  • 1. Data: 2002-11-29 07:18:34
    Temat: pozwolenie na udostepnianie internetu
    Od: "Teddy" <j...@m...corporation.com>

    cze!
    slyszalem ze aby zostac dostawca internetu do domu trzeba miec pozwolenie z
    ministerstwa lacznosci ! Chodzi po krotce o to ze jestem firma ktora chce
    udostepniac odplatnie swojego polpaka w sieciach osiedlowych , czy ktos mi
    moze powiedziec jakie papiery i gdzie musze skierowac swoje kroki lub jakis
    link ? CZy ciezko cos takiego dostac i ile kosztuje ?

    dzieki

  • 2. Data: 2002-11-29 09:48:34
    Temat: Re: pozwolenie na udostepnianie internetu
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Teddy wrote:
    [..]
    > link ? CZy ciezko cos takiego dostac i ile kosztuje ?

    Źle słyszałeś. Wystarczy tylko wysłać do ministerstwa informację,
    że takie usługi będziesz oferował.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 3. Data: 2002-11-29 10:40:00
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Źle słyszałeś. Wystarczy tylko wysłać do ministerstwa informację,
    > że takie usługi będziesz oferował.

    Czlowieku! Wez sie nie odzywaj, jak kompletnie nie wiesz o czym
    mowisz/piszesz....

  • 4. Data: 2002-11-29 10:43:40
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > osiedlowych , czy ktos mi moze powiedziec jakie papiery i gdzie musze
    > skierowac swoje kroki lub jakis link ? CZy ciezko cos takiego dostac

    Nie pozwolenie, a
    1. zgloszenie - jezeli obszar dzialania dotyczy jednej gminy
    2. zezwolenie - w przypadku wiekszego obszaru

    nie ministerstawa lacznosci - bo takiego tworu szczesliwie od ponad roku nie
    ma, tylko Urzedu Regulacji Poczty i Telekomunikacji (www.urtip.gov.pl)

    Oczywiscie, dokument rejestracyjny firmy musi zawierac dzialalnosc
    operatorska.

    Nieco szczegolow na stronie www.teleprawo.lo.pl

    M.

  • 5. Data: 2002-11-29 10:48:49
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Maciej Bebenek wrote:
    > Czlowieku! Wez sie nie odzywaj, jak kompletnie nie wiesz o czym
    > mowisz/piszesz....

    A co Ty innego powiedziałeś??
    Przytoczę jakbyś zapomniał:
    "1.zgloszenie - jezeli obszar dzialania dotyczy jednej gminy"

    A to moje "Wystarczy tylko wysłać do ministerstwa informację,
    że takie usługi będziesz oferował."

    słowem - pomyśl zanim coś napiszesz.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 6. Data: 2002-11-29 10:53:35
    Od: "Teddy" <j...@m...corporation.com>

    > Źle słyszałeś. Wystarczy tylko wysłać do ministerstwa informację,
    > że takie usługi będziesz oferował.
    - w miedzyczasi poszperalem na necie i znalazlem cos takiego :
    Dz.U.95.118.571
    i w nim"

    § 2. (1) Nie wymaga koncesji świadczenie usług telekomunikacyjnych:
    1) za pomocą urządzeń końcowych, z wyjątkiem central abonenckich lub
    serwerów międzysieciowych zainstalowanych w sieciach innych niż te, o
    których mowa w pkt 2 i 3,
    2) w sieciach wydzielonych nie przekraczających obszaru jednego budynku lub
    wyodrębnionego zespołu budynków niemieszkalnych, zarządzanych przez jeden
    podmiot,
    3) w sieciach wydzielonych znajdujących się w jednej miejscowości w zakresie
    objętym działalnością tych sieci w dniu wejścia w życie rozporządzenia,
    4) w sieciach telewizji kablowej i odbioru zbiorowego służących wyłącznie do
    rozprowadzania lub rozpowszechniania programów radiofonicznych lub
    telewizyjnych.

    -i wprawdzie siec lokalna bedzie w obrebie jednej miejscowosci ale bedzie
    miala internet czylil bedzie czescia globalnej sieci wiec czy nie jest to
    tak interpretowane ze jednak jakies zezwolenie trzeba?

    i jeszcze znalazlem
    Dz.U.95.118.572
    jest mowa o:
    SPOSOBY OBLICZANIA WYSOKOŚCI OPŁAT ZA UDZIELENIE KONCESJI NA ŚWIADCZENIE
    USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH
    1. Wysokość opłaty, wyrażonej w ECU, za udzielenie podmiotowi koncesji na
    świadczenie usług telekomunikacyjnych w sieci użytku publicznego, na której
    zakładanie i używanie posiada zezwolenie, oraz w przypadku gdy koncesji
    udziela się łącznie z takim zezwoleniem, określa się jako równą wartości
    O(uk) obliczonej, według zasad podanych w ust. 2, dla następujących usług
    telekomunikacyjnych:
    1) telefonicznych świadczonych w sieci telefonicznej stacjonarnej,
    2) telefonicznych świadczonych w cyfrowej sieci telefonii ruchomej,
    3) przywoławczych,
    4) transmisji danych, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    5) polegających na zapewnianiu stałych połączeń typu "punkt-punkt"
    (dzierżawa łączy telekomunikacyjnych).

    -jest wiec mowa o transmisji danych ! a rozpowszechnia internetu jest
    transmisja danych
    Ale moze sie myle (nie jestem dobr w ustepach:))

  • 7. Data: 2002-11-29 11:01:36
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > A to moje "Wystarczy tylko wysłać do ministerstwa informację,
    > że takie usługi będziesz oferował."

    No to wyslij cokolwiek do ministerserstwa lacznosci i poczekaj na zwrot
    listu
    :-)

  • 8. Data: 2002-11-29 11:11:03
    Od: k...@p...onet.pl

    > Nie pozwolenie, a
    > 1. zgloszenie - jezeli obszar dzialania dotyczy jednej gminy
    > 2. zezwolenie - w przypadku wiekszego obszaru

    W tym przypadku należy dokonać zgłoszenia działalności telekomunikacyjnej
    polegającej na eksploatacji sieci publicznej oraz świadczeniu usług transmisji
    danych za pomocą tej sieci oraz za pomocą sieci eksploatowanej przez innych
    uprawnionych operatorów. A jako obszar działalności wpisać całą Polskę.

    Ograniczenie zgłaszanej działalności telekomunikacyjnej do obszaru jednej gminy
    dotyczy tylko eksploatacji sieci telefonicznej (art. 5 ust. 1 pkt 1 Prawa
    telekomunikacyjnego).

    Myślę, że nie jest to konieczne.

    pozdrawiam

    Kamil