  • 1. Data: 2008-09-15 17:35:22
    Temat: dowód osobisty
    Od: jans <j...@f...pl>

    Czy ciec, recepcjonista,pracownik ochrony jak go zwał tak zwał ma prawo
    rządac okazywania dowodu osobistego przy wejściu na teren osiedla
    mieszkalnego strzeżonego.Lokal do którego sie udaję jest w trakcie
    remontu i mam dokonac tam pomiary.Na prośbę w/w podałem swoje imię i
    nazwisko czy pozostałe dane z dowodu muszę podawac.
    Jans

  • 2. Data: 2008-09-15 17:51:34
    Temat: Re: dowód osobisty
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    jans pisze:
> [...]
    > remontu i mam dokonac tam pomiary.Na prośbę w/w podałem swoje imię i
    > nazwisko czy pozostałe dane z dowodu muszę podawac.

    Nie ma prawa - ale jak sie uprze to wezwie policje - i tej juz swoje
    dane powinienes podac (ale oni niekoniecznie powinni je podac temu Cieciowi)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2008-09-15 18:00:53
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 15 Sep 2008 19:51:34 +0200, Maverick napisał(a):

    > Nie ma prawa - ale jak sie uprze to wezwie policje - i tej juz swoje
    > dane powinienes podac (ale oni niekoniecznie powinni je podac temu Cieciowi)

    Wg mnie ma prawo. Jest pracownikiem ochrony wedle przepisów ustawy i ma
    prawo do sprawdzania tożsamości i ustalania czy ktoś może przebywać na
    konkretnym terenie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2008-09-15 18:19:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jans wrote:
> [...]
    > remontu i mam dokonac tam pomiary.Na prośbę w/w podałem swoje imię i
    > nazwisko czy pozostałe dane z dowodu muszę podawac.

    ma prawo cie prosic,
    ma tez prawo cie nie wpuscic.

    kwestia sporno pozostaje ile tych danych mu potrzeba, imie nazwisko, nr
    dowodu ....

  • 5. Data: 2008-09-16 07:59:59
    Od: Plantator <x...@o...pl>

    Maverick pisze:

    > Nie ma prawa - ale jak sie uprze to wezwie policje - i tej juz swoje
    > dane powinienes podac (ale oni niekoniecznie powinni je podac temu
    > Cieciowi)

    Ma prawo, zgodnie art. 36 ustawy o ochronie osób i mienia. Pracownik
    ochrony ma prawo do:
    1. Ustalenia uprawnień do przebywania na obszarach lub obiektach
    chronionych oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości.

  • 6. Data: 2008-09-16 21:36:30
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 16 Sep 2008 09:59:59 +0200, Plantator napisał(a):

> [...]
    > 1. Ustalenia uprawnień do przebywania na obszarach lub obiektach
    > chronionych oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości.

    Gdzieś jeszcze w tej ustawie chyba widziałem, że takie prawo ma jedynie
    pracownik z licencją...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria Bombardier http://tiny.pl/85vd

  • 7. Data: 2008-09-19 07:16:19
    Od: gosmo <g...@p...onet.pl>

    Plantator pisze:

> [...]
    > 1. Ustalenia uprawnień do przebywania na obszarach lub obiektach
    > chronionych oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości.

    Dotyczy to każdego, kto ma w umowie, że jest odpowiedzialny za ochronę
    obszaru czy ochroniarzy licencjonowanych? I druga sprawa, czy ja mogę
    oczekiwać pokazania licencji/uprawnienia tego pracownika do ustalania
    uprawnień? ;)

  • 8. Data: 2008-09-22 15:10:03
    Od: Plantator <x...@o...pl>

    gosmo pisze:

> [...]
    > obszaru czy ochroniarzy licencjonowanych? I druga sprawa, czy ja mogę
    > oczekiwać pokazania licencji/uprawnienia tego pracownika do ustalania

    Do legitymowania nie jest wymagana licencja, przed rozpoczęciem
    legitymowania pracownik ochrony jest obowiązany:
    - podać swoje imię i nazwisko oraz na żądanie osoby legitymowanej okazać
    licencję lub inny dokument identyfikacyjny potwierdzający uprawnienia do
    podjęcia czynności,
    - podać podstawę prawną i przyczynę legitymowania.

  • 9. Data: 2008-09-22 17:17:03
    Od: jans <j...@f...pl>

    Plantator pisze

> [...]
    > podjęcia czynności,
    > - podać podstawę prawną i przyczynę legitymowania.

    Gdzie szukac do tego podstawy.
    Jans

  • 10. Data: 2008-09-22 17:43:05
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 22 Sep 2008 19:17:03 +0200, jans napisał(a):

    > Gdzie szukac do tego podstawy.

    Ustawa o ochronie osób i mienia

    --
    best regards,