    From: Samotnik <s...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: działalność gospodarcza i lokal...
    Date: Fri, 16 Jan 2004 13:18:55 +0000 (UTC)

    In article <bu8ldd$sma$2@news.onet.pl>, KowaL wrote:
    > Chcę założyć działalność gospodarczą. W związku z tym poszukałem w
    > internecie gotowych przepisów jak to zrobić gdzie sie udac i jak
    > wypełniać formularze. Zauważyłem jedną niekonsekwencję. W częsci z tych
    > opisów jest napisane, że obowiązkowo musze zglosic lokal gdzie
    > rejestruje dzialalnośc do urzednu gminy w celu opodatkowania
    > nieruchomosci. Chcialbym dowiedzieć się jak to wygląda naprawdę.

    Czekaj, podatek od nieruchomości się płaci niezaleznie od tego, czy jakąś
    jej część się wynajmuje, czy nie.

    To, co wyczytałeś, prawdopodobnie miało na celu uwrażliwienie przyszłych
    przedsiębiorców na fakt, że jeśli wynajmują na cele swojej DG część
    mieszkania rodziców i rodzice dostają za to pieniądze, to rodzice powinni
    odprowadzić podatek od dochodów uzyskiwanych z najmu. Ludzie często o tym
    zapominają, bo to przecież w rodzinie, pieniędzy się nie przekazuje i tak,
    a potem bywają kłopoty.

    Podpisz z rodzicami umowę użyczenia części nieruchomości. Z tego, co ja się
    orientowałem, użyczenie na cele DG lokalu należącego do bliskiej rodziny (a już
    na pewno takiego, w którym i Ty jesteś zameldowany) nie jest traktowane
    jako przekręt.

    Bo zasadniczo użyczyć mieszkania obcej osobie za darmo nie możesz... :)
    Poczytaj art. 16 ustawy o PDoF.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl