  • 1. Data: 2010-03-28 11:00:48
    Temat: zamykanie kamienicy na klucz w godz. 22-6
    Od: "G Moron" <g...@w...pl>

    Witam,
    wiekszosc czlonkow wspolnoty mieszkaniowej chce zamykac w godz. 22:00-6:00
    wszystkie drzwi do budynku na klucz pomimo,
    ze w kamienicy jest domofon i dzwi sa stale zamkniete.
    Dodatkowe zamykanie na klucz wg niektorych, zwiekszy poziom bezpieczenstwa
    zabezpieczajac przed wchodzeniem na klatke niepozadanych "gosci", pijakow,
    meneli, itp ALE
    oznacza tez, ze od wewnatrz rowniez nie bedzie mozna wyjsc bez uzycia
    klucza.

    Czy sa jakies przepisy budowlane, p-pozarowe, ktore tego zabraniaja ze
    wzgladow bezpieczenstwa wlasnie?
    (w razie pozaru, w nocy, bez wlasciwego klucza nie bedzie mozliwosci
    ucieczki)

    pozdro
    GK

  • 2. Data: 2010-03-28 11:41:52
    Temat: Re: zamykanie kamienicy na klucz w godz. 22-6
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-28 13:00, Użytkownik G Moron napisał:

    > Czy sa jakies przepisy budowlane, p-pozarowe, ktore tego zabraniaja ze
    > wzgladow bezpieczenstwa wlasnie?
    > (w razie pozaru, w nocy, bez wlasciwego klucza nie bedzie mozliwosci
    > ucieczki)

    Są, ale są nie skuteczne. Znajdź w dowolnym hipermarkecie
    drzwi ewakuacyjne i będą zamknięte. W wielu przypadkach w takich
    drzwiach konstrukcyjnie nie ma zamka więc wisi łańcuch i
    jakaś wielka kłódka z kartką że "klucz do znajduje się u
    xxxxx".

    Stan prawny jest taki że drzwi ewakuacyjne mogą być zamknięte
    dla wchodzących (brak klamki jak w przypadku domofonu) ale
    muszą mieć możliwość otwarcia ich z marszu bez użycia klucza
    przez wychodzących/uciekających.

    Praktyka: we wszystkich przypadkach jakie oglądałem drzwi
    z domofonem mają klasyczny zamek i jak część lokatorów się
    uprze i będzie za sobą te drzwi zamykać na klucz to nic
    z tym nie zrobisz. No chyba że postawisz ochroniarza który
    będzie tych drzwi pilnował.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-03-28 11:47:30
    Od: "G Moron" <g...@w...pl>

    > Stan prawny jest taki że drzwi ewakuacyjne mogą być zamknięte
    > dla wchodzących (brak klamki jak w przypadku domofonu) ale
    > muszą mieć możliwość otwarcia ich z marszu bez użycia klucza
    > przez wychodzących/uciekających.

    Hej,
    a czy znasz te "podstawe prawna"? Jakis paragraf na przyklad?
    To by mi wystarczylo.

    pozdro
    GK

  • 4. Data: 2010-03-28 12:23:43
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-28 13:47, Użytkownik G Moron napisał:

    > a czy znasz te "podstawe prawna"? Jakis paragraf na przyklad?
    > To by mi wystarczylo.

    To powinno być w warunkach technicznych budynku - prawa budowlanego.
    Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz.U. Nr 89, poz. 414).

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-03-28 13:47:07
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Mar 2010 13:00:48 +0200, "G Moron" <g...@w...pl>
    napisał:

    >Witam,
    >wiekszosc czlonkow wspolnoty mieszkaniowej chce zamykac w godz. 22:00-6:00
    >wszystkie drzwi do budynku na klucz pomimo,
    >ze w kamienicy jest domofon i dzwi sa stale zamkniete.

    Zamykanie zwiększa bezpieczeństwo w nocy, a zawsze można kupić zamek z
    jednej strony na klucz, a z drugiej na gałkę. Problem z wyjściem w tym
    momencie sie kończy.

    Paweł

  • 6. Data: 2010-03-28 17:09:59
    Od: "Adamek" <a...@t...pl>

    Użytkownik "G Moron" <
    > wiekszosc czlonkow wspolnoty mieszkaniowej chce zamykac w godz. 22:00-6:00
    > wszystkie drzwi do budynku na klucz...........

    Ja też tak bym chciał, ale jak to zrobić?
    Przede wszystkim musi być zatrudniona osoba/dozorcy któraby to czynił .
    Widać to bogata wspólnota.

    Adam Pelczar

  • 7. Data: 2010-03-28 22:36:54
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-03-28 19:09, Adamek pisze:
    > Użytkownik "G Moron"<
    >>
    > Ja też tak bym chciał, ale jak to zrobić?
    > Przede wszystkim musi być zatrudniona osoba/dozorcy któraby to czynił .
    > Widać to bogata wspólnota.

    Nie widziałeś drzwi z klamką z jednej strony otwieranych kluczem lub na
    brzęczyk, a od środka tzn. wyjścia klamki otwieranej?

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-03-29 07:40:41
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > uprze i będzie za sobą te drzwi zamykać na klucz to nic
    > z tym nie zrobisz.

    jak nie ;)
    otworzy drzwi a nastepnie zlamie klucz w zamku, albo zaleje go jakims klejem
    i pozamiatane, beda musieli zamek wymieniac, a to znajac bezwlad takich
    instytucji nie predko nastapi

  • 9. Data: 2010-03-29 08:24:26
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-29 09:40, Użytkownik szerszen napisał:

    > jak nie ;)
    > otworzy drzwi a nastepnie zlamie klucz w zamku, albo zaleje go jakims
    > klejem i pozamiatane, beda musieli zamek wymieniac, a to znajac bezwlad
    > takich instytucji nie predko nastapi

    Biorąc pod uwagę że tam jest domofon i bez klucza trzeba dzwonić
    aby ktoś otworzył powiedział bym że nastąpi prędko.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-03-29 10:33:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Biorąc pod uwagę że tam jest domofon i bez klucza trzeba dzwonić
    > aby ktoś otworzył powiedział bym że nastąpi prędko.

    wszystko zalezy od tego jaki to domofon, z duzym prawdopodobienstwem mozna
    zalozyc ze to domofon kodowy, wiec nie potrzeba klucza, chyba ze pradu nie
    bedzie