    From: "abstrakcyjny_dobrodziej" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dyktafon
    Date: Mon, 25 Oct 2004 00:18:30 GMT

    Czy nagranie rozmowy za pomocą ukrytego dyktafonu może stanowić dowód w
    sądzie? W archiwum grupy znalazłem dwie sprzeczne odpowiedzi. Jedna osoba
    pisała że prawo Polskie zabrania nagrywania bez zgody drugiej osoby... to
    jak to jest?
    Chodzi mi o takie rzeczy typu:

    Urząd nie chce mi wydać pewnego dokumentu mimo że ma taki obowiązek. Nie
    chce też podpisać dokumentu stwierdzającego, że nie chce mi wydać tego
    dokumentu. Nie mogę iść do sądu, ponieważ osoba reprezentująca urząd będzie
    się tłumaczyła że nic takiego nie miało miejsca i bardzo chętnie ten
    dokument mi wydadzą. Czy w tej sytuacji nagranie rozmowy gdzie słcyahc jak
    urzędniczka wyraźnie odmawia mi wydania tego dokumentu stanowi dowód?

    Ps. Nie podpisuję się. Siła wyższa.