  • 1. Data: 2008-09-15 13:47:11
    Temat: Samowolne 'karanie'...?
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Akcja naklejania "karnych" nalepek na szyby samochodów
    nieprawnie zaparkowanych na miejscach dla inwalidów.

    http://parkujesz-zdrapujesz.org/

    Nalepki nie uszkadzają samochodu i (ponoć) nie zostawiają
    widocznych śladów, zaś 'karą' dla kierowcy jest dłuuuuugi
    czas spędzony na usuwaniu nalepki. Konkrety - link JAK?

    Pod linkiem PRAWO opinia prawników - dwaj adwokaci
    twierdzą, że taka akcja wyczerpuje znamiona wyższej
    konieczności. Mają choć cień racji, czy bredzą...?

    Maciek

  • 2. Data: 2008-09-15 14:20:42
    Temat: Re: Samowolne 'karanie'...?
    Od: "Kuger" <k...@g...pl>

    > Pod linkiem PRAWO opinia prawników - dwaj adwokaci
    > twierdzą, że taka akcja wyczerpuje znamiona wyższej
    > konieczności. Mają choć cień racji, czy bredzą...?
    >

    > Maciek
    I tak, (ewentualnie) zdecyduje sędzia do którego trafi sprawa( o ile trafi,
    cywilna).

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-09-15 14:22:32
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Maciek pisze:

    > Pod linkiem PRAWO opinia prawników - dwaj adwokaci
    > twierdzą, że taka akcja wyczerpuje znamiona wyższej
    > konieczności. Mają choć cień racji, czy bredzą...?

    Bredzą, nie widzę tu zasady proporcjonalności. Nalepienie trudno
    usuwalnej naklejki na szybę powoduje doprowadzenie pojazdu do stanu, w
    którym do czasu usunięcia jej nie spełnia on wymogów Kodeksu Drogowego.
    Oznacza to, że naklejenie jej równoznaczne jest z unieruchomieniem
    pojazdu. Kłania się tu art. 124 KW.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2008-09-15 14:24:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciek wrote:
> [...]
    > twierdzą, że taka akcja wyczerpuje znamiona wyższej
    > konieczności. Mają choć cień racji, czy bredzą...?

    po mojemu bredzą.

  • 5. Data: 2008-09-15 15:00:16
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    > którym do czasu usunięcia jej nie spełnia on wymogów Kodeksu Drogowego.
    > Oznacza to, że naklejenie jej równoznaczne jest z unieruchomieniem

    zglos to strazy miejskiej/policji to zobaczysz co Ci zrobia;)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 6. Data: 2008-09-15 15:20:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> napisał w wiadomości
> [...]
    > twierdzą, że taka akcja wyczerpuje znamiona wyższej
    > konieczności. Mają choć cień racji, czy bredzą...?

    Znamiona wyższej konieczności, toby ewentualnie mogło wyczerpać
    przepchnięcie tego samochodu w inne miejsce, bo by zmierzało do zwolnienia
    bezprawnie zajętego parkingu. Nalepienie nalepki ma skutek przeciwny, bo
    kierujący zamiast odjechać i zwolnić to miejsce, to zdrapuje nalepkę, albo
    goni sprawcę.

  • 7. Data: 2008-09-15 15:36:14
    Od: "lublin" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > że naklejenie jej równoznaczne jest z unieruchomieniem pojazdu. Kłania się

    pier()*&^&^
    jak jest naklejona w rogu szyby, nie ogranicza widocznosci to nie spelnia
    wymogow?
    to wezmy sytuacje gdzie wykupuje winiete na autostrade i mam nalepke nakleic
    na szybe. i co tez nie spelnia wymogow kodeksu?

    Adas

  • 8. Data: 2008-09-15 16:04:39
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    lublin pisze:

    > pier()*&^&^

    Po pierwsz ustalmy jedno. Mój stosunek do osób zajmujących miejsca
    przeznaczone dla niepełnosprawnych jest taki, jak większości
    kulturalnych ludzi. Rozmawiamy jednak o prawnych aspektach sprawy, a nie
    o aspektach emocjonalnych. Ok ?

    > jak jest naklejona w rogu szyby, nie ogranicza widocznosci to nie spelnia
    > wymogow?

    Cytat ze strony akcji - "Naklejka foliowa w formacie ok. A-4".
    Zakładamy że nie naklejasz jej w rogu, lecz tak aby zwrócić uwagę
    kierowcy. Zwykle więc gdzieś pośrodku szyby. Teraz zajrzyjmy do
    rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów - § 8.5 1) mówi
    że "[...]przednia szyba powinna zapewnić kierowcy pełną i wyraźną
    widoczność bez zniekształcenia obrazu[...]". Naklejki w rogach nie
    ograniczają pełnej widoczności, w przeciwieństwie do naklejki A-4 mniej
    więcej centralnie pośrodku.

    No i zwróć jeszcze uwagę na jeden bardzo ważny aspekt - zarówno winieta
    jak i naklejka rejestracyjna mają umocowanie ustawowe.

    > to wezmy sytuacje gdzie wykupuje winiete na autostrade i mam nalepke nakleic
    > na szybe. i co tez nie spelnia wymogow kodeksu?

    Jak ją nakleisz na środku, to owszem - nie spełnia.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 9. Data: 2008-09-15 16:08:30
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    witek pisze:

    > po mojemu bredzą.

    Poza tym należy zauważyć że zdecydowana większość miejsc oznaczonych
    znakiem P-24 znajduje się na drodze prywatnej (np. parking pod sklepem
    zwykle nie ma statusu drogi publicznej). W związku z czym postawienie
    tam samochodu nie narusza żadnego z przepisów, więc w ogóle nie ma mowy
    o wyższej konieczności. Naklejenie na szybę naklejki jest w takiej
    sytuacji działaniem całkowicie bezprawnym.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 10. Data: 2008-09-15 18:14:30
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

> [...]
    > samochodu nie narusza żadnego z przepisów, więc w ogóle nie ma mowy o
    > wyższej konieczności. Naklejenie na szybę naklejki jest w takiej sytuacji

    Dywagacja ;)
    Czyli karanie przez straz miejska lub policje za postawienie samochodu na
    oznaczonym miejscu dla inwalidow na terenie prywatnym jest bezprawne?