  • 1. Data: 2010-03-28 14:18:44
    Temat: Dział spadku - pytanie
    Od: "Anna" <m...@g...pl>

    Witam,
    wiem, ze jest to dziwne pytanie ...proszę mnie nie bić :)

    zastanawiam się, czy sąd , który prowadzi dział spadku mógłby zarządzić
    sprzedaż - tylko części /niemożliwej do wyodrębnienia - decyzja biegłego/
    nieruchomości, gdzie połowa dzialki ze starym domem należałaby się rodzinie
    X / druga połowa jest zajęta rozbudowaną częścią starego domu , będącą
    samowolą budowlaną - przez rodzinę Y, która jest przy tym wnioskodawcą
    działu spadku/ ?

    Rodzina Y rości sobie prawa do 50% wartości - ale tylko starego budynku, i
    chcą złożyć w sądzie wniosek o sprzedaż tej połowy niewyodrębnionej,razem z
    działką, by odzyskać wartość swojego udziału w gotówce.../drugą połowę
    działki juz dawno zajęli/
    Czy mają prawo wnioskować o sprzedaż tej części współwłasności /połowa b
    ędzie mieć znacznie mniejszą wartość, niż całość .../, skoro ta połowa
    działki należałaby się rodzinie X ?

    Gdyby ktoś to kupił, to i tak byłaby to współwłasność - ale czy
    taki "wniosek" sąd w ogóle może rozpatrzyć ?

    Rodzina X - to jeden dorosły i 2 dzieci, które są udziałowcami po zmarłym /
    współwłaściciele wpisani w KW/ , jedno dziecko jest niepełnoletnie, więc
    decydowałby sąd rodzinny.

    Rodzina X zgłaszała do sądu rodzinnego, ze toczy się sprawa o dział spadku,
    ale w dziale "rodzinnym" nie chcieli przyjąć informacji o toczącej się
    sprawie działu spadku, w którym - udziałowcem jest niepełnoletnie dziecko...
    Dlaczego ?

    Proszę o poradę, i pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-28 17:24:06
    Temat: Re: Dział spadku - pytanie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Anna pisze:

    > zastanawiam się, czy sąd , który prowadzi dział spadku mógłby zarządzić
    > sprzedaż - tylko części /niemożliwej do wyodrębnienia - decyzja biegłego/
    > nieruchomości,

    Żeby coś sprzedać to trzeba to wyodrębnić.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2010-03-28 20:25:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Żeby coś sprzedać to trzeba to wyodrębnić.

    a ja sprzedałem połowę samochodu.

  • 4. Data: 2010-03-28 20:35:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-28 22:25, witek pisze:

    > a ja sprzedałem połowę samochodu.

    A na pewno swoją połowę samochodu sprzedałeś?

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-03-28 21:00:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > A na pewno swoją połowę samochodu sprzedałeś?

    zaraz sprawdze.
    tak swoją, tą po lewej, od strony kierowcy.

  • 6. Data: 2010-03-29 04:13:54
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-28 23:00, witek pisze:

    > zaraz sprawdze.
    > tak swoją, tą po lewej, od strony kierowcy.

    Ale wiesz, że przy współwłasności to się liczy przód-tył a nie
    lewa-prawa strona? ;)

    --
    spp

  • 7. Data: 2010-03-29 04:23:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > Ale wiesz, że przy współwłasności to się liczy przód-tył a nie
    > lewa-prawa strona? ;)

    nie,
    u mnie od zawsze lewa byla moja,a prawa żony
    ale ostatnio zaczęła się odgrażać, wiec sie czym prędzej pozbyłem
    gorącego towaru.

  • 8. Data: 2010-03-29 04:25:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-29 06:23, witek pisze:

    > u mnie od zawsze lewa byla moja,a prawa żony
    > ale ostatnio zaczęła się odgrażać, wiec sie czym prędzej pozbyłem
    > gorącego towaru.

    Tzn. chciała się przesiąść na lewą stronę a Ciebie eksmitować na prawą? ;)

    --
    spp

  • 9. Data: 2010-03-29 13:28:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > a ja sprzedałem połowę samochodu.

    Głupi jesteś, co zresztą nowina nie jest. Nie można sprzedać połowy
    samochodu.

    --
    @2009 Johnson