  • 1. Data: 2004-01-16 12:28:31
    Temat: działalność gospodarcza i lokal...
    Od: KowaL <f...@b...pl>

    Chcę założyć działalność gospodarczą. W związku z tym poszukałem w
    internecie gotowych przepisów jak to zrobić gdzie sie udac i jak
    wypełniać formularze. Zauważyłem jedną niekonsekwencję. W częsci z tych
    opisów jest napisane, że obowiązkowo musze zglosic lokal gdzie
    rejestruje dzialalnośc do urzednu gminy w celu opodatkowania
    nieruchomosci. Chcialbym dowiedzieć się jak to wygląda naprawdę.

    Moja sytuacja rysuje sie nastepujaco: Mieszkam z rodzicami, w mieszkaniu
    spółdzielczym zapisanym na ojca. Jestem tam zameldowany. Czy rejestrując
    działalność muszę wziąść jakieś zaswiadczenie/pozwolenie od
    ojca/spóldzielni? Jezeli mam zarejestrowac lokal w gminie, to od jakiej
    powieszchni powinienem płacic podatek od nieruchomości?

    Z góry wielkie dzięki,

    --
    KowaL

  • 2. Data: 2004-01-16 13:18:55
    Temat: Re: działalność gospodarcza i lokal...
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bu8ldd$sma$2@news.onet.pl>, KowaL wrote:
> [...]
    > rejestruje dzialalnośc do urzednu gminy w celu opodatkowania
    > nieruchomosci. Chcialbym dowiedzieć się jak to wygląda naprawdę.

    Czekaj, podatek od nieruchomości się płaci niezaleznie od tego, czy jakąś
    jej część się wynajmuje, czy nie.

    To, co wyczytałeś, prawdopodobnie miało na celu uwrażliwienie przyszłych
    przedsiębiorców na fakt, że jeśli wynajmują na cele swojej DG część
    mieszkania rodziców i rodzice dostają za to pieniądze, to rodzice powinni
    odprowadzić podatek od dochodów uzyskiwanych z najmu. Ludzie często o tym
    zapominają, bo to przecież w rodzinie, pieniędzy się nie przekazuje i tak,
    a potem bywają kłopoty.

    Podpisz z rodzicami umowę użyczenia części nieruchomości. Z tego, co ja się
    orientowałem, użyczenie na cele DG lokalu należącego do bliskiej rodziny (a już
    na pewno takiego, w którym i Ty jesteś zameldowany) nie jest traktowane
    jako przekręt.

    Bo zasadniczo użyczyć mieszkania obcej osobie za darmo nie możesz... :)
    Poczytaj art. 16 ustawy o PDoF.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-01-16 13:35:29
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Samotnik wrote:

    > Czekaj, podatek od nieruchomości się płaci niezaleznie od tego, czy jakąś
    > jej część się wynajmuje, czy nie.

    Jest Pan pewny ?

    Bo ja nie..

    A oprocz tego inne sa cenimi naniektore rzeczy
    dla orzedsiebiorstw a inne dla "ludosci"

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-01-16 13:42:44
    Od: KowaL <f...@b...pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

> [...]
    > jako przekręt.
    > Bo zasadniczo użyczyć mieszkania obcej osobie za darmo nie możesz... :)
    No tak :-)

    Czy w takim przydku muszę zglaszać lokal do urzędu miasta? Co z
    podatkiem od nieruchomości? A co z np. telefonem. Jest już jeden numer,
    ale prywatny. Ja bym wolał mieć oddzielną linię dla firmy, czy po
    podpisaniu umowy moge taką linię podłączyć? Jak to zorganizować?

  • 5. Data: 2004-01-16 13:55:48
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bu8p0o$o7q$2@galaxy.uci.agh.edu.pl>, bosz wrote:

    > Jest Pan pewny ?
    >
    > Bo ja nie..

    Ja w sumie też nie ;)

    > A oprocz tego inne sa cenimi naniektore rzeczy
    > dla orzedsiebiorstw a inne dla "ludosci"

    I od czego to zależy?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 6. Data: 2004-01-16 14:29:23
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

    to ja takie pytanko troszkę z innej beczki -
    jak jest mieszkanie własnościowe w bloku to do założenia jakieś
    jednoosobowej działalności gospodarczej coś gdzieś trzeba (spółdzielnia
    itp.) czy nic
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 7. Data: 2004-01-16 17:51:38
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    KowaL <f...@b...pl> napisał:

    >Co z podatkiem od nieruchomości?
    Podatek bedzie zróżnicowany. Stawka od m2 przeznaczonego na dz.g. jest
    duuuużo wyższa (5-7x więcej).

    >Ja bym wolał mieć oddzielną linię dla firmy, czy po
    >podpisaniu umowy moge taką linię podłączyć?
    'Pańska wola" jest dla nas rozkazem ;-) TPSA, jesli tylko istneją
    warunki techniczne z przyjemnością podłączy (odpłatnie) drugi numer.

    Artur Golański

  • 8. Data: 2004-01-17 10:45:03
    Temat: Re: działalnoœć gospodarcza i lokal...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jan 2004, Artur Golanski wrote:
    [...]
    >+ Podatek bedzie zróżnicowany. Stawka od m2 przeznaczonego na dz.g. jest
    >+ duuuużo wyższa (5-7x więcej).

    Dobrze piszesz tylko mało zapodałeś: różnica jest większa :] !
    [...]
> [...]
    >+ 'Pańska wola" jest dla nas rozkazem ;-) TPSA, jesli tylko istneją
    >+ warunki techniczne z przyjemnością podłączy (odpłatnie) drugi numer.

    A owszem, owszem... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nie TPSA, tylko abonent na 2 numery :))

  • 9. Data: 2004-01-17 10:49:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jan 2004, Samotnik wrote:

> [...]
    >+
    >+ Czekaj, podatek od nieruchomości się płaci niezaleznie od tego, czy jakąś

    Ale MOCNO różny w zależności od tego czy "na mieszkanie" czy
    "na DG" !
    [...]
> [...]
    >+ zapominają, bo to przecież w rodzinie, pieniędzy się nie przekazuje i tak,

    Jak się nie przekazuje to właśnie:

> [...]
    >+ na pewno takiego, w którym i Ty jesteś zameldowany) nie jest traktowane

    :) nie "nie przekręt" a "nie podlega opodatkowaniu".

    >+ Bo zasadniczo użyczyć mieszkania obcej osobie za darmo nie możesz... :)

    Sprzeciw - może, nie ma zakazu !

    >+ Poczytaj art. 16 ustawy o PDoF.

    Z tego wynika *tylko* że podatek i tak się należy :), a dołączywszy
    art. bodaj 9 należy się od *obu* stron...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-01-17 22:46:56
    Od: "michaelo" <m...@s...pl>

    a ja w związku z tematem mam takie pytanie
    ponieważ ja nie będę w miejscu prowadzenia działalności (tej podanej w UM)
    prowadził jakiejkolwiek działalności, nie będę przetrzymywał też w tym
    miejscu
    dokumentów księgowych, to z tego co się orientowałem to nie ma obowiązku
    zgłaszania tego w urzędzie do opodatkowania
    jedyne co trzeba podać to adres siedziby (przy zakładaniu DG), a to nie
    oznacza
    miejsca prowadzenia działalności.

    moja sytuacja
    usługi informatyczne obsługuję 10 klientów w ich biurach,
    w domu nie mam nawet komputera na firmę,
    dokumenty księgowe przechowuje kancelaria podatkowa
    w domu mam tylko
    decyzje o wpisie do DG
    decyzje o przydziale REGON
    decyzje o zgłoszeniu DG w US