  • 11. Data: 2007-09-03 11:46:58
    Temat: Re: dzwonienie za darmo z budek telefonicznych a prawo
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > A jeśli ta "kombinacja klawiszy" to numer do jakiegoś dostawy usług
    > (telegrosik czy coś w tym stylu) z numerem dostępowym na 0800, który
    > akurat ma promocję i łączy gratis?

    Pytanie kto za połączenie płaci (bo nie ma darmowych obiadków) i czy się
    na to godzi?

  • 12. Data: 2007-09-03 11:48:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:pl5tq4-6ki.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Kretyńskie porównanie.

    a dlaczego?
    i to kradziez i to

  • 13. Data: 2007-09-03 13:40:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:
    > w wiadomości news:pl5tq4-6ki.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > a dlaczego?
    > i to kradziez i to

    Nie.

    Primo: mylisz pojęcia.

    Secundo: jak np. wezmę coś bez płacenia, bo np. będę przekonany, że to
    jakaś promocja albo coś (zdarzają się), to w razie gdyby się okazało, że
    to jakieś nieporozumienie - towar z reguły mogę oddać. I sklep nie
    straci. A jak oddać te wirtualne "impulsy"? Jak ktoś zapłaci normalną
    cenę, to ten "sklep" nie tylko nie straci, ale zarobi - i to solidnie.

  • 14. Data: 2007-09-03 13:43:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Juzek Kocimientka wrote:

    > Pytanie kto za połączenie płaci

    Prowadzący tę hipotetyczną promocję na przykład.

    > (bo nie ma darmowych obiadków)

    Są, są :)

    > i czy się na to godzi?

    Dzwoniący może mieć takie przekonanie.

    Np. kolega podrzucił mu jakiś (rzekomo) promocyjny numer.

    A jeśli to był jakiś "tajny kod serwisowy" - to w sumie odpowiadać
    powinien ten, co go ujawnił.

    Przez analogię: nie masz chwilowo własnego lokum, chcesz się z
    dziewczyną umówić, uczynny znajomy podaje ci adres, klucz do jakiegoś
    jego mieszkania, żebyście mogli pobyć sami. A tu nagle wpada właściciel
    mieszkania i okazuje się, że klucz był kradziony, a znajomy zrobił głupi
    kawał.

    Formalnie to jest włamanie :)

  • 15. Data: 2007-09-04 06:30:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:ueftq4-v1j.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Primo: mylisz pojęcia.

    nie wydaje mi sie, kradniesz impulsy

    a jazda na gape to co jest wg ciebie?

> [...]
    > straci. A jak oddać te wirtualne "impulsy"? Jak ktoś zapłaci normalną
    > cenę, to ten "sklep" nie tylko nie straci, ale zarobi - i to solidnie.

    zapominasz o jednym tu nie ma mowy o nieporozumieniu tylko o swiadomy
    dzialaniu, budka telefoniczna jest stworzona po to, aby z niej dzwoniac
    placic, niezaleznie czy to bedzie moneta, karta chipowa wydana przez
    wlasciciela czy karta kredytowa, wystukanie kodu jest swiadomy dzialaniem,
    ktos kto to robi wiej po co to robi, wie jak ten kod dziala i wie ze nie
    powinien tego robic bo powinien zaplacic, zwykle zlodziejstwo i tyle

  • 16. Data: 2007-09-04 14:53:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > nie wydaje mi sie, kradniesz impulsy

    Tak, i chowam je do kieszeni, po czym sprzedaję je na bazarze ;->

    > a jazda na gape to co jest wg ciebie?

    Zależy. Skleroza ;) albo wyłudzenie.

    > zapominasz o jednym tu nie ma mowy o nieporozumieniu tylko o swiadomy
    > dzialaniu,

    Niekoniecznie.

    > budka telefoniczna jest stworzona po to, aby z niej dzwoniac
    > placic, niezaleznie czy to bedzie moneta, karta chipowa wydana przez
    > wlasciciela czy karta kredytowa, wystukanie kodu jest swiadomy

    Czyli jak operator zrobi promocję, a ty z niej skorzystasz, to jesteś
    złodziejem?

    Kiedyś były takie automaty, z których można było dzwonić za granicę za
    50-gorszówkę (czasy PRL) a potem jeszcze niekiedy ta moneta była przez
    automat zwracana.

    Jak ktoś z tego skorzystał, to wg. ciebie "złodziej"?

    > dzialaniem, ktos kto to robi wiej po co to robi, wie jak ten kod dziala
    > i wie ze nie powinien tego robic bo powinien zaplacic, zwykle
    > zlodziejstwo i tyle

    Ponownie apeluję, abyś łaskawie zapoznał się ze znaczeniem słów, których
    używasz.

  • 17. Data: 2007-09-04 20:18:05
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Juzek Kocimientka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie kto za połączenie płaci (bo nie ma darmowych obiadków) i czy się
    > na to godzi?

    Abstrahując już od promocji wspomnianej przez Andrzeja - skoro nie zabezpieczył
    należycie swojej central(k)i / swojego serwisu, to chyba się godzi???

    Pewien spory czas temu PTK Centertel na swojej firmowej centralce
    firmy Panasonic miał defaultowy kod dostępu do linii miejskiej;
    kto jak kto, ale jeden z wiodących operatorów telefonicznych w PL
    chyba powinien wiedzieć, czym to grozi?

    A poza tym to autor wątku mógłby podać więcej szczegółów
    (nie, nie chodzi mi o te konkretne kody).

    Piotr

  • 18. Data: 2007-09-05 09:19:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Sep 2007, szerszen wrote:

    > nie wydaje mi sie, kradniesz impulsy

    IMO - tak się to nie nazywa. Nie po polsku.
    Jest cała masa różnych przestępstw.
    To nie jest tak, że każdy złoczyńca jest złodziejem... choć przez niego
    źle-się-dzieje :], a najwyraźniej tak sugerujesz (że "złoczyńca"
    i "złodziej" są wyrazami równoznacznymi). Nijak!

    > a jazda na gape to co jest wg ciebie?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Szalbierstwo

    Umiesz komuś np. sprzedać taką "jazdę na gapę"? :)
    A kradzione da się sprzedać, paserstwo się to później nazywa :]

    [...]
    > zapominasz o jednym tu nie ma mowy o nieporozumieniu tylko o swiadomy
    > dzialaniu,

    Zgoda.
    Oszustwo, wyłudzenie... dużo jest takich złych czynów, wszystkie polegają
    na swiadomym działaniu.
    Kradzież, popełniana przez złodzieja, polega na tym, że *zabiera*
    komuś jego własność bez jego wiedzy i zgody.
    On ją *miał* i *przestał mieć*.
    Przy jeździe na gapę przewoźnik poniósł stratę, ale żadnej rzeczy ani
    pieniędzy wcześniej *nie miał*. Miał je dostać i nie dostał.
    Ale tego czegoś, o czym sugerujesz ze "ukradziono" (np. rzeczone
    "impulsy") *nie ma* i *nie można* (tym czymś) dalej rozporządzić.

    > budka telefoniczna jest stworzona po to, aby z niej dzwoniac
    > placic, niezaleznie czy to bedzie moneta, karta chipowa wydana przez
    > wlasciciela czy karta kredytowa, wystukanie kodu jest swiadomy dzialaniem,

    Tak. Szalbierstwem. Odmianą oszustwa, ale nie kradzieży.

    > ktos kto to robi wiej po co to robi, wie jak ten kod dziala i wie ze nie
    > powinien tego robic bo powinien zaplacic, zwykle zlodziejstwo i tyle

    Modne jest nazywanie "złodziejstwem" wszystkich przestępstw, ale przecież
    nie dlatego są ponazywane żeby powrzucać je do jednego worka.

    Chyba nie chcesz na mordercę mówić "złodziej"?

    BTW: komuś chciało się pospisywać istotną część przestępstw:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Przest%C4%99p
    stwa
    ...oraz wykroczeń:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Wykroczenia
    ...i jeszcze komplikacja:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Czyn_przepo%C5%82owiony
    ...można poczytać!
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2007-09-06 06:27:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:p480r4-gpm.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Tak, i chowam je do kieszeni, po czym sprzedaję je na bazarze ;->

    jak ukradniesz chleb ze sklepu i go zjesz to wg ciebie tez jest
    wyludzenie?

    > Niekoniecznie.

    koniecznie

    > Czyli jak operator zrobi promocję, a ty z niej skorzystasz, to jesteś
    > złodziejem?

    tu nie ma mowy o zadnej promocji

    > Jak ktoś z tego skorzystał, to wg. ciebie "złodziej"?

    jesli byl swiadom faktu ze powinien zaplacic wiecej i tego nie zrobil, to
    tak

    > Ponownie apeluję, abyś łaskawie zapoznał się ze znaczeniem słów, których
    > używasz.

    doskonale znam ich znaczenie

  • 20. Data: 2007-09-06 10:28:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Sep 2007, szerszen wrote:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:p480r4-gpm.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > jak ukradniesz chleb ze sklepu i go zjesz to wg ciebie tez jest wyludzenie?

    Nie udawaj Greka. *Mógł* tego chleba nie zjeść i sprzedać.
    To że *rozporządził* ukradzionym mieniem przez konsumpcję, dowodzi
    że miał możliwość wyboru.

    > doskonale znam ich znaczenie

    No to źle, że siejesz przekonania wbrew temu, sugerując
    jakoby "złodziej == złoczyńca".

    pzdr, Gotfryd