  • 1. Data: 2004-02-15 11:06:13
    Temat: Prawnik a pomocnictwo?
    Od: "Zbigniewn" <a...@i...pl>

    Czy jest objęte sankcją kk lub kw: Jeśli osobą nieporadną prawnie, która
    spowodowała straty innej osoby na kwoty ponad 100.000zł metodą obejścia
    prawa dla krótkotrwałych kożyści osobistych które w końcu obracają się
    przeciwko sprawcy /utrata hipotecznego mieszkania/ kieruje i doradza biegły
    w prawie:

    - Gdy i jest to czyni sprawny hobbysta prawnik dzialający zza pleców
    sprawcy;
    - Gdy to jest praktykujący np.radca prawny od lat prowadzący sprawcę
    i z tej racji świadomy np.choroby psychicznej a mimo to działa na
    szkodę innej osoby w celu dokuczenia za sparwy osobiste.
    - Gdy z zamiarem pasożytowania na innej osobie tak kieruje sprawcą
    radca prawny pomocy społewcznej.

  • 2. Data: 2004-02-15 15:34:47
    Temat: Re: Prawnik a pomocnictwo?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbigniewn" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    Pytanie zadajesz dość enigmatycznie, więc i taką otrzymasz odpowiedź.

    Generalnie w prawie jest instytucja podżegania, pomocnictwa i sprawstwa
    kierowniczego. Musiał byś do którejś z nich dopasować Twój zarzut.
    natomiast nie jest na pewno przestępstwem takie doradztwo, które w ramach
    obowiązującego prawa i nie prowadząc do jego złamania spowoduje straty u
    innej osoby, o ile nie będzie to nosiło znamion czynu zabronionego. Trudno
    zarzucić prawnikowi cokolwiek, jeśli doprowadził do wygrania przed sądem
    procesu, w wyniku której druga strona utraciła znaczą kwotę. I w wypadku
    tego nie ma żadnego znaczenia, czy to prawnik hobbysta, radca prawny czy
    też adwokat.

    Natomiast jeśli by dało się udowodnić, że celowo działa on na szkodę
    osoby, której doradzał (bo już nie wiem do końca, z której strony chcesz
    to rozważać), to wówczas można mu przedstawić zarzut z art. 286 kk, a
    nawet przy większej kwocie i w niektórych wypadkach 296 kk. Ale takie
    sprawy bywają bardzo trudne w praktyce i na pewno nie będzie
    wystarczającym argumentem fakt, że przegrał jakiś tam proces.

    Nie wiem, czy o taką odpowiedź Ci chodziło, bo za bardzo enigmatycznie
    zapytałeś.

  • 3. Data: 2004-02-16 01:22:01
    Od: "Zbigniewn" <a...@i...pl>

    > Użytkownik "Zbigniewn" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pytanie zadajesz dość enigmatycznie, więc i taką otrzymasz odpowiedź.
    /...../
    enigmatycznie zapytałeś.
    _____________-----------___________-
    Chcialem bardziej dokladnie, ale na prywatny... Serwer odrzucił mój post, bo
    Twoja skrzynka jest zablokowana. Za to co dałeś na grupie- dziękuję.
    Jeśli zechcesz więcej danych - napisz na; k...@i...pl

  • 4. Data: 2004-02-16 13:26:40
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Sun, 15 Feb 2004 12:06:13 +0100, na pl.soc.prawo, Zbigniewn napisał(a):

> [...]
    > szkodę innej osoby w celu dokuczenia za sparwy osobiste.
    > - Gdy z zamiarem pasożytowania na innej osobie tak kieruje sprawcą

    Można to chyba napisać jaśniej ale jest w kodeksie karnym
    art286 par 1 Kto ,w celu osiągnięcia korzyści majątkowej ,doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządenia własnym lub cudzym
    mieniem................. i tak dalej 6 miesiecy do lat 8

    JanuszHr

  • 5. Data: 2004-02-16 15:32:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JanuszHr" <h...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > osobę do niekorzystnego rozporządenia własnym lub cudzym
    > mieniem................. i tak dalej 6 miesiecy do lat 8

    Ale czy zawsze będzie miał zastosowanie do prawnika, który daje złe
    porady? To musieli byśmy zamknąć wszystkich adwokatów, którzy przegrali
    sprawy. pamiętaj, że do oszustwa jest wymagana umyślność działania.