  • 1. Data: 2003-10-02 05:44:32
    Temat: faktura Vat
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    Otrzymalismy od zagranicznego kontrachenta faktury za zakupione materialy.
    Każda z nich jest opatrzona napisem 'copy 1' albo 'copy jakis inny nr'. Z
    tego co wiem polskie prawo pozwala odliczyć VAT jesli posiadamy oryginal
    faktury. Z kolei nasz kontrahent twierdzi ze jego software generuje faktury
    w ten sposób, ze numeruje kolejne egzemplarze faktury (copy nr).
    Pytanie czy moge odliczyć VAT naliczony w urzędzie celnym, jesli posiadam
    faktury opatrzone napisami opisanymi pozyzej?

    ADI

  • 2. Data: 2003-10-02 06:33:11
    Temat: Re: faktura Vat
    Od: "mer" <b...@w...de>

    To kontraHent ma problem. Wy tez jak mu juz zaplaciliscie.
    Oryginal jest zawsze tylko jeden i otrzymuje go kupujacy. Dana wam faktura musi
    wygladac jak
    oryginal i na pewno nie moze miec napisane kopia

    mer

  • 3. Data: 2003-10-02 07:10:44
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mer" <b...@w...de> napisał w wiadomości
    > To kontraHent ma problem. Wy tez jak mu juz zaplaciliscie.
    > Oryginal jest zawsze tylko jeden i otrzymuje go kupujacy. Dana wam faktura
    musi wygladac jak
    > oryginal i na pewno nie moze miec napisane kopia

    Tylko, ze w sumie dokumentem na podstawie którego odliczam Vat jest SAD
    importowy, no i tak sie zastanawiam czy gnebic sprzedawce o to słowo
    'oryginał'. Pisał mi tez ze inni jego kontrahenci nie zwracaja mu uwagi na
    słowo 'copy'.

    BTW oczywiście kontraHent:)

    adi

  • 4. Data: 2003-10-02 07:57:04
    Od: "mer" <b...@w...de>

> [...]
    > importowy, no i tak sie zastanawiam czy gnebic sprzedawce o to słowo
    > 'oryginał'. Pisał mi tez ze inni jego kontrahenci nie zwracaja mu uwagi na

    Ja już ta faktura przez urzad celny przeszla, to wlasciwie nie ma problemu. Myslalem,
    ze ci stoi tir
    w urzedzie celnym i czekasz na zmilowanie kontrahenta.

    mer

  • 5. Data: 2003-10-02 08:11:05
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    > Ja już ta faktura przez urzad celny przeszla, to wlasciwie nie ma
    problemu. Myslalem, ze ci stoi tir
    > w urzedzie celnym i czekasz na zmilowanie kontrahenta.

    dzieki za pomoc,
    pozdrowienia,
    adi