  • 11. Data: 2023-04-06 17:21:42
    Temat: Re: fałszywe zeznania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Apr 2023 17:27:30 +0200, Shrek wrote:

    > W sumie to bez przepisu szczegółowego to byłoby zatajenie.

    Hm, czy zatajenie to "wiem, ale nie powiem" ?

    > Akurat to nie stanowi przesłanki:P

    > I tak mogą. Odmowa nic nie zmienia.

    > Niczemu się nie podkłada. Tego nie da się w żaden sposób wykorzystać
    > procesowo. Przynajmniej legalnie.

    Na procesie moze i nie, ale na wniosku aresztowym?
    "jako jedyny z przesluchiwanych odmowil zeznan".

    No i nakierowuje organy na siebie - nie szukaja juz kto, tylko
    dowodow na osobę.

    J.

  • 12. Data: 2023-04-06 17:37:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2023 o 17:21, J.F pisze:

    > Hm, czy zatajenie to "wiem, ale nie powiem" ?

    No jak wiesz, ale nie powiesz;) Z tym że wystarczy wiedzieć i nie
    powiedzieć- nie musisz mówić "wiem ale nie powiem":P

    > Na procesie moze i nie, ale na wniosku aresztowym?
    > "jako jedyny z przesluchiwanych odmowil zeznan".

    Nie sądzę, żeby sędzia się tak podłożył.

    > No i nakierowuje organy na siebie - nie szukaja juz kto, tylko
    > dowodow na osobę.

    NIech sobie szukają - od tego są.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2023-04-06 17:41:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2023 o 15:47, J.F pisze:

    > Np trupa w mieszkaniu mamy, to policja chodzi po wszystkich sasiadach
    > i ... a niech Robert napisze, co robi.

    Ale to nie jest tajemnica - rozpytują, żeby ocenić czy warto kogoś
    wzywać na świadka. W tej sytuacji nie ma zupełnie potrzeby wskazywania
    dlaczego odmawiać odpowiedzi - każdy może z nimi wtedy gadać albo i nie
    - jego decyzja. Co więcej można - w sensie wolno kłamać:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-04-06 18:03:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Apr 2023 17:41:10 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > dlaczego odmawiać odpowiedzi - każdy może z nimi wtedy gadać albo i nie
    > - jego decyzja. Co więcej można - w sensie wolno kłamać:P

    Ale ostatnio Robert pisal, ze takie pytanie matki, to juz
    przesluchanie ...

    J.

  • 15. Data: 2023-04-06 18:05:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Apr 2023 17:37:58 +0200, Shrek wrote:

    > No jak wiesz, ale nie powiesz;) Z tym że wystarczy wiedzieć i nie
    > powiedzieć- nie musisz mówić "wiem ale nie powiem":P

    No ale powiedziałem, ze wiem, to nie wiem, czy to takie zatajenie :-)

    > Nie sądzę, żeby sędzia się tak podłożył.

    Sedzia? a czym on ryzykuje?

    > NIech sobie szukają - od tego są.

    Cos tam znajda - prawdziwe lub nie, i posiedzisz :-)

    J.

  • 16. Data: 2023-04-06 18:21:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2023 o 18:05, J.F pisze:

    > No ale powiedziałem, ze wiem, to nie wiem, czy to takie zatajenie :-)

    Sprytne;) Ale działa tylko na pierwsze pytanie "czy wie pan.pani coś na
    temat?" Potem się już pytają co wiesz:P

    > Sedzia? a czym on ryzykuje?

    Na tej zasadzie to może cokolwiek wpisać - nie ma co się nad tym
    zastanawiać:P

    > Cos tam znajda - prawdziwe lub nie, i posiedzisz :-)

    To i tak mogą. Jak zaczniemy rozważać czy kulsony moga fałszować dowody
    to równie dobrze możemy rozważać, czy pierdolnięcie kulsona zza węgła
    cegłówką jest dozwolone jak cię nie złapią - w sumie jak nie złapią to w
    koncu umorzą więc sprawy nie ma:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2023-04-06 18:23:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2023 o 18:03, J.F pisze:

    > Ale ostatnio Robert pisal, ze takie pytanie matki, to juz
    > przesluchanie ...

    Robert różne rzeczy pisze. Na ogół oznacza to że jest dokładnie na odwrót:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2023-04-06 18:32:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Apr 2023 18:23:40 +0200, Shrek wrote:

    > Robert różne rzeczy pisze. Na ogół oznacza to że jest dokładnie na odwrót:P

    Nie czepialbym by sie, gdyby napisal, ze to nie przesłuchanie,
    zadadzą nieformalnie pare pytan, bedą decydowac co dalej.

    Ale on pisał, ze to juz przesłuchanie ... chc nieformalne ... moze cos
    w tym jest ...

    J.

  • 19. Data: 2023-04-06 18:36:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2023 o 18:32, J.F pisze:

> [...]
    > zadadzą nieformalnie pare pytan, bedą decydowac co dalej.
    >
    > Ale on pisał, ze to juz przesłuchanie ... chc nieformalne ... moze cos

    Nic w tym nie ma. To jest rozpytanie i nie jest czynnością procesową -
    choć w notatniku powinna zostać odnotowana. Skoro nie zostaleś
    poinformowany o odpowiedzialności za składanie fałszywych zeznań - a nie
    zostałes, bo to nie jest przesłuchanie, to możesz kłamać (albo po prostu
    z nimi nie gadać) i mogą ci skoczyć. Oczywiście moralna ocena to co
    innego i czasem warto pomóc - ale należy pamiętać że policjant nie jest
    twoim kumplem ani przyjacielem i trzeba uważać żeby nie narobić sobie
    kłopotów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2023-04-06 18:44:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Apr 2023 18:21:21 +0200, Shrek wrote:

    > Sprytne;) Ale działa tylko na pierwsze pytanie "czy wie pan.pani coś na
    > temat?" Potem się już pytają co wiesz:P

    > Na tej zasadzie to może cokolwiek wpisać - nie ma co się nad tym
    > zastanawiać:P

    Ale ty cos wiesz, skoro odmówiles zeznan :-)

> [...]
    > to równie dobrze możemy rozważać, czy pierdolnięcie kulsona zza węgła
    > cegłówką jest dozwolone jak cię nie złapią - w sumie jak nie złapią to w

    Zaraz tam fałszowac. Spytają sąsiadów, czy ty nie zachowywałes sie
    dziwnie - a sasiedzi jak to sąsiedzi. Czy skonfliktowany ze zwlokami
    nie był. Odcisk opony znajdą ... opona, jak milion innych, odcisk
    w miejscu w którym kazdy mógl zostawic ... ale akurat masz opony tego
    typu na samochodzie ... i teczka rosnie.

    Pies cie rozpozna po zapachu, itp.

    J.