  • 11. Data: 2006-03-20 13:48:37
    Temat: Re: dowód osobisty podczas kontroli drogowej
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    >> ??? Jakis idiota??

    Zgadłeś :-))

    >>PJ powinno mu w zupelnosci wystarczyc

    ale nie wystarczyło a jak tu sie z debilem dogadać???

    Grzesiex

  • 12. Data: 2006-03-20 13:55:28
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ale nie wystarczyło a jak tu sie z debilem dogadać???

    Powiedziec: nie mam DO i co pan teraz zrobi?? :)

    Jacek

  • 13. Data: 2006-03-20 15:31:34
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Mar 2006 14:55:28 +0100, castrol napisał(a):

    > Powiedziec: nie mam DO i co pan teraz zrobi?? :)

    "Sporządze wniosek o ukaranie do Sądu Grodzkiego" :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2006-03-20 18:34:21
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    > Powiedziec: nie mam DO i co pan teraz zrobi?? :)

    A to sobie postoimy i poczekamy aż się znajdzie :)
    zresztą nie chciało mi sie z nim kłócić bo ja tylko za pasangera byłem a
    poza tym to z idiotą sie nie dyskutuje bo najpierw sprowadzi cię dyskusją do
    swojego poziomu a potem zabije doświadczeniem jak to ktoś gdzieś powiedział
    :)
    Grzesiex

  • 15. Data: 2006-03-20 19:34:17
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Lukasz napisał:
    > Ale dobra kasjerka NIGDY Ci nie uzna paszportu, bo w razie czego ew. braki
    > będzie spłacała z własnej kieszeni.

    Do trzykrotności pensji i tylko przy jakimś całkowicie nieżyciowym
    regulaminie wewnętrznym.

    > Często zdarza się, że ojciec
    > i syn mają to samo imię. Wtedy synek mógłby bez żadnego problemu opędzlować
    > tatusiowi konto.

    Mają za to różny wiek, PESEL i podpis (zwykle bank to wszystko zna). A
    jak synowi nawet uda się wypłacić, to popełnia po drodze kilka
    trywialnych do udowodnienia przestępstw.

    -------------------+
    -------------------+

  • 16. Data: 2006-03-20 19:35:53
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    scream wrote:

    > "Sporządze wniosek o ukaranie do Sądu Grodzkiego" :)

    "Proszę bardzo. Tam jest taka rubryczka 'Podstawa prawna'."

    -------------------+
    -------------------+

  • 17. Data: 2006-03-20 19:38:43
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Grzesiex wrote:

    > A to sobie postoimy i poczekamy aż się znajdzie :)

    Nie znajdzie się. Jak Pan chce wypisać postanowienie o tymczasowym
    aresztowaniu to śmiało, jak nie to ja odjeżdżam, Pan może stać dalej.

    -------------------+
    -------------------+

  • 18. Data: 2006-03-20 20:02:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Mar 2006 20:35:53 +0100, Paweł Sakowski napisał(a):

    > "Proszę bardzo. Tam jest taka rubryczka 'Podstawa prawna'."

    Oczywiście. Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych:

    Art. 34. 1. Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w
    Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana posiadać dowód osobisty:
    1) od ukończenia 18 roku życia,
    (...)

    Art. 55. Kto:
    1) uchyla się od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu osobistego,
    (...)
    podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesiąca(39) albo karze grzywny.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 19. Data: 2006-03-20 20:37:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Lukasz [###l...@p...onet.WYTNIJpl.###] napisał:
    > O tutaj się nie zgodzę. W paszporcie nie ma miejsca zamieszkania i
    n-ru
    > PESEL. Np. w banku nie uznają Ci paszportu. Takie są przepisy.

    W banku uznają Ci każdy dokument, który im uprzednio podasz.
    Wprowadzają do systemu jego numer i będziesz mógł się nim posługiwać.
    Zwyczajowo podaje się dowód osobisty, ale to nie oznacza, że nie da
    się czego innego również tam podać.

    W paszporcie jest numer PESEL. Znajduje się na tym białym
    "marginesie". Tylko nie każdy umie go tam znaleźć. A co do miejsca
    zamieszkania, to w dowodzie jest miejsce zameldowania, które akurat
    nie zawsze musi być tożsame z miejscem zamieszkania. W wypadku banku
    miejsce zamieszkania nie ma znaczenia, bowiem mają go w systemie.
    Ważne jest, by Twoja tożsamość nie budziła wątpliwości.

  • 20. Data: 2006-03-20 20:38:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Grzesiex [###s...@p...gazeta.pl.###] napisał:

    Nie ma obowiązku posiadania przy sobie jakiegokolwiek dokumentu
    tożsamości. W wypadku prowadzenia pojazdu samochodowego, masz
    obowiązek posiadać prawo jazdy. Natomiast w ogólnym przypadku brak
    dokumentu tożsamości może powodować różne utrudnienia w życiu.