  • 1. Data: 2004-01-28 20:07:41
    Temat: faktura VAT
    Od: "Sebastian Piotr Jasielski" <S...@n...pl>

    Witam, chcialbym zakupic pewien towar ,lecz firma odpisuje mi ze tylko
    sprzedaje dla firm platnikow Vat, jezeli ja nie mam firmy a podam swoje dane
    do wystawienia faktury VAT to co wtedy bedzie?

    W sumie w sklepie pytaja paragon/vat zauzmy biore vat na siebie nie na firme
    i jest ok, jak odpisuje...

    Dzieki za pomoc.

  • 2. Data: 2004-01-28 22:33:58
    Temat: Re: faktura VAT
    Od: "aga" <j...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "Sebastian Piotr Jasielski" <S...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:bv94qk$scd$1@korweta.task.gda.pl...
> [...]
    > do wystawienia faktury VAT to co wtedy bedzie?
    >
    > W sumie w sklepie pytaja paragon/vat zauzmy biore vat na siebie nie na

    Firma najwyrazniej nie chce sprzedawac towarow osobom nie prowadzacym
    dzialalnosci w obawie przed obowiazkiem zakupu kasy fiskalnej, jezeli obrot
    ze sprzedazy z takimi osobami przekroczy limit.Wowczas zakup kasy murowany!
    Wiec przyjeli taka zasade dla bezpieczenstwa swego - tak przypuszczam.
    Aby firma mogla wystawic fakture "dla platnika VAT" musialbys podac dane do
    faktury: - nazwe swojej firmy, adres, NIP.., a tego nie masz. Wiekszosc
    firm przed wystawieniem faktury nowemu klientowi prosi o dostarczenie
    dokumentow swiadczacych o tym, ze klient prowadzi dzialanosc. W ten sposob
    zabezpieczaja sie przed zarzutami ze strony Urzedu Skarbowego, ze "jakas tam
    faktura jest wystawiona ale nie wiadomo czy "na firme" czy na
    "indywidualnego", zaswiadczenia nie ma, to pewnie "indywidualny", a jak jest
    wiecej takich to moze limicik przekroczony? Moze kasa musialaby byc?"
    Wiec akurat w takiej firmie, gdzie holduje sie zasadzie "zwykly czlowiek to
    nie klient" nie uzyskasz faktury. Chyba ze wymyslisz wymagane dane a oni
    tego nie sprawdza, ale to juz tylko sen, koszmar senny, raczej....kryminal
    !
    Pozdrawiam Aga.

  • 3. Data: 2004-01-29 09:18:31
    Od: "vladi the best" <x...@i...pl>

    > faktury: - nazwe swojej firmy, adres, NIP.., a tego nie masz.

    to akurat ma: "imie nazwisko" adres oraz NIP. nie ma natomiast, jak
    wspomnialas, papierow zalozycielskich [regon, krs.rhb.wpis]

    vladi

    ps. zawsze mozna kupic na istniejaca firme [przeciez ta firma nie musi
    zaksiegowac zakupu]

  • 4. Data: 2004-01-29 10:31:36
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    vladi the best wrote:

> [...]
    >
    > vladi
    >
    > ps. zawsze mozna kupic na istniejaca firme [przeciez ta firma nie musi

    czy to jest grupa bezprawie.pl ?

    Rozsadnym i zgodnym z prawem wyjsciem jest, kupno PRZEZ
    legalnie dialajaca firme handlowa.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-01-29 10:54:36
    Od: "vladi the best" <x...@i...pl>

    > Rozsadnym i zgodnym z prawem wyjsciem jest, kupno PRZEZ
    > legalnie dialajaca firme handlowa.

    ale wlasnie o tym mowie!!!!

    vladi

  • 6. Data: 2004-01-29 12:00:52
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "aga" <j...@p...neostrada.pl> napisał:

    >Chyba ze wymyslisz wymagane dane a oni tego nie sprawdza,
    >ale to juz tylko sen, koszmar senny, raczej....kryminal !
    No, lekko przesadziłaś z tym kryminałem ;-)

    Artur Golański

  • 7. Data: 2004-01-29 12:00:58
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "vladi the best" <x...@i...pl> napisał:

    >ps. zawsze mozna kupic na istniejaca firme [przeciez ta firma nie musi
    >zaksiegowac zakupu]
    A cóż stoi na przeszkodzie, aby f-rę zaksięgować, a następnie właściel
    wystawia sobie f-rę w cenie zakupu (towar na własne potrzeby).

    Artur Golański

  • 8. Data: 2004-01-29 12:02:28
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    vladi the best wrote:

    > ale wlasnie o tym mowie!!!!
    >
    > vladi

    Tylko ze ja mowie o zakupie, zaksiegowaniu i sprzedaniu..

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-01-29 12:16:07
    Od: "vladi the best" <x...@i...pl>

    > A cóż stoi na przeszkodzie, aby f-rę zaksięgować, a następnie właściel
    > wystawia sobie f-rę w cenie zakupu (towar na własne potrzeby).

    jak ktos placi za ilosc dokumentow ksiegowej/biuru...

    vladi

  • 10. Data: 2004-01-29 12:28:28
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "vladi the best" <x...@i...pl> napisał: