    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 10 Jul 2013 19:16:40 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: dostałem towar za który nie zapłacilem

    On Wed, 10 Jul 2013, Kicer wrote:

    > Witam
    >
    > zakupiłem na Allegro drukarkę. Wybrałem opcję kurier, płatne przy odbiorze.
    > Kurier przyszedł, ale nie chciał żadnych pieniędzy twierdząc, że nadający
    > nie wybrał takiej opcji.
    >
    > Tak więc mam drukarkę za darmo.
    > Ze sprzedającym nie mam kontaktu - nie odbiera telefonów, nie odpisuje na
    > maile.
    > Co więcej allegro zablokowało mu konto.
    >
    > Co powinienem zrobić w takiej sytuacji z prawnego punktu widzenia?

    Ja bym zaczął od strony "dochowania staranności" cywilnoprawnej.
    Po polsku, od sprawdzenia na ile to możliwe, zarówno danych w allegro
    jak i przyczyny zablokowania konta - poprzez kontakt z allegro.
    To co piszesz zupełnie hipotetycznie może wyglądać tak:
    Gość wyjechał albo zachorował, ktoś z rodziny w dobrej wierze
    (na prośbę sprzedawcy lub bez) mógł chcieć "załatwić" aukcje
    które były w toku i... pomylił je.
    Komuś kto zapłacił z góry posłał towar za pobraniem, więc tamten
    się wkurzył i spowodował akcję ze strony allegro, a brak odzewu
    spowodował blokadę.

    Oczywiście sprawa może wygląda zupełnie inaczej - ale owo
    zablokowanie JAKIŚ powód pewnie ma.

    Formalnie należność której wierzyciel usiłuje nie odebrać
    można złożyć do depozytu sądowego, ale na mój gust (co
    najmniej na etapie "nim się wyjaśni") byłaby to przesada.

    Co Ci allegro napisało na opis sytuacji?
    :)

    pzdr, Gotfryd