  • 1. Data: 2002-11-28 20:31:47
    Temat: jaki podatek przy zamianie?
    Od: "aha" <a...@p...vir.pl>

    Witajcie

    Mam problem. Zamieniam mieszkanie na dom i dopłacam różnicę. Obie
    nieruchomości mają hipoteki, są własnościowe etc.. Pytanie: od jakiej kwoty
    płacę podatek od wartości domu czy różnicy ceny domu i mieszkania? Pytałem
    dwóch notariuszy i każdy twierdzi inaczej. Komu wierzyć?

    POzdrawiam i z góry dzięki za pomoc

    Adam

  • 2. Data: 2002-11-28 21:04:38
    Temat: Re: jaki podatek przy zamianie?
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > płacę podatek od wartości domu czy różnicy ceny domu i mieszkania? Pytałem
    > dwóch notariuszy i każdy twierdzi inaczej. Komu wierzyć?

    W tym przypadku powinno się płacić podatek od wartości rynkowej rzeczy, od
    której przypada większy podatek (art. 6 ust. 1 pkt 2 ust. o podatku od czynności
    cywilnoprawnych). Krótko mówiąc płacisz podatek od wartości domu.

    Pozdrawiam
    Ciacho