  • 91. Data: 2021-04-26 19:36:46
    Temat: Re: e-recepty i PESEL
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.04.2021 o 17:59, Budzik pisze:
    > Robercie, widze ze piszesz o czyms o czym nie masz pojecia.
    > Wyłtumacz mi, prosze, co miałoby sie nie zgadzac w refundacji kiedy
    > pacjent nie majac recepty korzysta z uprzejmosci apteki, kupuje lek i
    > obiecuje przyniesc recepte a potem tego nie robi?

    Już spieszę. Z refundacja to nie ma nic wspólnego.

    Apteka musi się rozliczyć z każdego opakowania leku na receptę, które
    kupiła i to kontroluje nie NFZ, a Inspekcja Farmaceutyczna. Inspekcja
    otrzymuje elektroniczne zestawienia zakupów z hurtowni, zlicza sprzedaż
    leków w aptece i sprawdza stan magazynu. pojedyncze opakowania nie są
    problemem, ale przy masowym zjawisku zaczynają się z lekka niepokoić. :-)

    Czy to już Ci wystarcza? To, ze Tobie się wydaje, że ja nie wiem, o czym
    piszę, to tylko Twoje wyobrażenie :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 92. Data: 2021-04-26 19:55:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Dziwne o tyle, że w razie kontroli aptece się stan magazynowy nie
    > zgadza. Po za tym, przy refundacji, co będzie, jak apteka wyda Ci lek, a
    > Ty nie wrócisz i NFZ nie rozliczy recepty? Jeśli to jakaś
    > "zaprzyjaźniona" apteka, to może wyjątkowo takie historie przejdą, ale
    > wątpię by to miało jakąś masową skalę.

    Nie mówię, że na masową skalę,
    ale jak potrzebuję lek a nie mam jeszcze
    kodu do recepty ale wiem co tam będzie
    wystawione, to idę do apteki i mówię, co potrzebuję i
    płacę (ale nawet nie wiem ile - czy pełnopłatnie czy tyle ile wg recepty)
    Raczej oni to notują na boku i potem jak jestem z kodem (receptą)
    to wprowadzają - dlatego potrzebują pudełko.
    Ale jak jestem stałym klientem i ZAWSZE jak mówię, że
    przyjdę z kodem pudełkiem, to przychodzę, to oni też starają się
    iść na rękę.

  • 94. Data: 2021-04-26 20:39:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Zaraz zaraz ... a pacjent ten lek kupuje po jakiej cenie?

    No własnie, po jakiej?

    > Bo nalezy sie domyslac, ze z braku recepty apteka nie zglosi tego
    > do refundacji, a sprzedala po cenie refundowanej ?
    > To troche stratna jest, ale nie wiem, czy to kogos obejdzie.

    No to musisz sobie sam odpowiedziec na to pytanie czy apteka sprzeda ci
    ze znizka nie majac recepty a zatem informacji jaka to miałaby być
    znizka i z czego wynikająca.

    > Ale od pewnego czasu mamy przeciez "afere" "aptekarze sprzedaja
    > leki za granice". I chyba temu ma sluzyc to skanowanie opakowan -
    > konkretnych jak widac powyzej. A nie - to niby na falszowanie.
    > Choc patrzylem na kilka lekow - nie ma tam kodu z nr seryjnym.
    > Same lekkie leki mam ?
    > No ale skoro tak aptekarzy rozliczaja, to co bedzie, jak manko
    > wyjdzie?

    To zupełnie inny temat.
    Ale ciesze sie ze napisałes afera w cudzysłowie.

    > A poza tym pozostaje zwykla kontrola - apteka kupila 10 opakowan
    > leku X, tylko na recepte. 5 jest na polce, na 4 sa recepty ...
    > przestepstwo sie tu kryje, czy jeszcze nie ?

    Zawsze moze wystawić recepte farmaceutyczna.
    Ale nikt nie bedzie szukał pojedynczego opakowania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 93. Data: 2021-04-26 20:39:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    No to jeszcze zacytujmy co napisałes:
> [...]

    Teraz piszesz ze z refundacją nie ma to nic wspolnego. Uff...

> [...]
    >
    > Czy to już Ci wystarcza? To, ze Tobie się wydaje, że ja nie wiem,
    > o czym piszę, to tylko Twoje wyobrażenie :-)

    Wybacz ze odpowiadam na to co piszesz...
    Napisałes wyraźnie o refundacji wiec ten watek pociągnałem.

    Co do jakości kontroli IF to nie bede sie wypowiadał bo nie chce
    otwierac puszki pandory ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 95. Data: 2021-04-26 20:51:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.04.2021 o 20:39, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Teraz piszesz ze z refundacją nie ma to nic wspolnego. Uff...

    Bo to są dwa różne tematy. Jeden, że apteka wyda i nie dostanie
    pieniążków, ale to dotyczy leków refundowanych, bo za nierefundowane
    płacisz gotówką. Drugi - ten już nie zależy od refundacji - że będzie
    jej brakowało na stanie leku.

    Pierwsze zagadnienie podlega kontroli NFZ, a drugie Inspekcji
    Farmaceutycznej.

    --
    Robert Tomasik

  • 96. Data: 2021-04-27 08:38:46
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Budzik pisze:
    > Użytkownik cyklista c...@k...pl ...

    > A odpisy recept to co?

    To twór prawnie nieistniejący.
    a forma zwyczajowa istniejąca ( i prawna przez jakiś krótki czas)
    automatycznie zmieniała receptę na pełnopłatną i dlatego nikt z tego nie
    korzystał.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 97. Data: 2021-04-27 16:16:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 26 Apr 2021 18:39:32 GMT, Budzik wrote:
    > Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    [...]

    > No własnie, po jakiej?

    > No to musisz sobie sam odpowiedziec na to pytanie czy apteka sprzeda ci
    > ze znizka nie majac recepty

    Jakby miala sprzedac bez znizki ... to z kolei kiepski interes dla
    pacjenta. Wiec albo apteka mu wierzy, albo ... faktycznie lek bez
    znizek.

    >a zatem informacji jaka to miałaby być
    > znizka i z czego wynikająca.

    A taka "zwykla", jak u wiekszosci klientow :-)

    > Zawsze moze wystawić recepte farmaceutyczna.

    I ma wystawiac taka recepte, potem anulowac, bo klient doniosl lepsza
    ... a niech sp* - to lek tylko na recepte :-)

    > Ale nikt nie bedzie szukał pojedynczego opakowania.

    Moze i nie, tylko wpisza w protokol kontroli.
    A jak sie uzbiera wiecej ... jakies tam chyba konsekwencje sa?

    W kazdym badz razie teraz aptekarze jakby przestraszeni, i nie chca
    sprzedawac bez recepty.

    J.

  • 98. Data: 2021-04-27 16:26:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 26 Apr 2021 14:59:59 GMT, Budzik wrote:
    > Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Chyba bede oznaczał twoje posty: nie wiem ale sobie popierdole...
    >
    > Jak ty to sobie wyobrazasz? Ze szybciej jej było recznie policzyc cene
    > po refundacji niz wklepac do komputera? Widziałes ty kiedys jak sie
    > liczy cene leku?

    Nie az tak znowu calkiem recznie - do komputera.
    Skoro dawniej ... to tych ulg bylo kilka, mozna recznie wybrac
    wlasciwa.

    Ale masz racje - jakby miala sobie w wolnej chwili ponownie wprowadzac
    wszystkie leki z tej recepty ... masakra jakas.
    Chyba ze ... program pozwalal rejestrowac sprzedaz "receptami",
    a ona pozniej uzupelniala istotne dane z tych recept.

    Ale co - czytnik jej sie popsul czy za drogi byl?
    Bo jak pamietam, to jak sie pojawily te czytniki, to juz tylko
    skanowali.

    Chyba ze ... Robert jeszcze starsze czasy wspomina, recepty bez kodow,
    a refundacje chyba jakos trzeba bylo rozliczyc ?

    J.

  • 99. Data: 2021-04-27 18:47:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cyklista c...@k...pl ...

    > To twór prawnie nieistniejący.
    > a forma zwyczajowa istniejąca ( i prawna przez jakiś krótki czas)
    > automatycznie zmieniała receptę na pełnopłatną i dlatego nikt z
    > tego nie korzystał.

    O, tego nie wiedziałem. Dzieki

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 100. Data: 2021-04-28 08:45:48
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    J.F pisze:

> [...]
    > A jak sie uzbiera wiecej ... jakies tam chyba konsekwencje sa?
    >
    > W kazdym badz razie teraz aptekarze jakby przestraszeni, i nie chca

    Bo zarobek z tego gówniany a ryzyko jednak jest, czy to kar czy innych
    zawodowych konsekwencji.