  • From: "Maciej Muran" <m...@w...home.pl-nospam.me>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: emerytura
    Date: Tue, 23 Nov 2004 21:12:59 +0100

    > Chodzi mi o to, jak są zaliczane wszelkie L-4 - jako okresy składkowe czy
    >
    > nieskładkowe, wg mnie powinny być zaliczone jako składkowe -> przecież
    > składka i tak została odprowadzona, ale p. urzędniczka w ZUS
    > zakomunikowała
    > mi, że wszelkie okresy niezdolności do pracy są brane jako okresy
    > nieskładkowe, jak mam to rozumieć?

    Ja (jako laik) rozumiem to tak, że jeśli byłeś na L-4, to nie pracowałeś,
    czyli nie pracowałeś dla dobra ZUS. To, że składki płacił za Ciebie
    pracodawca [?] oczywiście nie ma znaczenia. ZUS nie jest po to, żeby
    płacić. Jest po to, żeby pobierać pieniądze od chorych, emerytów, zmarłych,
    nienarodzonych, etc.

    OIDP podczas wyliczania kapitału początkowego wszystkie zwolnienia
    lekarskie potraktowano jako okresy nieskładkowe. Ale ja się już dawno
    przestałem dziwić ZUS-owskiej rzeczywistości, więc awantury nikomu nie
    urządzałem :)

    --
    Maciek.