  • 1. Data: 2004-01-28 19:13:58
    Temat: Wyniki egzaminow - ochrona danych osobowych
    Od: "MZG" <m...@D...onet.pl>

    Witam,
    podczas jednego z egzaminow profesor oznajmil, iz jego wyniki beda dostepne
    w internecie - nie zazyczyl sobie numeru indeksu do podania ocen przy nim
    wlasnie, lecz imienia i nazwiska. Zastanawiam sie wiec, czy nie bedzie to
    pogwalcenie ustawy o ochronie danych osobowych, skoro nikt nie napisal (na
    poczatku czy koncu) pracy, iz zezwala profesorowi na wykorzystanie swoich
    danych (imienia i nazwiska) w ten sposob?? Kiedy zwrocilam profesorowi na
    to uwage, troche sie speszyl i zapytal tylko czy mu je udostepniamy - ja nie
    potwierdzilam, ale przed swoim nazwiskiem wpisalam numer indeksu. Czy wiec
    jesli ktos ustnie powiedzial tak - to wystarczy jako upowaznienie - w mysl
    tego, ze umowy ustne maja taka sama wage jak pisemne??
    Dziekuje za odpowiedzi

    ---
    pozdrawiam
    MZG

  • 2. Data: 2004-01-28 21:31:10
    Temat: Re: Wyniki egzaminow - ochrona danych osobowych
    Od: "Arek Z." <z...@n...com>

    > podczas jednego z egzaminow profesor oznajmil, iz jego wyniki beda
    dostepne
    > w internecie - nie zazyczyl sobie numeru indeksu do podania ocen przy nim

    [ciach]

    czasem mam wrazenie, ze to juz lekka paranoja

    Arek

  • 3. Data: 2004-01-28 22:29:56
    Od: "MZG" <m...@D...onet.pl>

    > [ciach]
    >
    > czasem mam wrazenie, ze to juz lekka paranoja

    prosilam od odpowiedz na pytanie - wrazenia swoje pozostaw dla siebie, jesli
    to jedyne co masz do powiedzenia w temacie - po to jest prawo ponoc, by je
    przestrzegac.. i raczej nie ma tu glupich pytan, bo nie wstyd nie wiedziec,
    ale wstyd nie pragnac tej wiedzy uzupelniac.. a paranoi jest wiele naokolo..
    moze zacznij ich szukac u siebie

    ---
    MZG

  • 4. Data: 2004-01-28 22:34:48
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

    Użytkownik MZG napisał:

> [...]
    > ale wstyd nie pragnac tej wiedzy uzupelniac.. a paranoi jest wiele naokolo..

    Racja. Powolam sie na autorytet z dziedziny ekonomii, pania prof.
    Surdykowska z Krakowa, ktora wyniki podaje osobiscie, poniewaz praktyka
    wywieszania wynikow na tablicy to wymysl socjalimu i barbarzynstwo.
    Oraz oczywiscie narusza ustawe o ochronie danych. Pytanie tylko kto tego
    przestrzega poza pania prof. Surdykowską.

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 5. Data: 2004-01-29 08:15:20
    Od: "MZG" <m...@D...onet.pl>

> [...]
    > Oraz oczywiscie narusza ustawe o ochronie danych. Pytanie tylko kto tego
    > przestrzega poza pania prof. Surdykowską.

    Wiem, ze na wroclawskiej AE czy Politechnice, ale tez na innych wydzialach
    UWr nawet jak listy sa wywieszane to nie z imionami i nazwiskami a wlasnie z
    numerami indeksu, moim zdaniem to jest do przyjecia..czyli jak rozumiem, moj
    profesor bez psiemnej zgody studentow nie powinien jednak opublikowac
    wynikow w necie imiennie.

    ---
    pozdrawiam
    MZG

  • 6. Data: 2004-01-29 08:46:02
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bvaffq$6bo$1@atlantis.news.tpi.pl>, MZG wrote:

> [...]
    > profesor bez psiemnej zgody studentow nie powinien jednak opublikowac

    Nie zawsze jest to przestrzegane. Nie jestem specjalnym pieniaczem, ale
    rzeczywiście mnie to denerwuje. Nie życzę sobie, żeby wszyscy czytali jakie
    mam oceny i koniec, a niektórzy wykładowcy to mają w dupie i mimo, że mają
    numery indeksów, to uparcie piszą nazwiska. Na ogół to ci starszej daty.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 7. Data: 2004-01-29 09:52:15
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Samotnik wrote:

    > Nie zawsze jest to przestrzegane.

    U nas EAIiE AGH to norma, ze jest przestrzegane..

    Wyniki egzaminow wstepnych tez sa zakodowane.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-01-29 11:47:31
    Od: "Lukasm" <l...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "[edymon]" <e...@S...pl> napisał w wiadomości

    > Racja. Powolam sie na autorytet z dziedziny ekonomii, pania prof.
    > Surdykowska z Krakowa, ktora wyniki podaje osobiscie, poniewaz praktyka
    > wywieszania wynikow na tablicy to wymysl socjalimu i barbarzynstwo.

    Ja wolalem takich "barbarzyncow", ktorzy wywieszali wyniki na tablicy,
    kazali zostawic indeks w sekretariacie i odebrac za x dni, niz wykladowcow,
    ktorzy podawali wyniki osobiscie, co wiazalo sie z reguly z kilkugodzinna
    strata czasu i oczekiwaniem w kolejce na uczelnianym korytarzu.

  • 9. Data: 2004-01-29 12:17:56
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik MZG napisał:

> [...]
    > poczatku czy koncu) pracy, iz zezwala profesorowi na wykorzystanie swoich
    > danych (imienia i nazwiska) w ten sposob??

    nie wydaje mi się, aby profesor przetwarzał Twoje dane w rozumieniu ustawy.

    Nie sądzę też, aby dysponował zbiorem danych osobowych w rozumieniu ustawy.

    I tym bardziej nie jestem pewien, czy profesorska działalność podlega
    przepisom tej ustawy.

    pozdrawiam

    marcin

  • 10. Data: 2004-01-29 12:30:30
    Od: "INFOBROK biuro" <b...@i...k1.pl>

    Witam!
    Oczywiście ma Pani rację, że będzie to naruszenie ustawy o ochronie danych
    osobowych. Intencje pana profesora mogą być czyste ale nikt nie ma ochoty
    otrzymywać ankiet lub reklam na adres domowy (dobra baza adresowa do całkiem
    przyzwoite pieniądze). Zgoda na przetwarzanie danych musi być wyrażona na
    piśmie i to w ściśle określonym celu.
    Pozdrawiam odsyłam na stronę www.infobrok.k1.pl
    Ryszard Klóska