  • 1. Data: 2010-03-28 17:51:59
    Temat: drzewo przerata na poją posesje
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam.
    Sąsiad ma wielkie drzewo orzechowe które 1/3 wielkosci korony przechodzi na moją
    posesje.
    Kto powinen pokryc koszty obciecia tej wystającej czesci która mi zasłania
    trawnik na którym przez to nic nie rośnie. Sąsiad jako własciciel drzewa czy ja,
    jako ze gałęzie są na mojej działce.

    Paweł

  • 2. Data: 2010-03-28 17:56:52
    Temat: Re: drzewo przerata na poją posesje
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Kto powinen pokryc koszty obciecia tej wystającej czesci

    Sąsiad lub Ty. (KC Art. 150, Art. 149)
    Ale orzechy, ktore spadną na Twoją działkę są Twoje. (KC Art. 148)

    --
    Krzysztof

  • 3. Data: 2010-03-28 18:31:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Art. 150. Właściciel gruntu może obciąć i zachować dla siebie korzenie
    przechodzące z sąsiedniego gruntu. To samo dotyczy gałęzi i owoców
    zwieszających się z sąsiedniego gruntu; jednakże w wypadku takim
    właściciel powinien uprzednio wyznaczyć sąsiadowi odpowiedni termin do
    ich usunięcia.

    I tyle. O kosztach nic nie ma. 8-)

    MJ