  • 21. Data: 2019-09-11 21:13:04
    Temat: Re: dziecko na drodze
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-11 11:12, J.F. wrote:

    > Byc moze, ale przepis jest przepis - dziecko do 7 lat musi byc w domu,
    > lub na drodze niepublicznej, lub kupujesz helikopter :-P

    Akurat ten przepis powinni zmienić w 24h

  • 22. Data: 2019-09-11 22:17:05
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
    org.invalid.190910.invalid...
    > J.F. w
    sz-dziecko-za-rękę-po-chodniku-popełniasz-wykroczeni
    e-i-grozi-ci-mandat/ar-AAH3T2t

    > A co tu komentowac - tresc jasno komentuje :-)
    > I ktory przepis wazniejszy ?

    O, czyli trolik jednak ma cos do napisania odnośnie?

    > Jakbys przeczytal
    [...]
    > Owszem, jest w KW "kto narusza inne przepisy ruchu drogowego",
    > bywaja tez artykuly o karalnosci w innych ustawach.

    O i znowu jednak masz coś do napisania

    No to w jakim celu robisz to co robisz? Stać cię na chwilę refleksji?

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    --
    'Tom N'

  • 23. Data: 2019-09-11 22:43:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Literalna interpretacja przepisów, bez oglądania się na ich ducha... no
    > brawo :)
    Obserwując całkiem liczne przypadki karania śmiem twierdzić, że duch ten
    jest równie często gwałcony, co sama litera.
    A na marginesie duch, to przecież spiritus ;-)
    Jacek

  • 24. Data: 2019-09-12 02:20:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-10, kk <k...@o...pl.invalid> wrote:

    > "
    > Jednak czym innym jest brzmienie przepisu, a czym innym jego stosowanie.
    > Trudno karać rodziców za to, że dziecko pojawi się samo na chodniku w
    > małej wsi, w której ruch jest nieduży - ocenia prof. Stefański."

    Nie o tym pisałem, ale jeśli pytasz o moje zdanie, to oczywiście, że to
    zalezy od sytuacji - czy tam w ogóle jest jakiś ruch. I od dziecka. Tak
    skonstruowany przepis jest o tyle głupi, ze może być w okolicach drogi
    doskonale radzący sobie pięciolatek i zachowujący sie jak debil
    piętnastolatek. Nawet mam obawy, że statystycznie bardziej niebezpieczne
    jest przebywanie na chodniku nastolatka, niż 6-8 latka.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2019-09-12 02:32:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    e-i-grozi-ci-mandat/ar-AAH3T2t

    > Aha.

    > Po pierwsze - sad ma sie kierowac litera prawa - wiec litera powinna

    Skąd ten pomysł? :) Sąd ma się kierować właśnie duchem bo bezrozumne
    kierowanie się literą może doprowadzić do absurdów dużo większych niż
    dowolne obecne. Na dobrą sprawę, może nie kazdy, ale większość przepisów
    da się interpretowac na kilka sposobów, co wynika z właściwosci języka.
    Normalnie się tego w ten sposób nie analizuje bo raz, ludzie myślą po
    schamatach, dwa, zwykle nie widzą nawet innych opcji. Co nie znaczy, że
    ich nie ma.

    Możemy się nawet pobawić: podaj dowolny przepis. Zobaczymy jak go
    mozna literalnie zrozumieć.

    > A tu jak widac ocenil i ducha, tylko ocenil, ze jest lepszy organ do
    > okreslania ducha, IMO prawidlowo.

    No dobrze, może i tak, po prostu dziwię się, że w ogóle musiał oceniać.
    Ale tez faktem jest, że przyszedłby np. taki DżejEf, człowiek, któremu
    braku inteligencji nie sposób zarzucić, a przecież lubujący się w
    literalnej ocenie przepisów. Albo i Shrek :)

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2019-09-12 02:35:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale sad ma sądzic na podstawie przepisow.
    > Chyba nie chcesz, zeby to robil na podstawie swojego widzijemusię.

    To po co studia prawnicze? Nie wystarczy wyszukiwarka? CRT-F? No i jak
    napisałem gdzieindziej, prawie kazdy przepis może być na pewnym poziomie
    wieloznaczny.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2019-09-12 07:34:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Coraz bardziej uważam że niepotrzebne, szczególnie sędziom, którym listonosze i
    biegli wydają wyroki, a asy je uzasadniają.

    -----

  • 28. Data: 2019-09-12 11:30:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sprawdziłbym, kiedy powstał ten przepis, a kiedy zmieniła się definicja drogi.

    -----

  • 29. Data: 2019-09-12 12:40:46
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-09-10 o 18:27, u2 pisze:

    > czepianie się słówek, jak sędzia nie zna wykładni prawa to biorą się
    > takie kfiatki:)

    Czy nie ma różnicy między pobytem na torach, (którego dotyczy przepis) a
    w pociągu który po nich jedzie?
    Naprawdę trzeba to współcześnie tłumaczyć?

  • 30. Data: 2019-09-12 12:41:15
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    t-1 <t...@t...pl> pisze:

    > Czy nie ma różnicy między pobytem na torach, (którego dotyczy przepis)
    > a w pociągu który po nich jedzie?
    > Naprawdę trzeba to współcześnie tłumaczyć?

    Jak widać sędziom trzeba.

    --
    A. Filip