  • 1. Data: 2002-11-29 03:12:48
    Temat: dziedziczenie: macocha -> pasierb
    Od: "Layla" <l...@N...gazeta.pl>

    Mam jedno proste pytanie - czy pasierb jest spadkobierca ustawowym na takich
    samych prawach jak dziecko, po smierci macochy? Prosze o wskazanie podstawy
    prawnej.

    Kasia

  • 2. Data: 2002-11-29 23:47:12
    Temat: Odp: dziedziczenie: macocha -> pasierb
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Layla <l...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:as6lvg$jgs$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    takich
    > samych prawach jak dziecko, po smierci macochy? Prosze o wskazanie

    wspomniałam wcześniej art.144 k.r.o dot. roszczeń alimentacyjnych,jeżeli
    odn. się do spadku należy stwierdzić ,że spadek otwiera się z chwilą śmierci
    spadkodawcy natomiast art.926 §1 mówi ,że powołanie wynika z ustawy albo z
    testamentu natomiast od art. 931 wyszczególnione są dokładnie jakie osoby i
    w jakiej kolejności powołuje ustawa do spadku po zmarłym

    Sandra