  • 51. Data: 2013-03-21 09:14:41
    Temat: Re: e-sądy
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    news:kiedhq$l76$1@news.task.gda.pl...

    > Ale to po sprzeciwie, do wydania nakazu zapłaty dowodu nie trzeba
    > przeprowadzać.

    Tak czytam i czytam ten wątek i nie wiem czy i ile komu płacą za te
    wypowiedzi ;)
    Ludzie przecież oszukiwani to z zasady prości ludzie. Zazwyczaj nie
    potrafiący czytać ze zrozumieniem prawniczego języka i pouczeń na
    wezwaniach. Dla nich słowo e-sąd jest już życiową zagadką. Często wydaje im
    sie że ktoś usiłuje ich nabrać podszywając sie pod jakieś kolejne nieznane
    słowa.
    Moim zdaniem reforma e-sądu powinna zmieniać klucz, czyli na wezwanie e-sądu
    pisemnie odpowiadam że przyznaje sie do długu i jego spłaty. Natomiast
    jeżeli do e-sądu nie wpłynie takie przyznanie sie to z urzedu sprawa
    kierowana jest do zwyklego sądu.
    To rozwiązuje wszystkie problemy związane z e-sądem.

    pozdr

  • 52. Data: 2013-03-21 09:20:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-21 09:14, Danusia pisze:
> [...]
    > kierowana jest do zwyklego sądu.
    > To rozwiązuje wszystkie problemy związane z e-sądem.

    Rzeczywiście, rozwiązuje, nikt by do niego spraw nie kierował wówczas,
    bo po co? Nakazy zapłaty w tradycyjnych sądach jeszcze działają.

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2013-03-21 09:21:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2013 09:10, Liwiusz pisze:

    > To nie jest karalne.

    Podawanie fałszywych informacji w pozwie?

    > Pomijając już niemożność udowodnienia kłamstwa.

    Tak czy inaczej można zablokować taką lukę dodając wymóg, by wszelkie
    powoływanie się na rzekome przerwanie biegu przedawnienia było oparte na
    dowodach weryfikowanych przez sąd. Powołujesz się na rozmowę - musisz
    załączyć jej nagranie.

  • 54. Data: 2013-03-21 09:23:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-21 09:21, Andrzej Lawa pisze:

    > Podawanie fałszywych informacji w pozwie?

    1. Tak.

    2. To, że czegoś się nie udowodniło, nie oznacza, że jest to informacja
    fałszywa.

    W e-sądzie???

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2013-03-21 10:20:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2013 09:23, Liwiusz pisze:

    > W e-sądzie???

    A czemu nie?

  • 56. Data: 2013-03-21 11:01:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-21 10:20, Andrzej Lawa pisze:

    > A czemu nie?

    W e-sądzie nie przedstawia się fizycznie żadnych dowodów.

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2013-03-21 11:18:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2013 11:01, Liwiusz pisze:

    > W e-sądzie nie przedstawia się fizycznie żadnych dowodów.

    No to sio do normalnego sądu :)

    Powołanie się na fakt wymagający dowodu powoduje automatyczne
    przekazanie do normalnego sądu i wzrost opłaty :D

  • 58. Data: 2013-03-21 11:28:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-21 11:18, Andrzej Lawa pisze:

    > No to sio do normalnego sądu :)
    >
    > Powołanie się na fakt wymagający dowodu powoduje automatyczne
    > przekazanie do normalnego sądu i wzrost opłaty :D

    Zatem w e-sądzie przestanie się wydawać jakiekolwiek nakazy, ponieważ
    zawsze jakiś fakt wymaga przeprowadzenia dowodu (np. z dokumentu),
    którego e-sąd nie widzi.

    Jak już trollujesz, to rób to z głową ;) Problemem nie jest to, że się
    ludzi pozywa o nieistniejące lub przedawnione długi, tylko to, że nie
    mają nawet możliwości złożenia sprzeciwu (a ten w e-sądzie jest
    wyjątkowo prosty, bo wystarczy w formularzu napisać "mam to w dupie" i
    już sprawa wędruje do sądu stacjonarnego).

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2013-03-21 11:42:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2013 11:28, Liwiusz pisze:

    > Zatem w e-sądzie przestanie się wydawać jakiekolwiek nakazy, ponieważ
    > zawsze jakiś fakt wymaga przeprowadzenia dowodu (np. z dokumentu),
    > którego e-sąd nie widzi.

    Oj, zgubiłem słowo: "ten fakt".

    "Ten", czyli fakt przerwania biegu przedawnienia.

  • 60. Data: 2013-03-21 11:46:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-21 11:42, Andrzej Lawa pisze:

    > Oj, zgubiłem słowo: "ten fakt".
    >
    > "Ten", czyli fakt przerwania biegu przedawnienia.

    A dlaczego akurat ten? Przecież dowód na istnienie zobowiązania jest
    bardziej istotny, a też go sąd nie widzi.

    --
    Liwiusz