  • 21. Data: 2023-04-06 18:51:41
    Temat: Re: fałszywe zeznania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Apr 2023 18:36:32 +0200, Shrek wrote:

    > Nic w tym nie ma. To jest rozpytanie i nie jest czynnością procesową -
    > choć w notatniku powinna zostać odnotowana. Skoro nie zostaleś
    > poinformowany o odpowiedzialności za składanie fałszywych zeznań - a nie
    > zostałes, bo to nie jest przesłuchanie, to możesz kłamać (albo po prostu
    > z nimi nie gadać) i mogą ci skoczyć.

    Nie wiem - Robert powinien wiedziec.
    Tzn co do odpowiedzialnosc masz racje, nie bylo pouczenia, nie ma
    zeznan, ale moze sąsiadów da sie rozpytać, a matki zmarlego dziecka
    nie.

    Albo np ten sprzedawca z duzego portalu aukcyjnego - mozna rozpytać?
    Bo wezwac na rozpytanie chyba nie można :-)

    J.

  • 22. Data: 2023-04-06 18:53:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2023 o 18:44, J.F pisze:

    > Ale ty cos wiesz, skoro odmówiles zeznan :-)

    E tam. W zasadzie to bardziej prawdopodobne jest że to nie jest w żaden
    sposób związane ze sprawą i bardziej winny jest ten co nie odmawia
    zeznań (ale kłamie):P

    > Zaraz tam fałszowac. Spytają sąsiadów, czy ty nie zachowywałes sie
    > dziwnie - a sasiedzi jak to sąsiedzi. Czy skonfliktowany ze zwlokami
    > nie był. Odcisk opony znajdą ... opona, jak milion innych, odcisk
    > w miejscu w którym kazdy mógl zostawic ... ale akurat masz opony tego
    > typu na samochodzie ... i teczka rosnie.
    >
    > Pies cie rozpozna po zapachu, itp.

    Zawsze mogą to zrobić. Jak już rozmawiamy o średnio legalnych
    rozwiązaniach to tak jak piszałe - pierdolnięcie kulsona cełgłówką za
    roga też jest w sumie "legalne" dopóki cię nie złapią. Nie idźmy tą
    droga bo zbliżamy się do roberta "prawnicy i filozofy źle kończą".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-04-06 18:56:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2023 o 18:51, J.F pisze:

    > Nie wiem - Robert powinien wiedziec.

    Właściewie nie powinien ale ma wręcz obowiązek. No ale nie wie i co mu
    zrobisz?

    > Tzn co do odpowiedzialnosc masz racje, nie bylo pouczenia, nie ma
    > zeznan, ale moze sąsiadów da sie rozpytać, a matki zmarlego dziecka
    > nie.

    Gdyż, albowiem, ponieważ?

    > Albo np ten sprzedawca z duzego portalu aukcyjnego - mozna rozpytać?

    Można - przecież nie ma żadnego przepisu zabraniającego kulsonowi
    rozmawiać z obywatelem.

    > Bo wezwac na rozpytanie chyba nie można :-)
    Do tego to już chyba trzeba postępowanie wszcząć - ale pewny nie jestem.
    Aż tak mnie to nie interesowało.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2023-04-06 21:48:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Apr 2023 18:56:49 +0200, Shrek wrote:

    > Właściewie nie powinien ale ma wręcz obowiązek. No ale nie wie i co mu
    > zrobisz?

    > Gdyż, albowiem, ponieważ?

    Moze Robert wie, skoro tak pisał.

    > Można - przecież nie ma żadnego przepisu zabraniającego kulsonowi
    > rozmawiać z obywatelem.

    O pogodzie?
    Bo bardziej słuzbowe tematy ... tak bez podkladki ?

  • 25. Data: 2023-04-06 21:54:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Apr 2023 18:53:10 +0200, Shrek wrote:

    > E tam. W zasadzie to bardziej prawdopodobne jest że to nie jest w żaden
    > sposób związane ze sprawą i bardziej winny jest ten co nie odmawia
    > zeznań (ale kłamie):P

    Kłamanie jest karalne. Zatajanie jest karalne.

    A odmawianie przez swiadka mozliwe tylko w okreslonych sytuacjach,
    które powinny organy scigania zainteresowac :-)

    > Zawsze mogą to zrobić.

    Zawsze mogą, ale wtedy wiedzą ze takich opon jezdzą miliony.
    A psa sie nie wzywa, bo zapach sie ulotni, jak bedziesz wszystkich
    sprawdzał.
    A jak cie "nacelują", to sie okaże, ze sporo śladów potwierdza twój
    udział. I myślą, ze dobrze trafili.

  • 26. Data: 2023-04-06 21:56:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2023 o 21:48, J.F pisze:

    > Moze Robert wie, skoro tak pisał.

    Jak robert coś pisze, to na 99% ustawa czy rozporządzenie mówi coś
    dokładnie innego. Miał swoją chwilę w czasie koronapierdolca, ale po
    czasie okazało się że jak wyjątkowo mówił zgodnie z rozporzadzeniem to
    było ono bezprawne:P Zresztą od razu zanaczał, że to w sumie bez
    znaczenia prawnie czy nie bo on tylko rozkazy wykonuje.

    > O pogodzie?
    > Bo bardziej słuzbowe tematy ... tak bez podkladki ?

    No tak - normalnie - przychodzą, pytają, jak im dane podasz to spiszą w
    kapowniku. Jak nie podasz to pewnie też spiszą tylko "lokator spod 34".
    jak dojdą do wniosku że warto cię wzywać na świadka, to wezwą i już
    normalnie z pouczeniem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!