    From: "Łukasz" <l...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dziwna spolka - jak to zrobic zgodnie z prawem
    Date: Sun, 21 Apr 2002 15:04:23 +0200

    Witam.

    Mam nastepujacy problem. Chcialbym wraz z dwojka znajomych zalozyc firme.
    Jednakze nie mamy pelnej kwoty na rozpoczecie dzialalnosci. W tej chwili
    rozmawiamy z pewnym gostkiem, ktory powiedzial, ze moze w te firme
    zainwestowac 100.000 zlotych... Niby fajnie, ale oczywiscie chce miec
    udzialy w firmie.

    Jednakze nie jest to tak proste. Poczatkowo firma ma byc zalozona na mnie.
    Dwoch kolegow narazie nie bedzie mialo z nia nic wspolnego poniewaz maja
    wlasne prace (i z reszta szkoda aby je na poczatku stracili, tym bardziej,
    ze sa dobrze oplacani przez pracodawcow). Po jakims czasie mamy zamiar
    zmienic forme firmy (na spolke) i wowczas pracowac w trojke.
    Natomiast teraz musimy cos zrobic z tym facetem co proponuje nam wspolprace.
    Myslimy, ze podzial zyzkow po 25% bylby rozsadnym (tym bardziej, ze on nic
    by w firmie nie robil - w przeciwienstwie do nas trzech). Z tym, ze jak to
    zrobic "na poczatku"? Zalozyc spolke skladajaca sie ze mnie i jego? i
    zapisac ze ja mam 75% udzialow a on 25%?
    Jak te 75% potem podzielic miedzy mnie a tych dwoch kolegow?

    chodzi mi oczywiscie o rozwiazanie zgodne z prawem i (nie ukrywam) tanie...

    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
    Lukasz