  • 1. Data: 2013-07-10 19:03:56
    Temat: dostałem towar za który nie zapłacilem
    Od: Kicer <...@...c>

    Witam

    zakupiłem na Allegro drukarkę. Wybrałem opcję kurier, płatne przy odbiorze.
    Kurier przyszedł, ale nie chciał żadnych pieniędzy twierdząc, że nadający
    nie wybrał takiej opcji.

    Tak więc mam drukarkę za darmo.
    Ze sprzedającym nie mam kontaktu - nie odbiera telefonów, nie odpisuje na
    maile.
    Co więcej allegro zablokowało mu konto.

    Co powinienem zrobić w takiej sytuacji z prawnego punktu widzenia?

    pozdrawiam.

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 2. Data: 2013-07-10 19:14:26
    Temat: Re: dostałem towar za który nie zapłacilem
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-10 19:03, Kicer pisze:

> [...]
    > maile.
    > Co więcej allegro zablokowało mu konto.
    >
    > Co powinienem zrobić w takiej sytuacji z prawnego punktu widzenia?

    Czekać spokojnie na jakieś wezwanie od sprzedawcy i grzecznie zapłacić.
    A co myślałeś? Brałeś udział w jakimś konkursie, gdzie nagrodą za
    pierdnięcie była drukarka?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-07-10 19:16:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jul 2013, Kicer wrote:

> [...]
    > maile.
    > Co więcej allegro zablokowało mu konto.
    >
    > Co powinienem zrobić w takiej sytuacji z prawnego punktu widzenia?

    Ja bym zaczął od strony "dochowania staranności" cywilnoprawnej.
    Po polsku, od sprawdzenia na ile to możliwe, zarówno danych w allegro
    jak i przyczyny zablokowania konta - poprzez kontakt z allegro.
    To co piszesz zupełnie hipotetycznie może wyglądać tak:
    Gość wyjechał albo zachorował, ktoś z rodziny w dobrej wierze
    (na prośbę sprzedawcy lub bez) mógł chcieć "załatwić" aukcje
    które były w toku i... pomylił je.
    Komuś kto zapłacił z góry posłał towar za pobraniem, więc tamten
    się wkurzył i spowodował akcję ze strony allegro, a brak odzewu
    spowodował blokadę.

    Oczywiście sprawa może wygląda zupełnie inaczej - ale owo
    zablokowanie JAKIŚ powód pewnie ma.

    Formalnie należność której wierzyciel usiłuje nie odebrać
    można złożyć do depozytu sądowego, ale na mój gust (co
    najmniej na etapie "nim się wyjaśni") byłaby to przesada.

    Co Ci allegro napisało na opis sytuacji?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2013-07-10 19:18:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Formalnie należność której wierzyciel usiłuje nie odebrać
    > można złożyć do depozytu sądowego, ale na mój gust (co
    > najmniej na etapie "nim się wyjaśni") byłaby to przesada.

    Nie widzę tutaj usiłowania nieodebrania. Przecież kupujący nawet nie
    próbował zapłacić (nr konta z aukcji, przekaz...). Stąd obciążanie
    sprzedającego kosztami depozytu nie byłoby zasadne.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-07-10 20:06:53
    Od: Kicer <...@...c>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > najmniej na etapie "nim się wyjaśni") byłaby to przesada.
    >
    > Co Ci allegro napisało na opis sytuacji?

    dzięki za odpowiedź, spróbuję skontaktować się z allegro.

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 6. Data: 2013-07-10 21:52:19
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > maile.
    > Co więcej allegro zablokowało mu konto.
    >
    > Co powinienem zrobić w takiej sytuacji z prawnego punktu widzenia?

    W mailu p.t "Kupiłeś przedmiot" otrzymanym od Allego masz wiadomość od
    sprzedawcy i tam adres i numer konta sprzedawcy. Zapłać.
    Albo napisz to samo co tu do Allegro i dostaniesz odpowiedź.

    --
    animka

  • 7. Data: 2013-07-10 22:46:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kicer" <...@...c> napisał w wiadomości

    > Co powinienem zrobić w takiej sytuacji z prawnego punktu widzenia?

    Po pierwsze poczekałbym ze dwa tygodnie, czyli taki normalny okres urlopu.
    Moze wyjechał.
    Jak po tym czasie sie nie odezwie, to napisałbym na adres podany w
    korespondencji z Allegro zwykły list z prośbą o kontakt. Moze sie coś stało
    i utracił komputer z kontaktami?
    Jak tonie pomoże, to mail do ALLEGRO z prośbą o pomoc.
    Ostatecznie możesz wysłać należność na dane nadawcy pomniejszoną o koszt
    przekazu pocztowego.