  • 1. Data: 2004-05-10 10:43:20
    Temat: działalność gosp. i opłaty
    Od: juras <o...@l...mm.pl>

    Mam pytanie:
    Czy jest jakas minimalna stawka brutto, jaką trzeba zarabiać, żeby
    otwierając własną działalność gosp. nie płacić ZUS`u?
    czy tez ile by sie nie zarabialo trzeba płacić?

    i jeszcze jedno pytanie:
    Czy można otworzyć działalność i od razu z miejsca ją zawiesić na jakiś
    czas i czy są za to także jakieś dodatkowe opłaty?
    może ktoś podpowie gdzie mogę znaleźć te informacje?
    z gory dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-10 19:12:21
    Temat: Re: działalność gosp. i opłaty
    Od: "andie" <a...@m...NoSpAm.pl>

    Użytkownik "juras" napisał w wiadomości :
    > Mam pytanie:
    > Czy jest jakas minimalna stawka brutto, jaką trzeba zarabiać, żeby
    > otwierając własną działalność gosp. nie płacić ZUS`u?
    > czy tez ile by sie nie zarabialo trzeba płacić?

    Opłacasz obowiązkowo składki na ubezpiecznie społeczne (jeżeli nie robisz
    tego z tytułu innego dochodu) oraz ubezpieczenie zdrowotne - w każdym
    przypadku. Jeżeli nie uzyskasz z działalności najniższego krajowego
    wynagrodzenia, opłacasz składki liczone własnie od podstawy najniższej
    krajowej.

> [...]
    > czas i czy są za to także jakieś dodatkowe opłaty?
    > może ktoś podpowie gdzie mogę znaleźć te informacje?

    Nie jestem pewien czy nic się ostatnio nie zmieniło, ale wg moich źródeł
    można było zawiesić działalność w każdej chwili i nie ponosiło się z tego
    tytułu dodatkowo żadnych opłat. Jeżeli jednak jest inaczej, to niech mnie
    ktos poprawi.

    andie

  • 3. Data: 2004-05-10 19:24:59
    Od: juras <o...@l...mm.pl>

> [...]
    > tytułu dodatkowo żadnych opłat. Jeżeli jednak jest inaczej, to niech mnie

    Serdeczne dzieki ale chetnie dowiedzialbym sie jak jest na poczatku jak
    zakladam dzialanosc i od razu musze placic ZUS mimo, ze z miejsca
    zawieszam dzialalnosc na jakis czas?? czy tez ZUS place dopiero jak
    dzialanosc ruszy?

    juras