  • 1. Data: 2005-01-16 13:36:45
    Temat: faszyzm na aukcji
    Od: "IT" <b...@w...pl>

    Na znanym portalu aukcyjnym sprzedawane są pamiątki ze sfastyką, oraz
    najwazniejsza
    ksiązka hitleryzmu , co prawda w formacie PDF.
    Czy jest to legalne?

  • 2. Data: 2005-01-16 14:02:19
    Temat: Re: faszyzm na aukcji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    IT wrote:
    > Na znanym portalu aukcyjnym sprzedawane są pamiątki ze sfastyką, oraz

    Swastyką, jeśli już.

    > najwazniejsza ksiązka hitleryzmu , co prawda w formacie PDF.
    > Czy jest to legalne?

    Czy historia jest nielegalna? Co innego namawianie do 'wiary' w daną
    ideologię, a co innego przedstawianie historycznych faktów (chociażby w
    charakterze ostrzeżenia).

    Swoją szosą gdzieś mam na płytce 'Mein Kampf' - muszę kiedyś rzucić
    wreszcie okiem, choć ponoć upiornie nudne i ogólnie 'cienkie'. W sumie
    nie zdziwiłbym się, jakbym u któregoś ze współczesnych polityków
    dostrzegł podobną demagogię ;)

  • 3. Data: 2005-01-16 14:05:34
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 15:02:19 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

> [...]
    > wreszcie okiem, choć ponoć upiornie nudne i ogólnie 'cienkie'. W sumie
    > nie zdziwiłbym się, jakbym u któregoś ze współczesnych polityków

    Na końcu "mein Kampf" jest program polityki rolnej NSDAP. Ciekawy. Gdyby
    zastąpić niektóre słowa wyszedłby program jak ulał pasujący do pewnej
    partii politycznej roniącej interesów chłopskich...

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 4. Data: 2005-01-16 14:10:49
    Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl>

    > Na końcu "mein Kampf" jest program polityki rolnej NSDAP. Ciekawy. Gdyby
    > zastąpić niektóre słowa wyszedłby program jak ulał pasujący do pewnej
    > partii politycznej roniącej interesów chłopskich...

    Tak, nawet juz ktos stwierdzil publicznie, ze jej przywodca jest "brunatny".

    Lech Dubrowski

  • 5. Data: 2005-01-16 14:31:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 15:10:49 +0100, LECH DUBROWSKI napisał(a):

    > Tak, nawet juz ktos stwierdzil publicznie, ze jej przywodca jest "brunatny".

    Jej przywódca jest tylko oportunistą, ale to inna para kaloszy. Natomiast w
    świetle tego wątku wciąż najciekawsze pozostaje pytanie, dlaczego
    największym budowniczym autostrad na terenie Polski jest Hitler i jego
    administracja?
    Czy stwierdzenie, że polskie rządy najjaśniejszej III RP pod wieloma
    względami (czysto gospodarczymi) są gorsze od hitlerowskich, jest
    propagowaniem faszyzmu? To jest bardzo smutna prawda, ale czy czepianie się
    tych co ją głoszą nie jest równie smutne?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 6. Data: 2005-01-16 14:36:07
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Na znanym portalu aukcyjnym sprzedawane są pamiątki ze sfastyką, oraz
    > najwazniejsza
    > ksiązka hitleryzmu , co prawda w formacie PDF.
    > Czy jest to legalne?

    Kodeks Karny (Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r z późniejszymi zmianami):
    "Art. 256: Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny
    ustrój państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych,
    etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2."

    Uchwała Sądu Najwyższego z dnia 28.03.2002, I KZP 5/02 (OSNKW
    2002/5-6/32): "Propagowanie, w rozumieniu art. 256 k.k., oznacza każde
    zachowanie polegające na publicznym prezentowaniu faszystowskiego lub
    innego totalitarnego ustroju państwa, w zamiarze przekonania do niego."

    jak dla mnie to aukcja jest ok. Podaj adres.
    P.

  • 7. Data: 2005-01-16 16:01:33
    Od: "IT" <b...@w...pl>

  • 8. Data: 2005-01-16 16:07:35
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    aukcja jest ok,

  • 9. Data: 2005-01-16 17:44:35
    Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl>

    Bardzo zdziwilem sie jak zobaczylem polamany krzyz nawet w podobnych barwach
    na swiatyniach w chinach , myslisz ze to nawolywanie do faszyzmu?

  • 10. Data: 2005-01-16 17:50:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ::WireFree:: wrote:
    > Bardzo zdziwilem sie jak zobaczylem polamany krzyz nawet w podobnych barwach
    > na swiatyniach w chinach , myslisz ze to nawolywanie do faszyzmu?

    Buddyjski znak szczęścia powinien być zdaje się 'w drugą stronę'
    (lustrzane odbicie).

    W sumie w całej tej 'aferze' z 'faszystowską' aukcją, IMHO najbardziej
    faszystowski był ów fanatyczny osobnik, usiłujący koniecznie kogoś udupić.