  • 1. Data: 2004-04-23 22:23:07
    Temat: dorosłe dziecko i problem z ojcem...
    Od: "Kuba Gach" <k...@p...fm>

    Witam,

    Jest następująca sytuacja: moją 18-letnią koleżankę, uczącą się w liceum,
    wyrzucił z domu ojciec (po zwyklej awanturze o głupotę), wczesniej rowniez
    zdarzaly sie takie sytuacje ale kolezanka nie miala 18 lat. Teraz mieszka
    ona z babcią, ledwo wiążą koniec z koncem i mam pytanie czy nie ma
    możliwości wyciągnięcia w jakiś sposob od ojca pieniędzy? Słyszałem że jest
    cos takiego możliwe, jakaś forma comiesięcznych alimentów... aha i jej
    rodzice nie są rozwiedzeni...

    Tak więc moje pytanie brzmi czy, jesli tak to jakie są warunki aby uzyskac
    cos takiego i od jakiego urzędu należy zacząć?

    Pozdrawiam,
    Jakub Gach

  • 2. Data: 2004-04-24 11:31:29
    Temat: Re: dorosłe dziecko i problem z ojcem...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba Gach" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

    Koleżanka powinna pozwać ojca o alimenty. Do zakończenia nauki ma takie
    prawo. Po za tym wyrzucanie dzieci z domu zahacza o przepisy prawa
    karnego. jest to przejaw na pewno znęcania się nad rodziną.

  • 3. Data: 2004-04-24 16:28:52
    Od: "Kuba Gach" <k...@p...fm>

> [...]
    > prawo. Po za tym wyrzucanie dzieci z domu zahacza o przepisy prawa
    > karnego. jest to przejaw na pewno znęcania się nad rodziną.

    czy do pozwania o alimenty potrzebne są jakieś specjalne
    dokumenty/osoby/warunki do spelnienia?

  • 4. Data: 2004-04-25 10:17:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > czy do pozwania o alimenty potrzebne są jakieś specjalne
    > dokumenty/osoby/warunki do spelnienia?

    Skoro jest jego dzieckiem, to warunki spełnia (dowodem jest odpis skrócony
    aktu urodzenia). Musi jeszcze wykazać, że się uczy, ale do tego wystarczy
    zaświadczenie ze szkoły. I z tym całym nabojem trzeba się przejść do sądu
    rodzinnego. W sumie wniosek może ustnie do protokołu złożyć. Będą
    marudzić, bo się tego protokołu nikomu nie chce pisać, ale jak się uprze,
    to przejdzie.

  • 5. Data: 2004-04-25 21:55:58
    Od: "Kuba Gach" <k...@p...fm>

> [...]
    > rodzinnego. W sumie wniosek może ustnie do protokołu złożyć. Będą
    > marudzić, bo się tego protokołu nikomu nie chce pisać, ale jak się uprze,

    Dziękuję za info

    Pozdrawiam,
    Kuba