  • 1. Data: 2002-11-29 00:40:05
    Temat: problem- termin naprawy samochodu
    Od: "Piotr Raczynski" <p...@i...med.pl>

    Czy istnieje nieprzekraczalny termin naprawy samochodu ?
    Nowe jednodniowe auto po wypadku z winy innej osoby jest wstawione do
    autoryzowanego serwisu, po miesiącu (już w trakcie naprawy) stwierdzono
    pęknięcie silnika. Łączny szacowany koszt naprawy dochodzi do 69% wartości
    auta. Co zrobić ???

  • 2. Data: 2002-11-29 01:04:52
    Temat: Re: problem- termin naprawy samochodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | Czy istnieje nieprzekraczalny termin naprawy samochodu ?

    Nie ma czegoś takiego. Termin może ewentualnie wynikać z wzajemnej umowy.
    Żaden mi znany przepis tego nie normuje.

> [...]
    | pęknięcie silnika. Łączny szacowany koszt naprawy dochodzi do 69% wartości

    Spróbować dogadać się z ubespieczycielem sprawcy, czy nie wyjdzie mu taniej
    ze samochodu i zapłacić za nowe. Wyjaśnij im, że:
    1. Będziesz dochodził strat z tytułu braku możliwości używania samochodu.
    2. Uważasz, iż w wyniku tak poważnego wypadku (70% uszkodzeń) nawet
    naprawiony samochód stracił na wartości rynkowej przynajmniej 30%, bo jest
    bity.
    Jak im wyjaśnisz, że masz zamiar tych roszczeń dochodzić przed sądem, to
    może ktoś się tam zastanowi, że się to nie opłaca.
    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 3. Data: 2002-11-29 12:17:30
    Od: "KSX" <k...@k...prvNOSPAM.pl>

    Użytkownik "Piotr Raczynski" <p...@i...med.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pęknięcie silnika. Łączny szacowany koszt naprawy dochodzi do 69% wartości

    jeśli z winy innej osoby to może jest robiony z oc sprawcy.
    wiesz, że w przypadku kiedy koszt naprawy jest ekonomicznie nieopłacalny dla
    ubezpieczalni, to może on podciągnąć to pod szkodę całkowitą. dla przykładu
    standardową procedurą PZU jest, że jeśli koszt naprawy przekracza 70%
    wartości pojazdu przed wypadkiem, to robią szkodę całkowitą.
    nt. szkody całkowitej było sporo i na pl.soc.prawo i na pl.misc.samochody

    --
    pzdr

    K S X
    k s x ( a t ) k s x . p r v . p l