  • 1. Data: 2007-09-02 23:26:07
    Temat: Niezgodność towaru z umową - USTOSUNKOWANIE SIĘ
    Od: "Trio" <t...@w...pl>

    Hej

    Mam takie pytanko do grupowiczów.

    Jak rozumieć stwierdzenie, że sprzewdawca musi "ustosunkować się" do
    reklamacji w terminie 14 dni.

    Ja rozumiem to tak, że musi określić, czy uznaje reklamację, czy ją odrzuca.
    Jeżeli się nie zmieści w terminie, to roszczenia uznał za uzasadnione.

    Mam problem ze sprzedającym, bo twierdzi, że ustosunkował się pismem mniej
    więcej o takiej treśc:
    "Sprzęt został wysłany do producenta celem naprawy lub jeżeli nie będzie to
    możliwe wymiany".

    Teraz twierdzi, że nie uznaje reklamacji i "ustosunkował się" do niej.

    Czy mam rację, że to nie jest ustosunkowanie się??

  • 2. Data: 2007-09-03 06:30:42
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trio" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Teraz twierdzi, że nie uznaje reklamacji i "ustosunkował się" do niej.
    >
    > Czy mam rację, że to nie jest ustosunkowanie się??

    witam

    ja myślę, że ustosunkował się do reklamacji - ma bowiem obowiązek ją
    przyjąć, natomiast ustosunkowanie się to nic innego jak określenie jakie
    czynności w ramach reklamacji wykona - i on przyjął reklamację i zamierza
    twój towar naprawić względnie wymienić na wolny od wad gdy naprawić się nie
    da

    oczywiście to moje zdanie;

    wbrew twierdzeniom sprzedawcy powyższe oświadczenie oznacza, że sprzedawca
    przyjął reklamację no i określił sposób przywrócenia zgodności towaru z
    umową, co oznacza ustosunkowanie się w rozumieniu art.8 ust.3 ustawy o
    szczególnych warunkach sprzedaży (...);

    może inni mają inne zdanie

    pzdr

  • 3. Data: 2007-09-03 14:17:41
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Trio pisze:

> [...]
    > możliwe wymiany".
    > Teraz twierdzi, że nie uznaje reklamacji i "ustosunkował się" do niej.

    Troszeczkę dokładniej opisz sytuacje. Oddałeś sprzęt na podstawie
    niezgodności towaru. Co i kiedy odpowiedział Ci sprzedawca? Kiedy dał ci
    to pisemko, co napisałeś w swoim zgłoszeniu?

    > Czy mam rację, że to nie jest ustosunkowanie się??

    Opisz dokładniej to się pomyśli :)

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 4. Data: 2007-09-04 08:01:58
    Od: Dominik & Co <D...@w...pl>

    Trio napisaB(a):

> [...]
    > Jeżeli się nie zmieści w terminie, to roszczenia uznał za uzasadnione.

    Ja też tak sądzę, a ponadto Powiatowy Rzecznik Konsumenta utwierdza mnie
    w tym przekonaniu :-)

> [...]
    > możliwe wymiany".
    >
    > Teraz twierdzi, że nie uznaje reklamacji i "ustosunkował się" do niej.

    Jeśli już uznać to za "ustosunkowanie się", to pozytywne (uznaje reklamację,
    podejmuje działania, których sobie życzyłeś (naprawa lub wymiana)).

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 5. Data: 2007-09-10 21:04:46
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Trio napisał(a):

    > Hej
    >
    > Mam takie pytanko do grupowiczów.
    >
    > Jak rozumieć stwierdzenie, że sprzewdawca musi "ustosunkować się" do
    > reklamacji w terminie 14 dni.

    Odpowiedź na piśmie

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 6. Data: 2007-09-10 23:02:54
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Markus Sprungk pisze:

    > Odpowiedź na piśmie

    Ooo? Skąd to info? Mnie "Serwis" operatora Era powiadamiał zawsze smsem,
    a Orange telefonicznie... sugerujesz, że nie było to powiadomienie z
    punktu widzenia prawa?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 7. Data: 2007-09-10 23:28:38
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    PlaMa napisał(a):

    > Ooo? Skąd to info? Mnie "Serwis" operatora Era powiadamiał zawsze smsem,
    > a Orange telefonicznie... sugerujesz, że nie było to powiadomienie z
    > punktu widzenia prawa?

    A w jaki sposób jesteś w stanie określić datę rozpoczęcia rozmowy głosowej
    z Orange lub potwierdzić z całą pewnością, że sms został nadany przez
    operatora sieci Era GSM?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 8. Data: 2007-09-11 23:10:27
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Markus Sprungk pisze:

    > A w jaki sposób jesteś w stanie określić datę rozpoczęcia rozmowy głosowej
    > z Orange lub potwierdzić z całą pewnością, że sms został nadany przez
    > operatora sieci Era GSM?

    Chcesz mi powiedzieć, że oddaje np. telefon do serwisu na podstawie
    niezgodności. Oni do mnie dzwonią po tygodniu, że telefon jest ok, ja to
    ignoruję i przychodzę po 14 dniach i żądam Bóg Wie Czego?
    Jeszcze niedawno w innym wątku wyszło, że nie muszą nawet się dodzwonić
    a wystarczy chęć poinformowania (jak opowiedziałem, że nie odebrałem
    zastrzeżonego numeru i dzięki temu dostałem nowy telefon to powiedziano
    mi, że miałem niesamowite szczęście...)

    Jak to w końcu jest?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 9. Data: 2007-09-13 20:44:31
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    PlaMa napisał(a):

    > Chcesz mi powiedzieć, że oddaje np. telefon do serwisu na podstawie
    > niezgodności. Oni do mnie dzwonią po tygodniu, że telefon jest ok, ja to
    > ignoruję i przychodzę po 14 dniach i żądam Bóg Wie Czego?

    Nie. Reklamacje składa się zawsze na piśmie a nie "na gębę". To nie jest
    rozmowa dwóch kumpli przy piwku tylko oficjalnie zgłoszona reklamacja.
    Należy więc tę reklamację złożyć w odpowiedni sposób by można było potem w
    razie draki udowodnić swoje racje

> [...]
    > a wystarczy chęć poinformowania (jak opowiedziałem, że nie odebrałem
    > zastrzeżonego numeru i dzięki temu dostałem nowy telefon to powiedziano

    Ciekawe. Z tego wynika, że zawsze można było wyrazić chęć i po sprawie :)

    Nawet mi się to podoba :>

    > Jak to w końcu jest?

    A co Ci podpowiada logika i życie w tym kraju?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 10. Data: 2007-09-17 00:08:29
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Markus Sprungk pisze:

> [...]
    > rozmowa dwóch kumpli przy piwku tylko oficjalnie zgłoszona reklamacja.
    > Należy więc tę reklamację złożyć w odpowiedni sposób by można było potem w

    Ale nie odpowiedziałeś mi. Sklarujmy sytuację. Napisałem piękne pismo do
    powiedzmy Orange, podałem w nim nazwę sprzętu, że powołuję się na
    niezgodność towaru, opis co się stało, nazwę i adres sklepu gdzie
    kupiłem, czego żądam oraz moje dane teleadresowe łącznie z telefonem i
    mailem. Po tygodniu dzwonią do mnie z Orange i mówią mamy Pański sprzęt.

    I co teraz?

    Mogę to zignorować bo nie przesłali mi odpowiedzi na moje roszczenie w
    formie poleconego, czy nie?

    > Ciekawe. Z tego wynika, że zawsze można było wyrazić chęć i po sprawie :)
    > Nawet mi się to podoba :>

    Nie wiem, tak mi tutaj powiedziano :)

    > A co Ci podpowiada logika i życie w tym kraju?

    Że jest tak by konsumentowi było jak najtrudniej :)

    pozdrawiam.
    PlaMa