  • 1. Data: 2005-07-03 21:12:52
    Temat: jak pozwać ojca?
    Od: "ticon" <t...@o...pl>

    Kilka pytań:
    !. Czy ojciec, który nie utrzymuje z dzieckiem (dorosłym) kontaktu przez kilka
    lat, moze je pozwać o alimenty, jeśli nie może pracować?
    2. Dzialki rekreacyjne były na oboje rodziców. Matka nie żyje. Jedno dziecko
    zrzekło się spadku. Było dwoje dzieci. Do kogo należą dzialki?
    3. Czyu w przypadku molestowania rodzica przez dziecko istnieje jakaś granica
    czasowa, po ktotej nie można założyć sprawy?
    4. Jeśli rodzic jest równocześnie pracodawcą - czy pozywa sie go jak osobę
    obcą? Tzn z kodeksu?
    Dziękuję.

  • 2. Data: 2005-07-04 07:23:33
    Temat: Re: jak pozwać ojca?
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    ticon napisał(a):

    > !. Czy ojciec, który nie utrzymuje z dzieckiem (dorosłym) kontaktu przez kilka
    > lat, moze je pozwać o alimenty, jeśli nie może pracować?

    moze

    > 2. Dzialki rekreacyjne były na oboje rodziców. Matka nie żyje. Jedno dziecko
    > zrzekło się spadku. Było dwoje dzieci. Do kogo należą dzialki?

    ustawowo 1/2 do ojca, jesli bylo dwoje dzieci to z tej pozostalej 1/2
    dzieci i ojciec dziedzicza po 1/3

    czyli w efekcie ojciec ma 4/6 a dzieci po 1/6 jesli sie jedno zrzeklo
    spadku to logiscnie rzecz biorac ta 1/6 nalezy sie po polowie
    przyjmujacym spadek, ale pewnosci nie mam

  • 3. Data: 2005-07-04 09:08:32
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > 3. Czyu w przypadku molestowania rodzica przez dziecko istnieje jakaś
    > granica
    > czasowa, po ktotej nie można założyć sprawy?

    dziecko molestowalo ojca? No to niecodzienna sytuacja.

    p.