  • 1. Data: 2006-04-14 17:13:14
    Temat: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow
    Od: ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij>

    Dzis bedac w sklepie typu "wszystko po xx zlotych" zobaczylem napis nad
    kasa "towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow" Oczywiscie
    dostaje sie paragon itp jak we wszystkich sklepach.
    Jednak mam pytanie czy tak mozna? mozna nie przyjac towaru ktory kupilo
    sie w takim sklepie?
    Pytam szczegolnie dlatego ze kolezanka kupila dzis tam dla malego
    dziecka fajny samochod ale w domu zobaczyla ze zabawka jest powaznie
    peknieta.

    --
    Niech bedzie pochwalony Lech kaczynski, prezydent najjasniejszej
    Rzeczpospolitej i jego brat Jaroslaw - zawsze dziewica.

  • 2. Data: 2006-04-14 18:36:02
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij> napisał
    w wiadomości news:e1ol7d$7nr$1@inews.gazeta.pl...
    > Jednak mam pytanie czy tak mozna? mozna nie przyjac towaru ktory kupilo
    > sie w takim sklepie?

    To sklep czy wypożyczalnia?

    > Pytam szczegolnie dlatego ze kolezanka kupila dzis tam dla malego
    > dziecka fajny samochod ale w domu zobaczyla ze zabawka jest powaznie
    > peknieta.

    To co innego, może próbować reklamować. Tylko czy jest w stanie udowodnić,
    że to pęknięcie było od początku a nie zostało spowodowane przez nią lub
    dziecko?

  • 3. Data: 2006-04-14 21:29:21
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    > Dzis bedac w sklepie typu "wszystko po xx zlotych" zobaczylem napis nad
    > kasa "towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow" Oczywiscie
    > dostaje sie paragon itp jak we wszystkich sklepach.

    To i tak dobrze ze informuja wszystkich ignorantow :)

    > Jednak mam pytanie czy tak mozna? mozna nie przyjac towaru ktory kupilo
    > sie w takim sklepie?

    Oczywiscie, nie tyle mozna, co tak stanowia przepisy - jesli sklep
    pojdzie na reke to moze przyjac zwrot ale obowiazku takiego nie ma

    > Pytam szczegolnie dlatego ze kolezanka kupila dzis tam dla malego
    > dziecka fajny samochod ale w domu zobaczyla ze zabawka jest powaznie
    > peknieta.

    No jesli jest zepsuta to nalezy ja reklamowac z tytulu niezgodnosci
    towaru z umowa - a to sa dwie rozne sprawy niz zwrot towaru bo sie komus
    przestal podobac.

    Jacek

  • 4. Data: 2006-04-14 21:30:00
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Alek napisał(a):

    > To co innego, może próbować reklamować. Tylko czy jest w stanie udowodnić,
    > że to pęknięcie było od początku a nie zostało spowodowane przez nią lub
    > dziecko?

    IMO to sklep bedzie musial udowodnic ze towar w momencie zakupu byl
    zgodny z umowa.

    Jacek

  • 5. Data: 2006-04-14 23:55:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.04.2006 >>Galeon<< <g...@W...pl.i.to.wytnij> napisał/a:
> [...]
    > dostaje sie paragon itp jak we wszystkich sklepach.
    > Jednak mam pytanie czy tak mozna? mozna nie przyjac towaru ktory kupilo

    W dowolnym. Nie ma obowiązku przyjmowania towaru.

    > Pytam szczegolnie dlatego ze kolezanka kupila dzis tam dla malego
    > dziecka fajny samochod ale w domu zobaczyla ze zabawka jest powaznie
    > peknieta.

    Koleżanka może reklamować z tyt. niezgodności z umową, ale nie sądzę aby
    się opłacało.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-04-15 07:14:59
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > IMO to sklep bedzie musial udowodnic ze towar w momencie zakupu byl
    > zgodny z umowa.

    Formalnie niby tak, ale jak to praktycznie miałby zrobić?
    W sumie wykorzystując ten (głupi?) przepis można dziecku wymieniać zabawki
    na nowe co kilka miesięcy. A nawet co drugi dzień, przecież dziecko jest w
    stanie zniszczyć zabawkę w parę chwil.

  • 7. Data: 2006-04-15 09:42:42
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 14 Apr 2006 23:30:00 +0200, castrol napisał(a):

    > IMO to sklep bedzie musial udowodnic ze towar w momencie zakupu byl
    > zgodny z umowa.

    dziękujemy za opinie niestety prawo jest inaczej skonstruowane.

    --
    pozdrawiam,

  • 8. Data: 2006-04-15 12:08:21
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > IMO to sklep bedzie musial udowodnic ze towar w momencie zakupu byl
    > zgodny z umowa.
    ROFTL
    a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega
    zadnym gwarancjom ?
    kupujac towar obejrzala. z opisu nie wynika zeby towar posiadal wady
    ukryte a te jedynie moglyby byc podstawa zwrotu

    leon
    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka

  • 9. Data: 2006-04-15 12:22:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.04.2006 leon <L...@n...interia.pl> napisał/a:
    > a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega
    > zadnym gwarancjom ?

    Podasz podstawę prawną?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2006-04-15 12:47:22
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    leon napisał(a):

    > ROFTL

    Napisz co cie tak rozbawilo, moze sie wszyscy posmiejemy :D

    > a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega
    > zadnym gwarancjom ?

    Ja nie mowie o gwarancji, poza tym co obejmuje gwarancja jest zazwyczaj
    napisane w warunkach gwarancji

    > kupujac towar obejrzala.

    A skad pewnosc ze obejrzala?? Moze towar byl tak zapakowany, ze dopiero
    po rozpakowaniu okazalo sie ze zabawka jest peknieta.

    z opisu nie wynika zeby towar posiadal wady
    > ukryte a te jedynie moglyby byc podstawa zwrotu

    Nie zwrotu a niezgodnosci towaru z umowa. Jesli kupujacy nie mogl
    obejrzec dokladnie zabawki, i w domu sie okazalo ze zabawka jest
    peknieta to jak najbardziej wystepuje tutaj niezgodnosc towaru z umowa,
    za co odpowiada sprzedawca i to na sprzedawcy spoczywa obowiazek
    udowodnienia ze zabawka w momencie zakupu tego pekniecia nie miala.

    I skoro z opisu nie wynika ze towar posiadal wady, ktore klient zobaczyl
    dopiero w domu (domniemywam ze po rozpakowaniu zabawki) to wspolczuje
    umiejetnosci czytania ze zrozumieniem :]

    Jacek