  • 1. Data: 2004-04-23 22:45:32
    Temat: Dlaczego nikt nie chce pomoc ?
    Od: "vlo" <v...@t...pl>

    Zostalem zatrzymany za wyminiecie w niedozwolonym
    miejscu.
    Sytuacja wygladala nastepujaco:
    http://www.vlo77.webpark.pl/wyprzedzanie.jpg
    Przedemna wyprzedzala skoda i zostala zatrzymana za przekroczenie szybkosci
    ja natomiast za wyprzedzanie.
    Od miejsca wyprzedzania do miejsca gdzie stala policja jest ok. 400 metrow.
    Z miejsca gdzie stoji ciezko dostrzec skrzyzowanie a co dopiero gdzie byl
    dokonywany manewr wyprzedzania.
    Kiedy zaczalem mowic ze przeciez zaczalem manewr w dozwolonym miejscu
    oburzony policjant od razu zaczal mowic ze skieruje sprawe do sadu ... nawet
    nie powiedzial jaki mandat mi grozi.
    Kiedy sie zapytalem o mandat drugi policjant powiedzial ze za to wykroczenie
    jest od 100 do 500zl wtedy pierwszy mowi ze on ma swoj taryfikator i
    wyciagnal ksiazeczke i pokazal 300zl i ze nie moze byc ani mniej ani wiecej.
    Nie zgodzilem sie z tym, poniewaz uwazam ze nie zlamalem przepisow.
    Tymbardziej ze jechal ze mna moj wujek i moze poswiadczyc. Policjant
    stwierdzil ze ma numery samochodu "żuka" i ze on poswiadczy jego wersje.
    Moje pytanie jest nastepujace czy mam jakies szanse przeciwstawieniu sie
    policji sadzie grockim? do czego moge sie odwolac.
    I jeszcze jedno do miejsca zdarzenia doszlo w Lesznie a ja jestem z Legnicy.
    Gdzie bede wzywany do zlozenia zeznan oraz gdzie sie odbedzie ewentualna
    rozprawa ? I jesli mam jechac do Leszna na zlozenie zeznan to czy moge
    przeniesc to do Legnicy ?

    Z gory bede wdzieczny za wszelkie sugestie

    Dziekuje ewentualna za pomoc

  • 2. Data: 2004-04-26 20:43:48
    Temat: Re: Dlaczego nikt nie chce pomoc ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "vlo" <v...@t...pl> napisał w wiadomości

    Z tego co piszesz, to spore. Jeśli od miejsca gdzie stał policjant do
    miejsca wyprzedzania było daleko (400 m, to sporo), a na danym odcinku
    jest dopuszczalne wyprzedzanie, to moim zdaniem policjant nie zdoła
    dowieść przed sądem Twojej winy.

    A swoją drogą, to jaki przepis naruszyłeś tam wyprzedzając? Co tam było?
    Zakaz, skrzyżowanie, pas ciągły? Bo to ważne z punktu widzenia oceny
    wiarygodności zeznań policjanta.

  • 3. Data: 2004-04-28 23:33:10
    Od: "vlo" <v...@t...pl>

    Witaj

    Dziekuje ze zechciales odpowiedziec na moje pytanie. Jechalem za skoda ktora
    zlapal na radar. Ja od razu zwolnilem jak zobaczylem policje. Nie mogl dwoch
    zlapac na radar wiec cos sobie wymyslil. Jest tam dopuszczone wyprzedzanie
    tak jak na zdjeciu zaznaczylem
    http://www.vlo77.webpark.pl/wyprzedzanie.jpg Bylo tam skrzyzowanie przed
    ktorym zakonczylem manewr wyprzedzania no moze
    kawalek dalej

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-04-29 10:47:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bylo tam skrzyzowanie przed
    > ktorym zakonczylem manewr wyprzedzania no moze
    > kawalek dalej

    No to przed skrzyżowaniem, czy kawałek dalej. Bo to istotne.

  • 5. Data: 2004-04-29 14:51:23
    Od: "vlo" <v...@t...pl>

    przed skrzyzowaniem