  • 1. Data: 2008-09-15 03:52:37
    Temat: Re: OC pojazdow
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gamiob$qvb$1@nemesis.news.neostrada.pl elelmo
    <e...@k...pl> pisze:

    > Czy moglby mi ktos sprawe po ludzku wyjasnic jak
    > wyglada wykladnia prawa w tej kwestii?
    Na początek:
    http://42.pl/u/ZDA
    a tam art. 31

    --
    Jotte

  • 2. Data: 2008-09-15 19:23:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ganp9p$d8g$1@atlantis.news.neostrada.pl elelmo
    <e...@k...pl> pisze:

    > Poczytalem....
    > Moze najprostsze pytanie czy dobrze zrozumialem to co wyczytalem- moge
    > tak zawarta umowe wypowiedziec czy nie?
    Te 30 dni dotyczyło polisy którą przejąłeś nabywając pojazd, a ona jest już
    przeszłością.
    Ty zawarłeś (z automatu) nową.
    Wypowiedzieć, oczywiście, możesz.
    Ale będziesz się nią cieszył przez najbliższy rok.
    Nie gwarantuję, że się nie mylę, to jest tylko moja opinia.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-09-15 20:58:47
    Temat: OC pojazdow
    Od: "elelmo" <e...@k...pl>

    Witam!
    20 sierpnia nabylem pojazd ktory byl ubezpieczony w Allianz.
    Polisa byla wazna do dnia 25 sierpnia. Z racji tego ze "moj" wydzial
    komunikacji nie przerejestrowuje pojazdu od reki wyznaczono
    mi termin na dzien 8 wrzesnia. Szczerze powiem ze zorientowalem sie
    ze wyszlo ubezpieczenie dopiero 27 sierpnia (2 dni po wyjsciu polisy) czyli
    juz nie zmiescilem sie w terminie zeby je wypowiedziec.
    Zeby moc poruszac sie pojazdem poszedlem do Allianz zeby wznowic polise.
    Agent wypisal mi ja z kontynuacja -.czyli od dnia 26 sierpnia.
    Na dzien dzisiejszy mam juz pojazd przerejestrowany a przy okazji
    znalazlem tanszego ubezpieczyciela. Chcialbym zrezygnowac z ubezpieczenia
    i je wypowiedziec poniewaz od chwili nabycia nie minelo ustawowe 30 dni.
    I tu stwarza sie problem - Allianz ma 3 wersje wydarzen:
    1 - nie moge wypowiedziec polisy (na zasadzie nie bo nie - bez podstawy prawnej)
    2 - moglbym wypowiedziec polise gdybym sam jej nie wznowil tylko zostalby
    mi przyslany nakaz platniczy (co sila rzeczy w tak krotkim czasie nie moglo sie
    wydarzyc)
    3 - mowia o terminie jakis 7 dni (wypowiedz jest tak niejasna z ich strony ze nie
    potrafie Wam napisac o co dokladnie chodzi).

    Czy moglby mi ktos sprawe po ludzku wyjasnic jak wyglada wykladnia prawa w tej
    kwestii? Allianz daje mi mozliwosc napisania pisma ktore i tak nie bedzie rozpatrzone
    przed 19 wrzesnia (terminem w ktorym uplywa 30 dni od chwili nabycia auta).

    Z gory dziekuje i pozdrawiam
    Krzysiek

  • 4. Data: 2008-09-16 08:02:49
    Od: "elelmo" <e...@k...pl>