    From: "aga" <j...@p...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: faktura VAT
    Date: Wed, 28 Jan 2004 23:33:58 +0100

    Użytkownik "Sebastian Piotr Jasielski" <S...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:bv94qk$scd$1@korweta.task.gda.pl...
    > Witam, chcialbym zakupic pewien towar ,lecz firma odpisuje mi ze tylko
    > sprzedaje dla firm platnikow Vat, jezeli ja nie mam firmy a podam swoje
    dane
    > do wystawienia faktury VAT to co wtedy bedzie?
    >
    > W sumie w sklepie pytaja paragon/vat zauzmy biore vat na siebie nie na
    firme
    > i jest ok, jak odpisuje...

    Firma najwyrazniej nie chce sprzedawac towarow osobom nie prowadzacym
    dzialalnosci w obawie przed obowiazkiem zakupu kasy fiskalnej, jezeli obrot
    ze sprzedazy z takimi osobami przekroczy limit.Wowczas zakup kasy murowany!
    Wiec przyjeli taka zasade dla bezpieczenstwa swego - tak przypuszczam.
    Aby firma mogla wystawic fakture "dla platnika VAT" musialbys podac dane do
    faktury: - nazwe swojej firmy, adres, NIP.., a tego nie masz. Wiekszosc
    firm przed wystawieniem faktury nowemu klientowi prosi o dostarczenie
    dokumentow swiadczacych o tym, ze klient prowadzi dzialanosc. W ten sposob
    zabezpieczaja sie przed zarzutami ze strony Urzedu Skarbowego, ze "jakas tam
    faktura jest wystawiona ale nie wiadomo czy "na firme" czy na
    "indywidualnego", zaswiadczenia nie ma, to pewnie "indywidualny", a jak jest
    wiecej takich to moze limicik przekroczony? Moze kasa musialaby byc?"
    Wiec akurat w takiej firmie, gdzie holduje sie zasadzie "zwykly czlowiek to
    nie klient" nie uzyskasz faktury. Chyba ze wymyslisz wymagane dane a oni
    tego nie sprawdza, ale to juz tylko sen, koszmar senny, raczej....kryminal
    !
    Pozdrawiam Aga.