 07:13:08
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    malo precyzyjnie sie wyrazilem

    chodzi mi o I inst spr karne

  • 9. Data: 2003-10-15 17:53:55
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    bede
    > w sadzie w najblizszym czasie dlatego szukam w sieci.

    Chcesz pisać bez kopyta? Powodzenia!

    tyle co Ci moge pomóc to:

    1. opisz zwięźle stan faktyczny ustalony na podstwie wszystkich dowodów. To,
    co sąd ustalił i za co faceta nalezy skazać.
    "dnia... o godzinie... w parku miejskim Jan Kowalski wraz z drugim
    nuieustalonym mężczyzną zaatakowałł Joannę Nowicka metalową rurką zadając
    jej trzy ciosy w głowę. Na skutek uderzeń pokrzywdzona doznała wstrząsu
    mózgu oraz pęknięcia sklepienia czaszki. Następnie oskarżony zerwał jej z
    pleców plecak i oddalił się z miejsca zdarzenia... bla, bla, bla z wnetrza
    plecaka zabrał telefon komórkowy typu... numer... oraz dokumenty a plecak
    porzucił w pojemniku na śmiecie itd..."

    2. Wymień jakie dowody (+ numery kart akt) stanowiły podstawę do ustalenia
    stanu faktycznego.

    3. Omawiaj po kolei przeprowadzone w sprawie dowody, poczynając od wyjaśnień
    oskarzonego poprzez zeznania świadków po dokumenty. Oddzielnie opisuj co
    mówili w przygotowawczym a co przed sądem. Broń Boze nie streszczaj zeznań,
    no chyba, że chcesz wskazać dlaczego ich nie uznajesz za wiarygodne, ale
    wtedy też z umiarem. Przy każdym dowodie napisz czy uznajesz go za
    wiarygodny czy nie i dlaczego. Znacznie łatwiej napisać dlaczego
    niewiarygoddny, niż dlaczego wiarygodny. Jest kilka oklepanych formułek w
    tej kwestii.
    Jeżeli przeprowadzono jakieś dowody nieistotne dla sprawy, musisz to
    napisać.

    4. Opisz kwalifikacje prawną - dlaczego ta. Znamiona przestepstwa, czym się
    objawiły w tym przypadku.

    5. Podaj uzasadnienie wymiaru kary. Najgłupsza cześć uzasadnienia. Prewencja
    ogólna, szceglna, znaczna szkodliwośc społeczna, magminność w okręgu tut.
    sadu, cieżar przestępstwa, itp frazesy.

    6. Rozstrzygnięcie o kosztach - opłata, wydatki. Jak zwolniony to dlaczego
    itp. Normalnie pisze się o tym 3 zdania -ale na egzaminie nawet 2 strony.

    i to by było tyle.

  • 10. Data: 2003-10-15 20:29:32
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    w sieci.