    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: doręczenie nakazu zapłaty
    Date: Tue, 14 Oct 2008 16:35:41 +0200

    Johnson pisze:

    > Próbuj. Ale których konkretnie przepis chciałbyś zaskrzyć? żaden przepis

    Nie zastanawiałem się nad tym aż tak dokładnie. Przede wszystkim
    chciałbym się dowiedzieć na jakiej drodze można taki przepis zaskarżyć i
    w jaki sposób? Czy można tego dokonać np. poprzez rzecznika praw
    obywatelskich?

    > nie mówi że można "awizować" na adres w którym nie mieszkasz, wręcz
    > przeciwnie "można awizować tylko tam gdzie mieszkasz :)

    Awizowanie z definicji odbywa się pod nieobecność adresata. Listonosz
    nie ma możliwości sprawdzenia, czy Ksawery Jasieński akurat mieszka bądź
    nie pod danym adresem. Oczywiście we wsiach, czy miasteczkach, taki
    system się sprawdza, bo listonosz każdego zna, ewentualnie może się
    dopytać sąsiadów, ale w miastach, w miejscach wynajmowania mieszkań, już
    nie.

    > A poza tym TK odpowie ci że tzw "awizo:" stwarza tylko domniemanie
    > doręczenia i że są środki prawne do podważenia tego domniemania.

    Ale kłopoty, jakie spadają na "dłużnika" są na tyle duże, że zasady
    te powinny być jednak zmienione.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz