  • 51. Data: 2005-07-04 09:51:55
    Temat: Re: dzwony koscioła o północy co ro bić??
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    dito napisał(a):

    > Przypuszczam , ze gdyby to byl kosciol innego wyznania to
    > juz by o tej tradycji nikt nie wspomnial.

    To źle przypuszczasz. Ja nie jestem katolikiem, a tradycję bicia w
    dzwony cenie. Nie mierz wszystkich swoją miarą.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 52. Data: 2005-07-04 09:52:25
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Wojciech Skorupski napisał(a):

    > Nic nie wynika. To jest KPK czyli kodeks postępowania i tyczy się
    > czynności organów ścigania i sądów. W wymienionym przepisie chodzi o
    > przeszukanie. To, że w kodeksie pora nocna jest tak zdefiniowana nie
    > oznacza, że głośne zachowywanie się w tym czasie jest przestępstwem lub
    > wykroczeniem.

    Wg przedprzedpiścy Przeszukanie jest alegorią wizyty księdza po
    kolędzie, a bicie dzwonów metaforą sygnałów policyjnych.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 53. Data: 2005-07-04 09:53:38
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Cyneq napisał(a):

    > Katetka pogotowia w nocy nie używa (a przynajmniej nie powinna) sygnału
    > dźwiękowego.

    Karetka nie, pojazd uprzywilejowany, by takim być jest
    zobowiązany do używania.

    > Sygnały świetlne w zupełności wystarczą do sprawnego
    > poruszania się po ulicach.

    Dla pojazdów "cywilnych" tak, dla uprzywilejowanych NIE.

  • 54. Data: 2005-07-04 09:54:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SzerszeN napisał(a):

    > cisza nocna obowiazuje wszystkich i kosciol tez

    Skoro twierdzisz że wszystkich to jak po 22-ej jedzie sobie straż
    pożarna/pogotowie itp to też nie może sobie włączyć syreny bo cisza
    nocna obowiązuje WSZYTSKICH? Proszę nie używać kwantyfikatorów których
    się nie rozumie.

  • 55. Data: 2005-07-04 09:54:37
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Cyneq napisał(a):

    > Lepiej zapomnijcie, albo się przeprowadźcie. "Wyżej d* nie podskoczysz"
    > taka jest zasada.

    pitolisz panie kolego

  • 56. Data: 2005-07-04 09:57:45
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Johnson napisał(a):

    > A czy ja jestem twoim proboszczem?. Idź się jego spytaj. Nie wierze że w
    > dzwony o północy bije ksiądz bo nie może usnąć. Zapewne to sytuacje
    > określone w prawie kościelnym.

    a od kiedy to prawo koscielne jest ponad swieckie?
    i co mnie obchodzi prawo koscielne, skoro mieszkam w panstwie
    (przynajmniej teoretycznie) swieckim

  • 57. Data: 2005-07-04 09:58:46
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Johnson [Mon, 04 Jul 2005 11:45:52 +0200]:

    > Czym innym jest bicie dzwonów w kościele, a czym innym burdel
    > u ciebie w domu. Nie porównujmy rzeczy nieporównywalnych.

    Halas jest halas, malo mnie obchodzi czy ktos sobie halasuje
    religinie czy imprezowo. Jak chcesz sobie halasowac religijnie
    to rob to tak, zeby mnie nie budzic.

    Kira

  • 58. Data: 2005-07-04 10:00:21
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    > Ja też nie słyszałem, ale nie wierze że w dzwony o północy bije ksiądz
    > bo nie może usnąć. Zapewne to sytuacje wyjątkowe określone w prawie
    > kościelnym.
    Być może wyjątkowo bije się w dzwony o północy. I wyjątkowo można to
    zaakceptować. Jeśli jednak jest to działanie ustawiczne to podchodzi to
    pod zakłócanie spokoju. Nie wiem jaki związek ma tu prawo kanoniczne
    ponieważ nie jest prawem powszechnie obowiązującym, co więcej nie jest
    nawet w systemie polskiego prawa (i Bogu dzięki).

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2005-07-04 10:01:02
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Cyneq [Mon, 04 Jul 2005 11:34:14 +0200]:

    > Niestety, niektórym się po prostu nie podskoczy i trzeba się
    > z tym pogodzić, bo jak nie to człowiekowi przypną łatkę ateisty,
    > bezbożnika, albo żyda. Chrztu, komunii albo ślubu nie dadzą.

    A niech sobie przypominaja i nie daja. W sumie nie wpadlo mi
    nigdy na mysl, zeby mi dawali. Kij im w takie rozne, byle sie
    uspokoili i dali spokojnie wyspac.

    Kira

  • 60. Data: 2005-07-04 10:02:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SzerszeN napisał(a):

    > a od kiedy to prawo koscielne jest ponad swieckie?

    A czy ja to napisałem? Wyłuszczyłem ci tylko gdzie masz szukac
    informacji o której godzinie biją dzwony.