  • 1. Data: 2004-02-15 12:34:26
    Temat: dziwna umowa
    Od: "Łukasz Wesołowski" <l...@g...pl>

    Mam możliwość podłączenia sie do sieci komputerowej z dostępem do internetu.
    Cały czas się zastanawiam, póki co przeczytałem regulamin ale jak dla mnie
    kilka punktów jest nieco kontrowersyjnych, zwłaszcza: §1 p4, §2 p7,8,9,10 ,
    §4 p5,6,7 , §5p 2,4

    Czy ktoś mógłby sie wypowiedziec po zapoznaniu sie z tym regulaminem - adres
    do niego http://trynx.no-ip.org/regulamin.htm (to z mojego serwera - to nie
    jest strona usługodawcy) czy nie jest on niekorzystnie
    sformułowany oraz czy w ogóle cześć jego zapisów jest zgodna prawem.
    Pozdrawiam
    PS.
    Jeśli to zła grupa to przepraszam, pierwszy raz piszę na grupe związana z
    zagadnieniami prawnymi. Jeśli jest bardziej właściwa grupa to prosilbym o
    adres.
    PPS. Nazwa firmy jest specjalnie zamieniona na XXX

  • 2. Data: 2004-02-15 12:58:39
    Temat: Re: dziwna umowa
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Sun, 15 Feb 2004 13:34:26 +0100, Łukasz Wesołowski napisał/napisała:
    > Czy ktoś mógłby sie wypowiedziec po zapoznaniu sie z tym regulaminem - adres

    hehe mocne:
    9. Za nieuzasadnioną reklamację Abonent zobowiązany jest uiścić opłatę
    zgodnie z Cennikiem sieci Net.XXX.pl.

    Dzwonisz, sprawdzaja, wszystko dziala - placisz :>

    --
    *it's much better to fuck without love than to be in love and not fucking*
    GG: 70701

  • 3. Data: 2004-02-15 13:27:40
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > kilka punktów jest nieco kontrowersyjnych, zwłaszcza: §1 p4, §2 p7,8,9,10 ,
    > §4 p5,6,7 , §5p 2,4

    9-ty o ile pamietam, jest w rejestrze zabronionych klauzul ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2004-02-15 13:40:11
    Od: "Łukasz Wesołowski" <l...@g...pl>

    9-ty o ile pamietam, jest w rejestrze zabronionych klauzul ?

    Czyli ta umowa jest w sumie od kant d... rozbić, mam rozumieć? Takie coś
    jest niedopuszczalne?

  • 5. Data: 2004-02-15 14:43:04
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Czyli ta umowa jest w sumie od kant d... rozbić, mam rozumieć? Takie co?
    > jest niedopuszczalne?

    Generalnie wszystkie wymienione punkty powoduja, ze ta firme nalezy
    omijac szerokim lukiem.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2004-02-15 16:54:06
    Od: "Łukasz Wesołowski" <l...@g...pl>

    >Generalnie wszystkie wymienione punkty powoduja, ze ta firme nalezy
    >omijac szerokim lukiem.

    Dzięki za odpowiedź. A czy ogólnie rzecz biorąc takie zapisy nie są zgodne z
    prawem? czy
    są zgodne tylko są na tyle niekorzystne dla klienta że po prostu lepiej
    poszukać innego dostawcy?

  • 7. Data: 2004-02-15 17:53:14
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Łukasz Wesołowski wrote:
> [...]
    > prawem? czy
    > są zgodne tylko są na tyle niekorzystne dla klienta że po prostu lepiej

    Są na tyle niekorzystne dla klienta (konsumenta), że zostały uznane za
    niedozwolone postanowienia umowne i wpisane do rejetru. A więc nawet
    jeśli znajda się w umowie, to nie są wiążące. Nie powoduje to jednak
    nieważności umowy.
    A z omijaniem szerokim łukiem - stosowanie podobnych postanowień to
    niestety częsta sytuacja, znane firmy tez to robią...

    inne postanowienia też są ciekawe:
    §1 pkt 2 - jesli nie zapłacisz nie jesteś abonentem?
    §2 pkt 3 - zmiana regulaminu nie stanowi zmiany umowy... ciekawe

    KG