  • 1. Data: 2003-08-22 16:07:30
    Temat: dziennikarz prosi o poradę
    Od: "Janusz Z. Sawicki" <n...@N...gazeta.pl>

    Witam !
    Zbierając materiały do tekstu o szkolnictwie, wystąpiłem do starosty z
    wnioskiem o wydanie "Koncepcji działania Zespołu Szkół pana XY" stanowiący
    załącznik do oferty konkursowej na stanowisko dyrektora tejże placówki.XY był
    nauczycielem tej szkoły i konkurs na dyrektora wygrał.
    Starosta powiatowy najpierw telefonicznie odmówił mi wydania tego załącznika
    przywołując opinię radcy prawnego, że jest to sprawa poufna i tylko komisje
    Rady Powiatu mają wgląd w konkursową pracę.Stwierdził też,że zachodzi ochrona
    praw autorskich tej pracy i powinienem poprosić samego autora o jej
    udostępnienie. Na moje pytanie jak społeczeństwo może zweryfikować
    przedstawioną ofertę z faktycznymi działaniami dyrektora odparł,że od tego są
    odpowiednie władze a nie społeczeństwo.
    Postawiłem ultimatum w sprawie wydania załącznika, żądając jednocześnie
    podania podstawy prawnej odmowy, i oto odpowiedż. Cytuję:
    "Przedstawiam uzasadnienie odmowy przesłania :Koncepcji...) zgodnie z art.5
    ust.2 ustawy z dnia 6.09.2001 r. o dostępie do informacji publicznej ( Dz. U.
    2001 nr 112 poz.1198 z póżn. zmianami) Cytowana ustawa jednoznacznie
    przyjmuje również co podlega udostępnieniu jako informacja publiczna
    określona w art.6 ustawy.
    W/wym szczegółowy katalog nie wskazuje jednak iż udostępnienie informacji
    dotyczy także sposobu wyłaniania kandydatów na funkcje publiczne. Osoby
    takie nie są bowiem piastującymi funkcje publiczne. W tej sytuacji takie
    informacje nie nadają się do udostępniania w ramach przepisów cytowanej
    ustawy. Jako dodatkowy argument przemawia za odmową udostępnienia stosownej
    informacji należy przyjąc też orzeczenia NSA z dnia 20.06.2002 r ( U II SAB
    70/02)"
    Proszę o wasze fachowe prawne uwagi i opinie.
    Z poważaniem
    Janusz Z. Sawicki

  • 2. Data: 2003-08-22 18:22:05
    Temat: Re: dziennikarz prosi o poradę
    Od: "Grzegorz Stokwisz" <m...@w...szczecin.pl>

    Użytkownik "Janusz Z. Sawicki" <n...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bi5f42$1h3$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam !

    http://www.media.org.pl/lok.htm

    Link do rzepy jest co prawda platny, ale jest to bardzo podobna sprawa.
    Powolaj sie na nia i zagroz podobnymi krokami.

  • 3. Data: 2003-08-23 18:03:06
    Od: "Janusz Z. Sawicki" <n...@N...gazeta.pl>

    Grzegorz Stokwisz <m...@w...szczecin.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Link do rzepy jest co prawda platny, ale jest to bardzo podobna sprawa.
    > Powolaj sie na nia i zagroz podobnymi krokami.

    Dziękuję. Ciekawa strona i wiele skorzystałem
    Pozdrawiam
    JZS